Szukaj

Ocena kierowcy - Nissan Tiida Sedan

Marcin, 6 lat temu
Silnik 1.6 i 110KM 81kW
Rok produkcji 2007
Przebieg: 100 tys. km
Okres użytkowania: ponad 6 lat
Nissan Tiida Sedan 1.6 i 110KM 81kW 2004-2009 - Oceń swoje auto
4,46
9% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Przestrzeń w aucie i bagażnik + silnik + niezawodność.
4,0
Całokształt
Niektórzy śmieją się się z Tiidy - mówią że brzydka że śmieszna. A ja powiem tak. Miałem to auto od początku przez 10 lat. Zrobiłem nim 100 000 km przejechałem kawał Polski. NIGDY mnie nie zawiodło - a widziałem wiele SUPER fur na lawecie. Nie wymieniałem żadnych sprzęgieł, skrzyni biegów ani rozrządów. Jest proste konstrukcyjnie. Szczegóły w opisach. POLECAM NA MAXA - dla spokojnych kierowców którzy chcą spokojnie dojechać od punktu A do B.
Wrażenia
4,0
Silnik
Biorąc pod uwagę masę auta - o dziwo silnik 1.6 / 110 kM radzi sobie znakomicie i CIĄGNIE od dołu. Dla porównania Honda czy Toyota - niby mają moc ale co z tego - aby ją wydobyć trzeba wkręcić auto powyżej 3500 a nawet i 4000 obrotów. Tiida ciągnie w zakresie od 2700 do 3500. Silnik sprawdzony , wolnossący, konstrukcyjnie prosty i na łańcuchu rozrządu.
4,0
Skrzynia biegów
Tutaj jest średnio. Skrzynia biegów nie haczy, biegi wchodzą lekko delikatnie i w punkt. Niestety nie wiem dlaczego ale mam wrażenie że jest ZA WOLNA. Za mną nie nadążała.
4,0
Układ jezdny
Zawieszenie wielowahaczowe z przodu, belka skrętna z tyłu. Zawieszenie spasowane odpowiednio dla auta - nie za twarde nie za miękkie. Ze względu na ciut podwyższoną bryłę auta wchodzenie ostro w zakręty daje znać "bujnięciem" - ale to nie bolid.
Komfort
5,0
Widoczność
Standardowo - bez uwag. Duuuużżże lusterka boczne.
4,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką, prostota obsługi. Brak zbędnych wynalazków. Nic nie stuka nie puka nie skrzypi. Jakość plastyków - przyzwoita.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Tutaj niestety lekka wada. Klimatyzacja obciąża silnik i pożera część mocy.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Genialnie. Ja mam 1,95m i po ustawieniu przedniego fotela pod siebie za sobą siadam bez problemów. Duuuużżżżoo przestrzeni - konkurencja (honda civic, ford focu, toyota corolla) - powinny sie uczyć. Bagażnik w sedanie ma 500l :) A nowy nissan Pulsar - jeszcze większy w środku. Bravo bravo Bravo
5,0
Wyciszenie
Głośność silnika 1.6 odczuwalna na trasie przy około 130 - 140 km/h. Poniżej znakomicie - wyciszenie auta na wysokim poziomie.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie na trasie - jadąc około 100 km/h - 6.8 l/100 Po mieście zmienne - ale około 8l/100
5,0
Stosunek jakość/cena
Za kwotę 60 000 dostałem duże przestronne, wygodne auto z prostą mechaniczną konstrukcją wyposażone w klika gadżetów - ESP, czujniki deszczu , zmierzchu, automatyczne włączanie świateł , radio z bluetoothem i usb, sterowanei z kierownicy, pełna elektryka szyb i lusterek, kurtyny. Co na plus - właśnie ta prostota - np. wszystkie żarówki można wymienić samemu nie rozbierając połowy auta. Rozwiązanie są standardowe - części dokupisz wszędzie. A ja jestem zwolennikiem teorii - jak najmniej wynalazków - bo im ich więcej tym więcej rzeczy może się zepsuć. A auto ma jeździć.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Brak
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 i 110KM 81kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Nissan Tiida Sedan