Szukaj

Ocena kierowcy - Mitsubishi Lancer IX Sportback

wojo, 10 lat temu
Silnik 1.8 MIVEC 143KM 105kW
Rok produkcji 2009
Przebieg: 33 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Mitsubishi Lancer IX Sportback 1.8 MIVEC 143KM 105kW 2008-2015 - Oceń swoje auto
3,69
10% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : Wygląd rewelka zwłaszcza na kołach 18.
4,0
Całokształt
Spalanie i hałas psuje całą radoche z użytkowania. Poprzednik palił równe 10l gazu bez względu na technike i średnią prędkość. Ten dziad bierze 13 gazu przy bardzo delikatnej jeździe na trasie ale z rowerami i obciążeniem. Na benzynie bez autostrad (do 100km/h ) spalił 7l. Zwiększenie prędkości do 120-130 radykalnie podnosi spalanie. Jestem zawiedziony ale możliwe że opory przez rower podniosły spalanie i instalacja jeszcze nie doregulowana. Nie wiem, pojeżdze to napisze.
Wrażenia
2,0
Silnik
Niestety zawodzi pod względem dynamiki. W porównaniu do mpjego poprzedniego Lancera 2.0 Sport zbiera się wyraźnie słabiej, choć ma więcej koni, przy tym pali duuużo więcej. Dla mnie to krok wstecz i żal zmiany starego na nowy. Spod świateł lepij sie z nikim nie chwytaj bo niestety nie ma z czym.
5,0
Skrzynia biegów
Tu postęp bo działa idealnie, leciutko i precyzyjnie. Dźwignia sama wskakuje na pozycje.
5,0
Układ jezdny
Na kołach 18 i gumach Yokohamy jedzie jak po szynach- bardzo precyzyjny układ kierowniczy auto reaguje nakażde drgnięcie kierownicy. Zawieszenie bardziej komfortowe i dużo cichsze niż w wersji Sport ale ładnie trzyma się w zakrętach. Zamiast fabrycznych opon 215/45R18 można włożyć ogólnodostępne i tańsze 225/40R18 - nic nie obciera, pasuje na felge jest taniej i troszke ładnniej wygląda szerszy kapeć.
Komfort
4,0
Widoczność
Z przodu standard, z tyłu gorzej, ale są czujniki cofania więc OK
4,0
Ergonomia
Kokpit intuicyjny, zegary ładne duże i czytelne, wszystko działa i wygląda dobrze. Przeszkadza duża ilość plastiku wewnątrz w starszych modelach materiały były ładniesze i bardziej miękkie w dotyku. Ale te czasy już minęły...
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Brak zastrzeżeń. Działa szybko i wydajnie, jest super
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca w kabinie dość dla wszystkich, gorzej z miejscem na bagaż. Mocno nachylona szyba dodatkowo utrudnia przewóz większego bagażu. W starym lancerze kombi było z tym lepiej.
1,0
Wyciszenie
Tu porażka, nieprzyjemne odgłosy buczenia pochodzące prawdopodobnie z kół o ile dźwięk silnika i wydechu jest cichy i przyjemny i tyle szum z nadkoli jest fatalny.
Ekonomiczność
1,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Tu kolejny zawód. Mi ten samochód spala więcej niż poprzednik choć nic nie daje w zamian. Przyspieszenie słabe zaczyna sie przebudzać od 4tyś ale szału i tak nie ma. Ten silnik generuje 143 chudych i chyba po kryzysowych koni...stare 136 ciągnęło lepiej.
3,0
Stosunek jakość/cena
Tak sobie. Wygląd i wyposażenie super, ale ekonomia i głośność w wnętrzu kiepsko.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Miałem wyciek z maglownicy ale to chyba pamiątka po przejściach auta u poprzedniego właściciela. Kupiłem używke za 300pln i śmiga.poza tym brak niespodzianek.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak dotąd wszystko śmiga

LPG - zużycie paliwa dla silnika 1.8 MIVEC 143KM 105kW [l/100km]

Średnie zużycie
10,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
10,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
13,6
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,9
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Mitsubishi Lancer IX Sportback 1.8 MIVEC 143KM 105kW
Średni koszt przejechania 100 km
40,50 zł
8,7
l/100km
11,6
l/100km
Zobacz dzienniki
Mitsubishi Lancer IX Sportback