Szukaj

Ocena kierowcy - Mazda 6 III Kombi

Kierowca, 9 lat temu
Silnik 2.5 SKYACTIV-G I-ELOOP 192KM 141kW
Rok produkcji 2014
Przebieg: 25 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Mazda 6 III Kombi 2.5 SKYACTIV-G I-ELOOP 192KM 141kW 2012-2015 - Oceń swoje auto
4,46
6% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Rewelacja
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ hamulcowy : wymiana tarcz i klocków przód i tył
Karoseria : drganie pokrywy silnika przy dużych prędkościach
Karoseria : nieszczelna klapa silnika
5,0
Całokształt
Polecam , super samochód.
Wrażenia
4,0
Silnik
Przyspieszenie rewelacyjne . Od 0 do 100 rewelacja , 100 - 200 też można nieźle poszaleć czuć te 200 KM, niestety od 200 w górę zaczynają się schody 220 jesteśmy w stanie osiągnąć na każdym odcinku ale coś więcej to już droga przez mękę max co udało mi się osiągnąć to 232 kmh (pomiar z GPS, prędkościomierz 240 kmh) . Ale aby to osiągnąć musi już być górka , niestety automat wstrzymuje 5 tys obrotów na 6 biegu i dalej nie chce iść a szkoda :)
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia bardzo szybko ale oczywiście w miarę jedzenia apetyt rośnie i po przejechaniu 25 tys km dostrzegam pewne opóźnienia . To co może przeszkadzać to jeśli chcemy bardzo szybko przeskoczyć jeden samochód w ruchu miejskim i wciskamy kick-down to jednak ta przysłowiowa sekunda robi swoje na minus. Oczywiście są manetki i zawsze możemy tuż przed planowanym przeskoczeniem samochodów poprostu zrzucić ze 2 biegi niżej i ogień !
5,0
Układ jezdny
Trzymanie w zakrętach rewelacja. Niska masa , bardzo sztywna karoseria, niski profil na 19'' felgach skutkuje ->> zakręt jaki zakręt ruch kierownicą i ogień wychodzi z każdego wirażu cała reszta samochodów pozostaje w tyle.
Komfort
5,0
Widoczność
Kamera cofania, czujniki przód tył, lusterka nie ma problemu wszedzie wjedzie.
5,0
Ergonomia
Jedyne co można się doczepić to ekran dotykowy mógłby być bardziej czuły i bardzo długo ładują się numery telefonów , USB - muzyka.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
W zimie bez zastrzeżeń, sezon letni dopiero przede mną więc o klimie jeszcze niestety nic nie powiem.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Samochód jak na swoja klasę ogromny , bez wstydu można stawać w szranki z audi A6 czy BMW 5 . Wygodny , duży , fotele świetnie trzymają w zakrętach.
3,0
Wyciszenie
Do 160 kmh OK. Później niestety coraz słabiej , jeździłem bardziej wyciszonymi. Nadkola zupełnie nie wyciszone, śnieg , deszcz dokładnie słychać.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Pali w mieście od 12-15 L w zależności jak się przyciśnie, trasa od 7,5 do 12 tutaj też zależy czy 1, 2 pasy czy autostrada. Przegląd nie drogi 700 PLN po 20 k.
5,0
Stosunek jakość/cena
Mazda 6 w pełnej wersji może spokojnie bez wstydu stanąć obok Audi czy BMW.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Wymiana tarcz i klocków przód i tył na gwarancji. Po 15 tys powyginało wszystkie tarcze. Ale to problem ogólny tych samochodów. U przyjaciela dokładnie to samo w jego 6. Przy większych prędkościach widać jak drga klapa silnika . Słabo uszczelniona kalpa silnika, w zimie w trasie wilgoć wchodziła do silnika , widać było po ubrudzonych plastkich.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.5 SKYACTIV-G I-ELOOP 192KM 141kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
12,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Mazda 6 III Kombi