Szukaj

Ocena kierowcy - Mitsubishi Endeavor

Mihau, 2 lata temu
Silnik 3.8 225KM 165kW
Rok produkcji 2007
Przebieg: 140 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Mitsubishi Endeavor 3.8 225KM 165kW 2003-2010 - Oceń swoje auto
4,21
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Sprawność układu wentylacji/klimatyzacji
Silnik : Spalanie - średnio 15 litrów LPG podczas gdy Duster 1.6 palił 12. Instalacje takie same BRC SQ24
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : Doprowadzanie auta po zakupie do porządku. Teraz jest już ok :)
4,0
Całokształt
Ocena po 2 latach i 25000 km. Całokształt ok. Duże wygodne, z dzisiejszej perspektywy mocno "analogowe" auto. Dla jednych to zaleta, dla innych wada. Jakość wykonania w środku to miks USA i Japonii też nie każdemu przypasuje. Generalnie Dacia Duster w rozmiarze XXL z USA :)
Wrażenia
5,0
Silnik
Brak uwag - cichy, duży zapas mocy i momentu (225 km i ponad 350 NM. Rozrząd na pasku więc trzeba o nim pamiętać ale częsci składowe tanie. Nie bierze oleju, zadowala się tylko paliwem :) Przy zasilaniu LPG należy pamiętać o świecach, których wymiania nie należy do najłatwiejszych - demontaż kolektora ssącego jest niezbędny żeby dostać się do tylnej głowicy.
4,0
Skrzynia biegów
Ciężko mi ją jednoznacznie ocenić. Z jednej strony tylko 4 biegi i przy ok 110 kmh mamy już ponad 2 tysiące obrotów, z drugiej jest naprawdę szybka jak na klasyczny automat na konwerterze (podobno Porsche maczało tam ręce). Pracuje miękko i zmiany biegów przebiegają delikatnie. Póki co problemów nie sprawia
4,0
Układ jezdny
Nie jest to AMG w zakrętach lecz opona 235 trzyma go w ryzach. Komfort jazdy dzięki wysokiemu zawieszeniu jak i profilowi 65 jest bardzo wysoki. Moja wersja ma napęd na przód i nigdy w zimie nie potrzebowałem 4x4 (mam opony całoroczne), kontrola trakcji bardzo rzadko się aktywowała.
3,0
Karoseria
Klasyczny Japończyk - trzeba kontrolować stan ponieważ rdza może się pojawiać tu i ówdzie. Lakier trwały i po latach wygląda całkiem ok
Komfort
5,0
Widoczność
Ogromne przeszklenia i wysoka pozycja powodują, że nie potrzebuje się czujników ani kamery cofania. Słupki A są relatywnie wąskie i mają dodatkowe trójkąciki więc nie ma problemu na światłach czy skrzyżowaniach. Lustra boczne mają wymiar ciężarówki więc widać w nich naprawdę dużo
5,0
Ergonomia
Wszystko jasne czytelne i w zasięgu wzroku/ręki. Przedni uchwyt na kubki jest demontowalny i można go myć w zmywarce. To auto ze Stanów więc nie może być skomplikowane :)
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Największe zaskoczenie na plus. Moja wersja ma klimę manualną jednostrefową i zarówno grzanie jak i chłodzenie jest więcej niż wystarczające. Mimo ogromnej kubatury i czarnego lakieru w lecie klima momentalnie schładza ten autobus. W zimie nagrzewa się bardzo szybko.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Ogromna, zarówno z przodu jak i z tyłu (w tym bagażnik). Jedną gwiazdkę ucinam za brak 3 rzędu siedzeń.
3,0
Wyciszenie
Może to kwestia opon ale powyżej 110-120 robi się głośno. Auto ma spore wymiary, które generują duże opory powietrza na autostradzie więc cudów nie ma co oczekiwać.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Części tanie i dostępne w PL bez problemu. Jedyną częścią, którą ściągałem z USA była sonda lambda (chciałem oryginał). Auto jest zaprojektowane w starym stylu i każdy mechanik je naprawi.
4,0
Stosunek jakość/cena
Bardzo dobry, auto jest duże, relatywnie duzo nie pali (jak na SUVA z silnikiem 3.8 i prawie 2 tonami masy własnej). Łatwe w serwisie.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Trochę tego było na początku lecz usterki wynikały z zaniedbań poprzednich właścicieli. Od dłuższego czasu cisza i spokój.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Póki co brak :)

Pb - zużycie paliwa dla silnika 3.8 225KM 165kW [l/100km]

Średnie zużycie
14,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
15,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
17,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
12,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Mitsubishi Endeavor