Szukaj

Ocena kierowcy - Opel Astra F Sedan

MD, 4 lata temu
Silnik 1.4 i 60KM 44kW
Rok produkcji 1998
Przebieg: 171 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Opel Astra F Sedan 1.4 i 60KM 44kW 1991-2002 - Oceń swoje auto
3,71
9% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Całokształt, kupując je nie wiedziałem, że za te pieniądze znajdę tak bezproblemowe i wdzięczne autko.
4,0
Całokształt
Astra F jest idealna na pierwszy samochód. Kupiłem 2 lata temu za 3000 zł egzemplarz z niskim przebiegiem i bardzo małą ilością rdzy, który był od nowości w jednej rodzinie. Auto bez klimatyzacji i wspomagania kierownicy, totalny golas ale też super prosta konstrukcja i brak wyposażenia, które mogłoby się szczególnie psuć. Spełniło wszystkie oczekiwania i dalej go mam pomimo posiadania nowszego samochodu. Bardzo polecam wszystkim szukającym pierwszego samochodu albo osobom, które potrzebują samochodu a nie za bardzo mają na niego pieniądze. Jeżeli ma się dostęp do kanału, to tak właściwie można się obyć bez mechanika. Sęk w tym, żeby nie kupować najtańszych egzemplarzy za 1000zł, bo to już często są trupki.
Wrażenia
4,0
Silnik
Najsłabszy silnik benzynowy oferowany do Astry i zbiera się beznadziejnie ale jest idealny do przemieszczania się. Banalnie prosty w konstrukcji, odpala w każdą pogodę. Ocena 4 bo mógłby być szybszy ale ponieważ jest to typowe autko do turlania się z punktu A do B, to do tego celu nie trzeba nic więcej.
4,0
Skrzynia biegów
Brakuje 6 biegu, 140 na autostradzie i mocno słychać silnik chociaż jest zagłuszany przez pozostałe dźwięki :P Biegi wchodzą dobrze, tylko czasami nie da się wrzucić wstecznego, trzeba najpierw 1 i dopiero R.
4,0
Układ jezdny
Czego tu wymagać, to nie Focus ;P W zakręty lepiej szybko nie wchodzić ale to nie auto do takich zabaw, dlatego też nie ma co specjalnie odejmować punktów. Przy spokojnej jeździe prowadzi się pewnie. W moim egzemplarzu brak wspomagania ale opór kierownicy jest rozsądny, tylko na parkingu bywa ciężko.
4,0
Karoseria
Generalnie te Ople lubią rdzę ale mój egzemplarz jest w bardzo dobrej kondycji, tylko na progach widać wykwity. Wniosek z tego taki, że jeżeli się o niego dba to dużo wolniej rdzewieje.
Komfort
4,0
Widoczność
Bardzo dobrze przeszklony, wszystkie szyby duże, słupki wąskie, nie czuć że jest się zamkniętym w puszce. Przy cofaniu i manewrach dobrze czuć wymiary auta. Minusem są małe lusterka ale da się z nimi żyć, nie zauważałem tego specjalnie dopóki nie kupiłem nowego, które ma dużo większe.
2,0
Ergonomia
Na desce rozdzielczej wszystko w dobrym miejscu, wystarczająca ilość schowków ale fotele są po prostu tragiczne. 2 tygodnie dojeżdżania do pracy i nabawiłem się bólu kręgosłupa.. musiałem kupić sobie poduszkę ortopedyczną na fotel żeby w końcu było wygodnie.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Auto szybko łapie temperaturę ale tylko boczne nawiewy grzeją, ze środkowych ciągle leci chłodne powietrze (ponoć wada modelu, nie wnikałem). Na szczęście mimo to wnętrze szybko się nagrzewa. Szyby w porze zimowo-jesiennej bardzo parują, ciężko dojść do ładu z bocznymi, przednia i tylna odparowują ok. W lecie bez klimatyzacji to wiadomo, kiepsko ale to nie wina auta, bo taką wersję wyposażenia wybrałem.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jest to segment C z '98 roku, więc nie ma co oczekiwać cudów. Kierowca przy zmianie biegów obija się prawą ręką o lewą rękę pasażera jeśli ten nie jest drobną kobitką. Poza tym jednym mankamentem autko jest przestronne, osoba 178cm wzrostu nie ma problemu z zajmowaniem dowolnego miejsca. Nie wiem co w przypadku podróży w 4 osoby bo nigdy tak nie jeździłem. Definitywnie czuć swobodę w środku, Audi A4 B7 jest ciasne przy tym Oplu. OGROMNY bagażnik. 500l robi robotę, aktualnie mam zapakowane 5 kół R13 z oponami, gaśnicę i płaski karton z materiałami do auta.
2,0
Wyciszenie
Głośno!! Słychać silnik, szum opon i opory powietrza, na szczęście suma dźwięków wpada w tony średnio-wysokie, więc nie jest to bardzo wkurzające i po chwili ucho się przyzwyczaja. Na dłuższe trasy jeździłem w zatyczkach do uszu, bo po 400km uszy naprawdę bolały. Ja kupiłem sobie ciche opony i polecam takie kupować.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Auto tanie jak barszcz, co przy niskiej awaryjności daje bardzo niski koszt utrzymania. Parę rzeczy które robiłem to (ceny podane z robocizną mechanika, bo sam nie lubię grzebać przy autach): wymiana tylnego tłumika (100zł), rozrząd komplet z pompą wody (650zł), tarcze i klocki przednie, oczyszczenie i regulacja bębnów (400zł), wymiana aparatu zapłonowego (80zł - część używana), 2 łączniki stabilizatora przednie (120zł), opony 175/70 R13 - 600zł komplet. Spalanie paliwa to w cyklu 70% trasa, 30% miasto średnio 6-7l/100km. Mój rekord to 6,1l/100km na jednym baku. W wynikach spalania podałem dwa razy 6.1l, ponieważ nigdy nie sprawdzałem minimalnego zużycia przy oszczędnej jeździe w trasie, a rubrykę trzeba było wypełnić.
5,0
Stosunek jakość/cena
W tej cenie tylko brać! Nie zostało już dużo zadbanych egzemplarzy, więc lepiej dopłacić te 500 zł i wziąć coś zadbanego, bo autko się odwdzięczy.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Tu jest dobrze. Odpadł mi tłumik końcowy, zaciął się zamek w drzwiach pasażera i linka od prędkościomierza terkocze (nie da się dostać oryginału a z zamiennikami nie chciałem próbować, przyzwyczaiłem się).
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Padł mi czujnik Halla w aparacie zapłonowym, auto zaczęło gasnąć w losowych momentach, żadna nowość w tym modelu. Na szczęście zaraz odpalał ponownie. Allegro + chwila roboty i Astra śmiga dalej. Nie ma co narzekać, zanim Astra padnie całkowicie to będzie dawać oznaki, że coś jest nie tak. Prawidłowo serwisowana zawsze dowiezie do celu.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 i 60KM 44kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,4
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,1
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,1
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Opel Astra F Sedan