Szukaj

Ocena kierowcy - Mazda 6 I Hatchback

Michał Szalk, 11 lat temu
Silnik 1.8 MZR 120KM 88kW
Rok produkcji 2003
Przebieg: 210 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Mazda 6 I Hatchback 1.8 MZR 120KM 88kW 2002-2008 - Oceń swoje auto
4,23
Podobnie do średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu : precyzyjny układ jezdny, pewne prowadzenie w zakrętach, przewidywalność zachowania się auta.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : RDZA RDZA RDZA !! wszystko rdzewieje - nadwozie, hamulce, podwozie
Układ hamulcowy : usterki spowodowane korozją.
4,0
Całokształt
Rdza jako jedyna ale ogromna wada auta - pamiętajcie że nie tylko blacharka rdzewieje. Korozja dotyka układu hamulcowego - zacisków, całego podwozia
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik lubi wysokie obroty i za to go kocham, brzmi pięknie jak na zwykłe 4 cylindry z 1,8. przy większych prędkościach głośny. Jechałem ostatnio 1,8 turbo Audi A6 z 1997 roku - strasznie brakowało mi dźwięku silnika. Elastyczności trochę brakuje - za słaby silniczek ale zawsze można zredukować i dźwięk powyżej 4 tyś obr. się ładny zaczyna. Silnik bierze sporo oleju więc trzeba kontrolować jego poziom co 1 - 2 tyś km
4,0
Skrzynia biegów
Bez szału ale nie szarpie, większych problemów z wrzuceniem biegów nigdy nie było
5,0
Układ jezdny
prowadzenie bardzo dobrze, układ precyzyjny
Komfort
4,0
Widoczność
do tyłu cofanie na dotyk ale każdy liftback tak ma
5,0
Ergonomia
Proste w obsłudze bez udziwnień - poza zmianą godziny na zegarze - prawie nierealne - ale są przecież instrukcje obsługi
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Idealnie - 2 minuty wszystko odparowane
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzeni wiele i z przodu i z tyłu. Ostatnia trasa 2000 km w tydzień ( Gdynia - Zakopane - Lublin - Gdynia ) wygodnie i wszystko w bagażniku - w tym łóżeczko dziecięce i prezenty świąteczne.
2,0
Wyciszenie
JAK NA TĘ KLASĘ AUTA BARDZO PRZECIĘTNIE, przy 150 km/h robi się nieprzyjemnie głośno. Inne auta tej klasy wypadają lepiej
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Auto na instalację gazu BRC z lubryfikacją za 3400 zł i działa świetnie już 20 tyś km. Auto bardzo szybko się nagrzewa więc instalacja była świetną decyzją - na rozgrzanie bierze 0,5 l. lato do max 1,5 l. Pb zima na 100 km. Spalanie dobre jak na tak duże auto. Mieszkam w trójmieście jazda głównie po mieście i obwodnicy - z reguły do 150 km/h nie więcej, choć i 200 km/h idzie. Średnie minimalne 8,8 Pb komputer / 10 LPG trasa 800 km Gdynia - Zakopane - głównie ekspresowe i autostrady 140 do 150 km/h tempomat non stop. Średnio z jazdy miejskiej - może mało ekonomiczna ale też nie od świateł do świateł z piskiem opon - wychodzi 10 - 11 Pb komputer / 12 - 13 LPG. Uważam to za bardzo dobry wynik. Z innych wydatków w normie : Wahacz dolny przedni 270 zł , komplet na 4 koła tarcz i klocków za niecałe 500 zł udało mi się znaleźć - nie wszystkie trzeba wymienić ale nie chce mi się na pół roku bawić drugi raz, łożysko 150 zł, element układu wydechowego 220 zł. Tyle trzeba było zrobić w aucie sprowadzonym z Danii z przebiegiem 190 tyś km. w trakcie rocznej eksploatacji przez 20 tyś km Do tego doliczyć trzeba lakiernika i konserwację podwozia cena zależna od warsztatu. Na aucie nigdy nie oszczędzam co trzeba wymieniać to wymieniam i uważam że ceny są dobre
4,0
Stosunek jakość/cena
Wydaj mi się że taniej w eksploatacji wyszło by inne autko z \"małymi usterkami\" niż ta Mazda z koniecznością wizyt u lakiernika - co nie jest tanie. Przyznać jednak trzeba że wyposażenie jest świetne - 8 x poduszka, kontrola trakcji, podgrzewane fotele, pełna elektryka ( i niezawodna ), klima automatyczna i wiele innych.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
głośniki przednie lekko warkoczą ale w końcu mają już prawie 10 latek. poza tym nic. Brak jakichkolwiek problemików, które nękają posiadaczy nie japońskich aut.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Rdza to największa \"usterka\" tego auta - pamiętajcie że nie koroduje tylko nadwozie ale także podwozie i HAMULCE !! wymieniałem z tego powodu już zaciski. Niedawno wielce się zdziwiłem jak auto nie zahamowało - bez żadnego ostrzeżenia kontrolki nic. teraz pali się kontrolka ABS czyli i go brak,

LPG - zużycie paliwa dla silnika 1.8 MZR 120KM 88kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
11,1
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,7
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Mazda 6 I Hatchback 1.8 MZR 120KM 88kW
Średni koszt przejechania 100 km
33,50 zł
9,4
l/100km
9,7
l/100km
Zobacz dzienniki
Mazda 6 I Hatchback