Szukaj

Ocena kierowcy - Opel Astra F Kombi

Marcin, 5 lat temu
Silnik 1.4 i 16V 90KM 66kW
Rok produkcji 1998
Przebieg: 345 tys. km
Okres użytkowania: ponad 6 lat
Opel Astra F Kombi 1.4 i 16V 90KM 66kW 1996-1999 - Oceń swoje auto
4,21
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Ogólnie za całokształt. Nie sądziłem , że przy takim przebiegu i po tylu latach ten samochód będzie w takim stanie, że bez obaw mogę wsiąść do niego i pojechać na drugi koniec kraju bez obawy o awarię.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : Raz do roku walka z rdzą. Tą starą i nową.
5,0
Całokształt
Astra od nowości u nas czyli 20 lat. Kompleksowo zatem mogę ją ocenić i wystawiam jej bardzo dobrą ocenę mimo rdzewiejącego nadwozia i kilku mankamentów mechanicznych. Duży plus za prostotę konstrukcji a co za tym idzie tanie naprawy, tanie części, silnik świetny do LPG. W wersji kombi można zapakować naprawdę sporo i choć takim autem nigdzie nie zaszpanujesz to z drugiej strony ładnie utrzymana i zadbana Astra F (czyli taka co nie jest podziurawiona przez rdzę) potrafi po tylu latach zwrócić uwagę niektórych osób znających się na motoryzacji lat 90-tych.
Wrażenia
4,0
Silnik
1.4 z największą mocą 90 KM dla tej pojemności ale osiągi przeciętne, zwłaszcza teraz gdy auto ma duży przebieg. Świetny do LPG bo na tym paliwie zrobiłem 300 tys. km. a silnik jest wciąż ten sam. Te same od nowości zawory, wałki rozrządu, głowica i do tego hydrauliczna regulacja luzu zaworowego co przemawia za założeniem LPG. Jedyny minus to uszczelka pod głowicą. Była dwa razy wymieniana (padała co 150 tys. km.) choć silnik traktowany był delikatnie. Do tego za pierwszym razem silnik złapał przez to temperatury i trzeba też było wymienić pierścienie. Olej tylko Mobil, teraz to już półsyntetyk. Na chwilę obecną bierze 0,22 l oleju na 1000 km.
4,0
Skrzynia biegów
Przy 220 tys. km wymieniany olej a tak poza tym nic się nie dzieje. Gdy jest nie rozgrzana trochę ciężko chodzi.
4,0
Układ jezdny
Maglownica ta sama od nowości , raz wymieniony w niej olej . Choć wydaje się to niewiarygodne to przeguby półosi też te same od nowości. Wymienione tylko ich gumowe osłony. Z salonu wyjechała na kołach 13 cali ale mam kiepskie wrażenia z jazdy na nich i zamienię je na 14 cali.
2,0
Karoseria
Rdza, rdza, rdza. Wymienione z powodu rdzy: sanki pod silnikiem, zbiornik paliwa dwa razy, remont blacharsko lakierniczy po 15 latach obejmujący tylni pas, tylnie błotniki, nadkola, tylnia klapa. Co ciekawe progi jeszcze są bez naprawy. Poza tym ciągle gdzieś co roku się znajdzie purchel, dziurka, ognisko korozji mniejsze lub większe, więc raz do roku muszę teraz to kontrolować i naprawiać.
Komfort
5,0
Widoczność
Dobra widoczność. Z tyłu spore szyby bez zbędnych słupków zasłaniających widok.
5,0
Ergonomia
Ponieważ wyposażenie jest ubogie to i guzików mało a te co są to mają dobre umiejscowienie. Nawiewy to tradycyjne pokrętła, wszystko proste i intuicyjne.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Czwarty bieg nawiewu jest głośny. Grzanie pojawia się szybko bo i silnik benzynowy się szybko nagrzewa. Trochę kiepsko jest z odparowywaniem szyb zwłaszcza gdy filtr kabinowy jest zużyty. Raz to miałem totalną lipę ale to dlatego że spod uszczelki tego plastiku pod wycieraczkami kapała woda prosto na ten filtr. Ale po uszczelnieniu i wymianie zamoczonego filtra wentylacja była już OK.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Auto jest małe więc cudów nie ma - przy pięciu osobach w środku trochę ciasno. Duży plus za asymetrycznie dzieloną tylną kanapę powiększającą bagażnik. Cała podłoga jest wtedy płaska.
3,0
Wyciszenie
Na początku to było cicho ale z biegiem lat coraz głośniej. Po remoncie blacharsko lakierniczym zrobiło się jeszcze głośniej ale to dlatego że uszczelek dobrze nie udało mi się spasować i niektóre trochę odstają.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Taniej niż najtaniej. Części dostępne łatwo. Z używanymi też nie ma problemu. Na szrotach takich asterek jest dużo, ale ze szrotu to biorę tylko części wyposażenia wnętrza, plastiki, drobiazgi. Części eksploatacyjne kupuję nowe dobrej jakości.
5,0
Stosunek jakość/cena
Aktualna cena tego auta jest bezkonkurencyjna. Za małe pieniądze można znaleźć doinwestowany egzemplarz, który będzie służył długo.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Notorycznie przepalają się lampki w desce rozdzielczej, ale za to żarówki świateł zewnętrznych prawie nigdy - jedna na kilka lat wymaga wymiany.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Tylko słabe zabezpieczenie antykorozyjne i ta nieszczęsna uszczelka pod głowicą.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 i 16V 90KM 66kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,6
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,6
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,9
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,4
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Opel Astra F Kombi