Szukaj

Ocena kierowcy - Opel Astra G Hatchback

Cyngiel, 19 lat temu
Silnik 1.4 16V 90KM 66kW
Rok produkcji 2001
Przebieg: 8 tys. km
Opel Astra G Hatchback 1.4 16V 90KM 66kW 1998-2003 - Oceń swoje auto
4,46
9% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Świetne, ciche, rodzinne, bezpieczne, ekonomiczne, niewyzywające, eleganckie, trwałe (ocynk), łatwe w odsprzedaży, produkowane obecnie już u nas auto. Fajny katamaran!
Wrażenia
4,0
Silnik
Czasem elektronika pedału gazu, zwłaszcza na zimno, realizuje ze zbyt dużym opóźnieniem "komendy" prawej nogi. Jak na silnik wolnossący duży przyrost mocy i mom. obr. od ok. 4000 obr./min.- wyczuwalny "kop". w bardzo dobrych warunkach drogowych braknie Ci opon... indeks prędkości... Założyłem wtrysk sekwencyjny LPG-jeszcze cichsza i bardziej miękka praca.
5,0
Skrzynia biegów
dotąd jeździłem fiatami... . Fajnie chodzi sprzęgło. Nie jest głębokie jak w Corsie.
5,0
Układ jezdny
Lubię sztywne zawieszenia. pozwalają dobrze czuć auto, korzystnie wpływają na trwałość elem. ruchomych. Astra na dodatek jeszcze jeździ na zakrętach jak po szynach. Mały kąt zejścia rezultuje małą wrażliwością na boczne podmuchy. Nowatorski jak na rok prototypu rozstaw osi wśród kompaktów.
Komfort
4,0
Widoczność
Grube słupki przednie. Ale to cena bezpieczeństwa. Świetne światła. Nieskomplikowana wym. żarówek (wyczytałem w innych źródłach).
4,0
Ergonomia
Mam prawie 2 metry wzrostu i prawe kolano mogłoby być dalej od koła kierownicy, której niestety nie mam regulowanej. Poza tym miodzio.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Mało kiedy da się jeździć z wyłączoną dmuchawą. Na 1. i 2. biegu jest prawie niesłyszalna. Relatywnie długi czas (do 5 km) rozgrzewania od uruchomienia zimnego silnika do 80 st. Celsjusza- dla dobra silnika wtedy dopiero otwieram zawór ogrzewania. Termostat mam OK. Bez instalacji LPG też tak było. Po rozgrzaniu silnika GRZEJE JAK PIEC!
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Tak dobrze, jak tylko może być w kompakcie. Porównaj skodę Octavię/VW Golf IV... ;)
5,0
Wyciszenie
Do 130 km/h bardzo dobrze, powyżej - dobrze.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Mam motocykl suzuki, więc autem nie szaleję..., choć nie jeżdżę jak aptekarz.
4,0
Stosunek jakość/cena
Jakość musi kosztować. Jak już kupisz, to przestanie boleć. Żeby tylko Gliwice trzymały standard jakości... Mój jest z Antwerpii.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Serwis przez 5 godz.(2 wizyty) nie uporał się z trzeszczącym fotelem kierowcy(reg. wys.). Sam dobrałem się do niego gdy mi ręce opadły, a tyłek ścierpł. Dałem nura z głową pod fotel, wytypowałem 2 punkty, psiknąłem WD 40 - zabieg 5 min., skuteczność 100%!, efekt kilka miesięcy bez zmian!!! Wypadające gniazdo zapalniczki (made in Italy), po wrażeniach z serwisu sam se zrobiłem... Opony Eco Continental straciły wyważenie po ok. 5 tys. km. (5 do 15 gram).
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Z taką opinią się spotykałem dotąd. Nie miałem problemów, bo auto młode. PILNOWAĆ PASKA ROZRZĄDU!!! Dostępna jest na rynku dobra literatura nt. Astry II.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 16V 90KM 66kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,1
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,3
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,8
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,3
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Opel Astra G Hatchback 1.4 16V 90KM 66kW
Średni koszt przejechania 100 km
33,00 zł
7,9
l/100km
8,9
l/100km
Zobacz dzienniki
Opel Astra G Hatchback