Szukaj

Ocena kierowcy - Mazda 323 VI F

Darek, 16 lat temu
Silnik 2.0 TD 90KM 66kW
Rok produkcji 1999
Przebieg: 166 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Mazda 323 VI F 2.0 TD 90KM 66kW 1998-2001 - Oceń swoje auto
4,15
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Świetnie trzyma się drogi. Daje duże poczucie bezpieczeństwa.
3,0
Całokształt
Wrażenia
5,0
Silnik
Jestem mile zaskoczony silnikiem. Jak na 90 KM auto porusza się dość żwawo. Jeździłem poprzednio Audi 80 1.9 benzyna (pełen wtrysk) 114 KM bodajże i wcale nie czuje aby była to zmiana na gorsze. Co prawda ruszanie z miejsca, zwłaszcza na zimnym silniku wymaga pewnej wprawy, ale za to powyżej 2000 obrotów jak to ktoś ładnie ujął samochód zamienia się w "małego potwora"
4,0
Skrzynia biegów
Wrzucenie biegów wymaga użycia pewnej siły, być może jest to kwestia regulacji, ale poza tym w porządku. Chociaż trzeba przyznać, że B3 jest tu dużo lepsza.
5,0
Układ jezdny
Pisze się, że auto ma twarde zawieszenie. Jak dla mnie idealne, pełen kompromis pomiędzy komfortem jazdy a bezpieczeństwem. Auto trzyma się drogi idealnie, dając przy tym dobry komfort jazdy. Porównując po raz kolejny do Audi 80, komfort jest minimalnie gorszy za to trzymanie się drogi dużo lepsze.
Komfort
5,0
Widoczność
Jak dla mnie widać wszystko co widocznym być powinno.
5,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką. Nie ma się czego czepić.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Z ogrzewaniem zwłaszcza zimą może być problem. Silnik dość długo dochodzi do normalnej temperatury, trzeba dość długo poczekać aż zacznie wiać ciepłym powietrzem. Na szczęście na wyposażeniu mam ogrzewanie postojowe Webasto. Dzięki programowaniu na zadaną godzinę, wsiadamy do ciepłego samochodu.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na samochód tej klasy miejsca jest dużo. Nie odczuwa się specjalnie dyskomfortu po przesiadce z B3. Przesuwana tylna kanapa, pełna regulacja siedzeń.
3,0
Wyciszenie
Jedyny większy mankament tego samochodu. Chociaż muszę przyznać, że po lekturze opinii innych użytkowników, przed kupnem samochodu, myślałem że będzie gorzej. Odgłos silnika można polubić, jest głośny, ale za to ma przyjemne brzmnienie. Jeżdząc do tej pory samochodem z silnikiem benzynowym, myślałem że będzie dla mnie problemem, przyzwyczajenie się do klekotu diesla. Musze przyznać, że nie jest, poziom hałasu jest do zaakceptowania.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zużycie paliwa na poziomie 7.3 litra zimą, w mieście, przy użytkowaniu Webasto (0.1 - 0.5 l. ropy na godzinę) jest wynikiem dobrym. Ceny części zamiennych poznałem przy okazji "dużej" wymiany rozrządu (pasek, rolki, napinacz, pompa wodna). Wszystko kosztowało 2000 złotych co jest nie mało. Więcej doświadczeń z naprawami nie mam.
3,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Kilka miesięcy bezusterkowej jazdy ...
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 TD 90KM 66kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,4
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Mazda 323 VI F