Szukaj

Ocena kierowcy - Mazda CX-5 I SUV

mikołaj, 12 lat temu
Silnik 2.0 SKYACTIV-G 160KM 118kW
Rok produkcji 2012
Przebieg: 1 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Mazda CX-5 I SUV 2.0 SKYACTIV-G 160KM 118kW 2011-2015 - Oceń swoje auto
3,15
26% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Nic mnie nie pozytywnie zaskoczyło raczej negatywnie.
3,0
Całokształt
Trudno ocenić ten samochód po 1000 km. Na dzień dzisiejszy jestem bardzo zawiedziony jeżeli chodzi o spalanie, gdyż był to jeden z ważnych elementów które brałem pod uwagę. Nie mam ciężkiej nogi i raczej jeżdżę spokojnie. Gdybym wiedział wcześniej, że ten samochód to istny smok to z pewnością bym go nie kupił. Wyciszenie tego samochodu jest wielce niedoskonałe, napęd 4X4 to moim zdaniem nieporozumienie. Jakikolwiek teren lepiej unikać z daleka. Co przy tak dużym spalaniu powoduje, że chyba ten samochód jest skazany na porażkę. Ja z pewnością drugi raz bym go nie kupił.
Wrażenia
3,0
Silnik
Przy małych i średnich obrotach cichy od 4000 jest głośny i bardzo głośny. Mam wrażenie, że jego kultura pracy pozostawia wiele do życzenia. Jak na najnowszą technologę MAZDY to bardzo cienko. Podobno ten silnik musi się \"ułozyć\" pożyjemy zobaczymy. Na razie nie chcę żle o nim pisać bo za mało przejechałem kilometrów.
4,0
Skrzynia biegów
Automatyczna też pobobno najnowsza generacja. Powiem szczerze że skrzynia RAV 4 o wiele lepsza i znacznie lepiej wchodzi na obroty. Przspieszenie jakoś dziwnie rozwiązane, trzeba mocno wdępnąć pedał gazu aby zareagowła, przy nagłym przyspieszeniu to duży minus.
4,0
Układ jezdny
Na razie mam zastrzeżenia jedynie do 4X4. Chociaż mam wersję 4X4 to uważam, że chyba niepotrzebnie przepłaciłem. Dołączanie się drugiej osi jest bardzo niedopracowane a komputer który tym steruje niezabardzo radzi sobie z tym zadaniem.
Komfort
4,0
Widoczność
Jak w małym SUV-ie przeciętna.
2,0
Ergonomia
Same ułożenie wskażników jest w miarę dobre, ale obsługa komputera i nawigacji to jakieś nieporozumienie. Brak języka polskiego nawet w komendach.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja dobra, ogrzewania nie testowałem. Klima O.K.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Wystarczająca jak na razie nie mam zastrzeżeń.
3,0
Wyciszenie
Tutaj Mazda nie popisała się. Przy małych prędkościach tj. do 100 km/h jest cicho i przyjemnie. Między 110 km/h a 140 km/h robi się głośno (wyje silnik). Powyżej 150 km/h to już jakieś nieporozumienie jest bardzo głośno i nie da się tak zbyt długo jechać!!
Ekonomiczność
1,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Według Mazdy CX-5 z silnikiem benzynowym ma spalać średnio 6,6 l/100km. Nie wiem jak to ustalili ale jest to totalna bzdura!!! Przy bardzo oszczędnej jeżdzie ten samochód w ogóle nie schodzi średnio z 9,5 l/100 km. Mi przy 60 km/h chwilowe spalenie zaszło max do 7 l. Przy normalnej jeżdzie średnio 11,0 l. Przy dynamiczniejszej nie schodzi z 12,5 l/100 km a może nawet osiągnąc 15 l.
3,0
Stosunek jakość/cena
Przy cenie ponad 135000 zł i jego możliwościach (nie oceniam materiałów w środku, plastików itp.)stosunek jakości do ceny uważam za bardzo przeciętny ze wskazaniem na zły.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Za mały przebieg by to oceniać
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Za mały przebieg by to oceniać

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 SKYACTIV-G 160KM 118kW [l/100km]

Średnie zużycie
11,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
11,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
15,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
9,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Mazda CX-5 I SUV 2.0 SKYACTIV-G 160KM 118kW
Średni koszt przejechania 100 km
36,00 zł
7,7
l/100km
Zobacz dzienniki
Mazda CX-5 I SUV