Szukaj

Ocena kierowcy - Nissan X-Trail I

Ojciec rodziny, 8 lat temu
Silnik 2.2 Di 114KM 84kW
Rok produkcji 2002
Przebieg: 270 tys. km
Okres użytkowania: 5 lat
Nissan X-Trail I 2.2 Di 114KM 84kW 2001-2003 - Oceń swoje auto
4,85
14% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Uniwersalnosc oraz to ze moja filigranowa zona pokochala ten samochod i tylko nim czce jezdzic pomimo 2 nowszych samochodow w domu
5,0
Całokształt
Rewelacyjne uniwersalne auto dla kazdego.
Wrażenia
5,0
Silnik
5 lat i prawie nic przy nim nie robie poza drobiazgami jak rza w roku czyszczenie nielwielkich wyciekow a wlasciwie pocenia sie oleju w okolicach turbina a intercooler. Silnik idealne na mieszane warunki. Dobrze zbiera sie na uatostradzie ale tez jest bardzo mocny przy ruszaniu. Silnik troszke glosny ale za to cichszy niz TDi. Bardzo dobre parametry mocy i mometu pozwalaja praktycznie zapomniec o problemach z gasnieciem przy ruszaniu dajac tez spory zapas przy wyprzedzaniu tira na wyzszych predkosciach.
5,0
Skrzynia biegów
Jak to w dieslu.. Trzeba sie troche namachac lewarkiem podczas rozpedzania. Jest bardzo fajnie zestrojona bo na miescie prakr6cznie 3 wystarcza na cale poruszanie sie. Ja czesto z lenistwa ruszam ze swiatel na 2 a i zonienzdaza sie na 3 przez przypad3k ruszyc i nie ma z tym wiekszych problemow.. To raczej zasluga dobrego stosunku masy do mometu. Dodatkowo wspanial3 dziala automatyczne dolaczanie tylnej osi. Wogole nie czucvteho procesu jatomias efekty widac gdy auto wystrzela spod swiatel jak z procy czesto zostawiajac tluste fury z tylu. Z ciekawostek dodam ze jak uczylem zone jezdzic autem to lekcje ruszania miala z zaciagnietym recznym bo inaczej to auto rusza samo niewazne czy z gazem czy bez i czy lekko sie pusci sprzeglo czy nagle.
4,0
Układ jezdny
Precyzyjny jak na SUVa. Dobrze znosi szybkie zakrety. Na poczatku troche obawialem sie manewrowania na ciasnych parkingach z uwagi na jego gabaryty. Nawet prawie kupilem zestaw kamery cofania jednak zanim do tego doszlo okazalo sie ze manewrowanie nim to bajka. Wprawdzie nie ma takiego promienia skretu jak tylnonapedowki ale za to widocznosc na wszystkie strony robi swoje. Dodatkowo bryla jest jak "ciosana" wiec dzi3ki temu bardzo dobrze czuje sie jego gabaryty z wewnatrz.
Komfort
5,0
Widoczność
Po prostu doskonala widocznosc. Juz nie mamy problemu na parkingach zarowno ze znalezi3nim wolnego jiejsca bo z gory wszystko lepiej widac jak i z manewrowaniem bo auto ma ogromne szyby.
5,0
Ergonomia
Mozliwosci zaladowcze sa powalajace. Bagaznikjes przeogromny jak na ta klase. Po rozlozeniu tykny foteli wozilem juz przerozne rzeczy. Autko przeprowadzalo nas juz 3 razy - raz zima ganialnie spisywal sie naped 4x4 przy calym aucie wyladowanym po sufit.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Grzane fotele to podstawa bo zanim ogrzewanie zlapie temp moze kinac kilka dobrych kilometrow - wada diesla, ale za to nigdy nie bawilem sie w zaslanianie grilla jakimis badziewnymi kartonami - jak to mialo miejsce w poprzednich samochodach. Fotele maja 2 moce grzania i jest to niewatpliwa zaleta dlatego w polaczeniu z climatronikiem wypada to doskonale. Na korzysc tez sa chlodzone/grzane schowki na napoje. Latem na puszki a z malym dzieckiem na butelki z mlekiem.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Ogromna przestrzen. Miejsca poronywalnie jak w Touaregu a z zewnatrz nieporownywalnie mniejszy. Fotele przednie bardzo wygodne tylne rowniez a i podlokietniki sprawiaja ze komfort jazdy jed doskonaly. Trasa co roku do chorwacji to przyjemnosc. Bardzo dobrej jakosci tapicerka welurowa z ciemnymi wstarkami z bardzo wytrzymalych materialow - nie widqc po niej zuzycia nawet po prawie 300 tys km. Jesli kupujesz to auto i tapicerka bedzie wytarta to badz pewny ze auto ma sporo ponad 500 tys. Japonski SILNIK Di NAPEWNO TYLE PRZETRWA!
4,0
Wyciszenie
Rewelacji nie ma ale diesle VW i Forda z tego okresu tlucza sie bardziej. Napewno na korzysc w T30 wplywa odleglosc silnika od sciany grodziowej.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Max 8l ON zima przy wariowaniu w zaspach - czyli z napedem w trybie LOCK; Przy normalnej jezdzie na codzien do pracy 40km drogi/lasy 50km autostrady 15km Miasto/korki spalanie na poziomie 7l; W trasie schodzi ponizej 6l
5,0
Stosunek jakość/cena
Nigdy go nie sprzedam genialne auto za niewielkie pienadze. Troszke go podgryza korozja ale tylko w miejscach blotnikow przez polsa sol na drodze. Podwozie zabezpieczone mam mocno bo mam na tym punkcie fiola. Auto ma jeszcze posluzyc kilka dobrych lat.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nigsy mnie nie zawiodl, a czesto sie zdaza zima ze pomagam innym biedakom czy to na parkingu odpalic na kable czy to wyciagnac z rowu na hol. Drobne poceniee sie silnika w okoliczch dolotu powietrza spowodowane konstrukcja silnika i smarowaniem mgla olejowa turbiny. Nie ruszam tego od ponad 150tys i niz sie z tym nie dzieje.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Wymiana zardzewialego tlumika. Wymiana prawego wahacza. Wszystko ze starosci i dlugo po terminie przewidzianym przez producenta.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.2 Di 114KM 84kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Nissan X-Trail I 2.2 Di 114KM 84kW
Średni koszt przejechania 100 km
58,00 zł
9,1
l/100km
Zobacz dzienniki
Nissan X-Trail I