Szukaj

Ocena kierowcy - Mercedes Klasa C W202 Kombi T202

karik712, 8 lat temu
Silnik 2.5 Turbo-D 150KM 110kW
Rok produkcji 1996
Przebieg: 305 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Mercedes Klasa C W202 Kombi T202 2.5 Turbo-D 150KM 110kW 1996-2000 - Oceń swoje auto
4,15
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu : Wzbraniałem się automatu - do czasu jak przejechałem sie tym autem. Nie sprawia problemów, jest wygodny i daje dużą swobode dla kierowcy.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : Tak, to auto rdzewieje. Po zakupie egzemplarzu 16-18 letniego trzeba sie liczyć z wydatkami pod tym względem.
5,0
Całokształt
Najkrócej mówiąc - auto wygodne, komfortowe, niezawodne. Niczym posłuszny pies - mimo że nie zawsze jesteś dla niego miły i czasami go źle traktujesz to pozostaje wierny na swoim miejscu i zawsze równie oddany. Przy zakupie tego auta trzeba wiedzieć czego sie oczekuje. Nie ma super blachy wiec jak ktos boi się rdzy niczym ognia - to niech nie kupuje i nie narzeka. Jeżeli komuś zależy na niezawodności i sensownych kosztach serwisowania, a do tego odrobinie komfortu - to auto dla niego.
Wrażenia
5,0
Silnik
Mechanika to najsilniejsza strona tego pojazdu. Wiele technologi pozostało z poprzednich pancernych modeli. Silnik to troche zmienione stare dobre 250D, tyle że z turbiną. Na wolnych obrotach chodzi jak młockarnia, na wyższych pięknie mruczy. Zawieszenie bez zarzutu - nie sypie sie, ew. wymiany nie są droge. Na 3 lata użytkowania zmieniłem tylko sprężyny w tylnym zawiasie. Auto regularnie serwisowane i nic pozatym, nigdy nie zgasło w drodze, a żeby miało nie odpalić musi po prostu nie mieć prądu ;)
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia jest trwała - to na pewno. Nie sprawia problemów, chodzi płynnie (jak na te lata produkcji). Nie namawia do dynamicznej jazdy gdyż do najszybszych to nie należy - ale to przekłada się na brak nerwowych sytuacji w jeździe po śliskiej nawierzchni (no chyba że już sami zmusimy pojazd do utraty kontroli na własną odpowiedzialność)
4,0
Układ jezdny
Bez zarzutu, czasami moze wydawac sie nieco za miękki jak potrzeba dynamicznie reagować, ten typ tak ma...
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność na dobrym poziomie, w wersji kombi troche jak szklarnia, ale przyciemnienie szyb z tyłu zrobiło by z niego karawan pogrzebowy.
4,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu, szybko można sie przyzwyczaić, intuicyjne rozmieszczenie i operowanie wszystkim na panelu środkowym, no i ta kochana jedna wszystko robiąca wajcha przy kierownicy.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
No nie ma co sie oszukiwać - przy mrozach poniżej -10 stopni w aucie upalnie nie jest, taka wielkość silnika diesla wymaga dłuższej chwili dogrzewania. Włącznie nadmuchu na najwyższy poziom zaczyna schładzać motor i wiać coraz to chłodniejszym powietrzem z czasem. Klimatyzacja też nie należy do najwydajniejszych, chociaż już raz mnie przeziębiła.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Szału nie ma jak na segment D, ale ciasno też nie jest. Troche krótsza "dziura" przed pasażerem na nogi z podyktowana ścianą silnika. Dobrze wyprofilowane plecy foteli przednich dzięki czemu pasażerowie na tylnej kanapie maja wiecej miejsca na kolana.
4,0
Wyciszenie
W kontekście nadwozia - wyciszenie dobre, do 160km/h przy zamkniętych oknach można swobodnie prowadzić rozmowę. Gorzej z wyciszeniem układu jezdnego - wiek robi swoje i mimo nienagannego stanu zawieszenia, słychać że wpadło się w nierówność czy dziurę.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Koszt części jest akceptowalny jak na gwiazde na masce, dużo zamienników na rynku, kilka elementów zdarzyło sie kupować w ASO - tu oczywiście mniej kolorowo, ale nie zbankrutowałem (fakt faktem były to tylko jakieś plastikowe i gumowe pierdoły)
4,0
Stosunek jakość/cena
Jak na moje wymagania - jest dobrze. Można za tą cene kupić o 5-6lat młodsze francuskie czy włoske auto - ale po co ;)
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Coś tam sie zdarzało, kostka w lampie, przełącznik wycieraczek i kierunkowskazów, regularnie padające żaróweczki podświetlenia deski rozdzielczej.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak poważnych usterek. Z pewnością można by sie pokusić i kilka usprawnień - silnik po 300k już nie chodzi tak równo jak nowy , lekka przydymka też sie zdarzy... no ale DIESEL MUSI DYMIĆ.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.5 Turbo-D 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
12,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Mercedes Klasa C W202 Kombi T202