Szukaj

Ocena kierowcy - Mazda MX-5 III Cabrio Facelifting

tołdi, 12 lat temu
Silnik 2.0 MZR 160KM 118kW
Rok produkcji 2010
Przebieg: 10 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Mazda MX-5 III Cabrio Facelifting 2.0 MZR 160KM 118kW 2009-2015 - Oceń swoje auto
4,62
9% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny : W moim aucie wymieniano czujnik temperatury zewnętrznej. Czasami migała też bez powodów kontrolka pasów
5,0
Całokształt
Fantastyczne autko. Niepraktyczne, małe, kupione wyłącznie dla przyjemności. Rzuca się w oczy. Taki mały "odstresowywacz". Ale też ma jedną wadę - czasami wyzwala u innych chęć rywalizacji a bywa niestety że i kompleksy. Ponieważ to auto niszowe należy bardzo starannie wybierać ASO.
Wrażenia
5,0
Silnik
160 KM przy małej masie dają dobre osiągi. Silnik kręci powyżej 7 tyś obr. Bezawaryjny, nie bierze oleju. Ładnie brzmi. Szkoda, że nie ma wersji turbo.
5,0
Skrzynia biegów
Krótka, precyzyjna skrzynia. Lewarek - joystick. Ale przy bardzo szybkiej zmianie biegów czasami biegi nie wchodzą jak należy. Ale może to wina kierowcy.Albo ergonomii.
5,0
Układ jezdny
Gokart. Jak przejechałem nim jednorazowo ponad 500 km to nie byłem specjalnie zmęczony. Ale nie jest to auto na bardzo długie trasy. W zimie trudno nim się poruszać. Bardzo szybko zrywa przyczepność pomimo dobrych zimowych opon. Jest poza tym nisko zawieszony.Zbyt nisko na polskie drogi i krawężniki.
Komfort
4,0
Widoczność
Jedyna wada to oślepianie przez inne auta - siedzi się bardzo nisko. Z zamkniętym dachem widoczność gorsza.
4,0
Ergonomia
W zasadzie wszystko pod ręką. Pod nogą trochę gorzej. Zbyt mało miejsca na stopy.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Naprawdę wydajne ogrzewanie i klima - sprawdzałem z otwartym dachem! Nie ma filtra p-pyłkowego, więc czasami "pluje" kurzem i brudem - co trochę irytuje przy zamkniętym dachu.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Wzrost powyżej 180 cm dyskwalifikuje. Sam mam 180 cm i to jest chyba wzrost graniczny do tego auta. Bagażnik mały - okazuje się ledwo wystarczający nawet na krótkie wypady.
5,0
Wyciszenie
Tu powinno być głośno. I jest. Dlatego 5. Ale na marginesie - szybka, długa jazda z otwartym dachem jest w tym aucie męcząca.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Kto kupuje takie auto patrząc na spalanie. Ale jak na osiągi jest bardzo dobrze. Ceny części i serwisu - przeciętne.
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
W moim aucie wymieniono czujnik temperatury zewnętrznej. Dalej niezbyt dobrze wskazuje temperaturę. Czasami migała też bez powodów kontrolka pasów. Serwis nic nie znalazł a problem samoistnie ustąpił (prawdopodobnie była to kwestia styków). Bardzo miękki lakier (czerwony). Brzęczy dach (jak jest zamknięty).
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na razie ok.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 MZR 160KM 118kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
11,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Mazda MX-5 III Cabrio Facelifting