Szukaj

Ocena kierowcy - Mazda CX-5 I SUV

Adam, 6 lat temu
Silnik 2.2 SKYACTIV-D 150KM 110kW
Rok produkcji 2013
Przebieg: 110 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Mazda CX-5 I SUV 2.2 SKYACTIV-D  150KM 110kW 2012-2015 - Oceń swoje auto
4,15
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Bardzo dynamiczny, cichutki i oszczędny. Rewelacja.
4,0
Całokształt
Jako, że mało opinii diesla 2.2, to dorzucę swoje 3 grosze. Auto kupiłem niecały miesiąc temu, ale zrobiłem już ponad 4 tysiące km, więc czas na wstępną opinię. Auto bardzo ładne, typowo japońskie. Zanim kupiłem auto na mojej liście były: KIA Sportage, Nissan Qashquai, VW Tiguan, Toyota RAV 4. KIA była OK, ale silnik wydawał mi się za głośny. Prowadzenie takie sobie. Nissan - tragedia. Nowy model, rocznik 2015. Zawieszenie i układ kierowniczy z innej epoki. Nie mam pojęcia jakim cudem to auto stało się tak popularne - szok. Toykę w sumie już miałem, to zrezygnowałem z szukania RAV4. Tiguan fajny, tylko był trochę mułowaty i za ubogie miał wyposażenie w stosunku do ceny. Padło na CX-5 z dość już dużym przebiegiem (miałem ograniczony budżet) ale nie żałuję i gorąco polecam.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik to jakiś cud techniki. Mimo, że Mazda jest bardzo źle wyciszona zupełnie go nie słychać! Wyobrażacie sobie diesla, który chodzi jak benzyniak! Zero drgań na postoju i w zasadzie bezgłośny. Pali mało i 150 KM daje radę podczas ruszania czy wyprzedzania. BRAWO dla Mazdy!
4,0
Skrzynia biegów
Fajne przełożenia - w sam raz. Trochę haczy mi dwójka.
4,0
Układ jezdny
Dość sztywno, ale tak miało być. Mam koła 19" więc nie ma mowy o zawieszenie jak w Lagunie. Układ kierowniczy, zawieszenie - dla mnie bomba. Mniej buja na łukach niż RAV4 3 generacji (2010). Hamulce takie sobie - mogły by być trochę "pewniejsze".
Komfort
5,0
Widoczność
Super widoczność - zero problemów. Kamera cofania załatwia sprawę :)
4,0
Ergonomia
Jest OK - wszystko pod ręką. Za małe schowki w drzwiach - po prostu jakieś nieporozumienie.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Grzeje szybko i dobrze, ale podczas deszczu występuje spora kondensacja - trzeba właczyć klimę do odparowania szyb - sam nawiew nie daje rady. Klima rewelacyjna - lepsza niż w mojej RAV4 i moim Mondeo 2012 po lifcie.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jest bardzo dobrze. Nie wiem jak dla wysokich kierowców, ale dla mnie jest spoko - mam 172 cm. Z tyłu też bardzo dużo miejsca.
3,0
Wyciszenie
Kicha z tym wyciszeniem. Chodzi w sumie tylko o koła - szum asfaltu czasami wkurzający. Silnik bezgłośny - to nie jest problem. Zaczyna mocno szumieć przy prędkościach powyżej 160 km/h. Do 160 jest znośnie. RAV4 2010 i Mondeo 2012 są o wiele, wiele cichsze w środku. Ponoć po lifcie w 2015 jest to to poprawione, więc warto szukać młodszych egz.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Pali bardzo mało ale ma jakiś magiczny moment, że zaczyna palić sporo powyżej 135 km/h. Przy 100 km/h pali 4.5 litra Przy 130 km/h pali 6 litrów Przy 135 już 7.5 :) No i potem coraz więcej.
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na razie spoko - odpukać. Do wymiany były łączniki z przodu. Tarcze z przodu do wymiany, ale mam już umówiony serwis.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak

On - zużycie paliwa dla silnika 2.2 SKYACTIV-D 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Mazda CX-5 I SUV