Szukaj

Ocena kierowcy - Nissan Note I Mikrovan

Darek, 16 lat temu
Silnik 1.6 i 16V 110KM 81kW
Rok produkcji 2006
Przebieg: 7 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Nissan Note I Mikrovan 1.6 i 16V 110KM 81kW 2005-2010 - Oceń swoje auto
4,92
19% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : przestronność i sympatyczne wykończenie wnętrza - wybrałem wersję accenta z beżowym środkiem. Po jeżdzie autami z środkami w jedynym słusznym kolorze czarnym jakaż ulga dla wzroku
5,0
Całokształt
Gdybym kupował auto wyłącznie dla siebie wybrałbym pewnie coś o poważniejszym wyglądzie ;-). Ponieważ mam w domu dwie kobiety-kierowców - zdecydowałem się na właśnie takie dość odważne rozwiązanie. Po roku mogę powiedzieć z całym przekonaniem, że nie żałuję. Lubię je z każdym miesiącem coraz bardziej.
Wrażenia
5,0
Silnik
Zdecydowanie silnik 1,6 110 koni. Przyspiesza o niebo lepiej a pali niemal tak samo. Nie "przysiada" tak jak słabszy 1,4 po właczeniu klimatyzacji. Jesli się go nie katuje i zmienia biegi do 3 tys. obrotów jest stosunkowo oszczedny i cichy. Głośno robi się po przekroczeniu 5-5,5 tys. Elastyczny pomimo swoich 16 zaworów. Łańcuch napędu rozrządu pozwala nie martwić się o przykre niespodzianki
5,0
Skrzynia biegów
Poprzednim autem była astra II więc w porównaniu z nią biegi wchodza niemal idealnie. Tylko wsteczny potrafi czasem sprawić psikusa. Niby się go załączy a kiedy próbuje się ruszać okazuje się że nic. Rozgryzłem ten fenomen. Trzeba po prostu starannie, powoli i dokładnie go "zapiąć" przykładając nieco więcej siły niż przy przełączaniu innych biegów. Drążek zmiany biegów pod gałką niepotrzebnie w przedniej części jest jakoś tak dziwnie przetłoczony. Ma coś w rodzaju wklesłości która w sumie przeszkadza w wygodnym chwycie jesli chce się złapać go niżej niż za samą kulę
5,0
Układ jezdny
auto jest dość krótkie więc mimo opinii niektórych malkontentów musi nieco podskakiwać. jest za to przyjemnie spężyste i dość sztywne co pozwala bezpiecznie wchodzić w zakręty bez irracjonalnego lęku że auto zaraz się przewróci. Elektryczne wspomaganie kierownicy to fajna sprawa przy manewrowaniu na parkigu bo jest bardzo wydajne i moja żona i córka bardzo sobie ten wynalazek chwalą. W czasie szybszej jazdy wymaga jednak uwagi bo pomimo progresywności pozostaje i tak dość czułe i przy zbyt gwałtownych ruchach aurko robi się nieco "narowiste". Duży plus za mocną bezobsługową belkę skrętną z tyłu. Uczcie się producenci Peugeota i Citroena!
Komfort
5,0
Widoczność
Wszyscy je chwalą więc nie ma sensu się powtarzać. Szczególnie do przodu, na boki no i te olbrzymie lustra zewnętrzne. Fakt że siedzi się około 15 cm wyżej niż kierowcy limuzyn i kompaktów też ma niebagatelne znaczenie. Jesli można się do czegoś przyczepić to do niewielkiego lusterka wstecznego i stosunkowo małej szybki w 5 drzwiach
4,0
Ergonomia
ogólnie jest ok. Mnie nie podobają się następujące rzeczy: nieco za cienki wieniec kierownicy, nie wszyscy lubią też te wyrostki na kole. Odrobinę za krótkie siedzisko. O 3 cm za wąski podłokietnik kierowcy, zagłówki mogłyby się wysuwać 5 cm wyżej i powinny być nieco szersze i mniej wypukłe bo głowa odskakuje od nich jak piłka
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Zimą klima świetnie i naprawdę szybko usuwa wilgoć. latem chłodzi wydajnie i skutecznie no i do 3 biegu dmuchawy jest jeszcze w miarę cicha. Moim zdaniem zbędnym wydatkiem jest klimatyzacja automatyczne. Poza niezbyt ładnym i nieczytelnym wskaźnikiem jak oko cyklopa nie ma w niej niczego interesującego. Zwykła standardowa klima pokręcana pokrętłem wystarcza w zupełności
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dla 4 osób warunki są doskonałe. Mirzyłem miejsce za fotelem kierowcy. mam 183 cm wzrostu więc nieco przestrzeni potrzebuję. I co? za mną siedzący pasażer ma wiecej przestrzeni niż w passacie. Tylna kanapa tylko dla dwóch osób dorosłych ale przy takim małym autku to chyba normalne. Mało który kompakt tak naprawdę ma miejsce dla trzech.
5,0
Wyciszenie
Jeżdżę spokojnie. Auto rozpędzam tak aby ocszczedzać paliwo więc bieg na wyższy zmieniam w zakresie 2,5 - 3 tys obrotów. Wtedy jest cicho i miło. Kiedy chce się zaszaleć i kręci się silnik do 5 tys słychać go w kabinie już całkiem nieźle
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak na autko z mocnym 110 konnym motorem i o kształtach powiedzmy sobie umiarkowanie opływowych jest ok. Dużo zależy od kierowcy, jego preferencji i ciężaru stopy. Eksperymentując na tym samym odcinku około 100 km miałm przebiegi ze średnim spalaniem ok 7 l ale też 5,5 l. Decyzja należy od szofera i jego portfela
5,0
Stosunek jakość/cena
Tanie nie jest. Jednak biorąc po uwagę w zasadzie kompletne wyposażenie i podliczając ile kosztuje tego rodzaju wyposażenie w autach konkurencji zaczyna się na to wszystko nieco inaczej patrzeć
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jeżdzę nim od roku. To znaczy jerżdzę wtedy kiedy uda mi się do niego dorwać bo w kolejce do niego stoją jeszcze żona i córka tak więc autko dostaje "w kość". Wytrzymuje na razie wszystko bez najmniejszych kłopotów
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
""0" - i tak trzymać. Budująca jast świadomość tych trzech lat gwarancji

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 i 16V 110KM 81kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,9
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Nissan Note I Mikrovan 1.6 i 16V 110KM 81kW
Średni koszt przejechania 100 km
25,50 zł
7,0
l/100km
8,0
l/100km
Zobacz dzienniki
Nissan Note I Mikrovan