Szukaj

Informacje o Opel Astra G Hatchback 1.4 16V 90KM 66kW 1998-2003

Lata produkcji: 1998 – 2003
Segment: Niższa klasa średnia
Sprzedaż drugiej generacji Opla Astry (zwanej Astrą G – zgodnie z porządkiem alfabetu) ruszyła w 1998 r. Model ten względem poprzednika charakteryzował się masywniejszą i nowocześniejszą sylwetką, a także większymi wymiarami, co przełożyło się na sporą ilość miejsca wewnątrz pojazdu. Opel Astra G była także dostępny w wariancie coupe, który tak jak kabriolet zaprojektowali styliści z Bertone. Wraz z pojawieniem się na rynku trzeciej generacji Astry w 2004 roku, produkcja Astry II została przeniesiona do Gliwic (auto oferowane było wówczas jako Opel Astra Classic II).
czytaj więcej
Powagosław
Opel podąża za niemiecką filozofią w projektowaniu samochodów, która głosi, że jeśli coś nie jest zepsute, to nie ma potrzeby tego naprawiać. Astrę jedynie stylistycznie podrasowano, co, biorąc pod uwagę bardzo udany projekt modelu „J”, przynajmniej dziś wydaje się słusznym krokiem. ~Powagosław
Luzacjusz
Auto owszem zgrabne jak modelki Victoria’s Secret, ale… To nowa generacja czy facelifting? I druga sprawa – słyszę, że Astra puka do segmentu premium. No jasny gwint, z całym szacunkiem, ale jak tak dalej pójdzie to niedługo nawet Dacia ogłosi, że już nie robi tanich, popularnych aut, tylko gadżety dla indywidualistów. ~Luzacjusz
Produkowany od 1998 do 2003 roku
Pojemność skokowa 1389 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 90 KM (66 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 125 Nm przy 4000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 77,6 x 73,4 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 5
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(72%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Układ jezdny + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wyciszenie - Wentylacja i ogrzewanie

Wybrane oceny

4,4
~Grzesiek
Opel Astra G
Hatchback 1.4 16V 90KM 66kW
Za te pieniądze jeden z najlepszych wyborów jaki dokonałem, przejechałem nim niecałe 30 tys. kilometrów przez 3 lata. Brak większych problemów. Jedynie to przewody hamulcowe trzeba było wymienić. Części tanie. Ogółem wydałem może z 1000zł na naprawy przez te 3 lata. Trochę brał oleju ale niewiele. Układ jezdny sprawiał wiele przyjemności z jazdy. Ze względu na korozję jednak zdecydowałem się na kasację opla przed końcem przeglądu do którego zostało z pół roku. Pomimo upalania, ciągle jechał dalej... do momentu aż skończyły się płyny, przez co poszła uszczelka pod głowicą miesiąc przed przeglądem.
4,6
~Witold
Opel Astra G
Hatchback 1.4 16V 90KM 66kW
Auto nie porywa, ani nie zawodzi. Jest ciężkie, trudno je podnieść na podnośniku 1,5 tony - koło nie odrywa się od podłoża. Trzeba użyć bałwanka, aby je podnieść. Słaba widoczność jeśli chodzi o tył auta. Parkowanie najlepiej realizować tyłem, ze względu na gabaryty. Przed Astrą G 1,4 X14XE, jeździłem Corsą C 1,0 Z10XEP. Astra G 1,4 ma rozrząd na pasku - konieczna wymiana co kilka lat. Astra jest dużo cięższa od Corsy, ale w moim odczuciu fajniejsza (chociaż mam sentyment co Corsy C). Auto pozytwnie mnie zaskoczyło, przejechałem nim ponad 10 k km i nie miałem z nim większych problemów. Astra G 1,4 to auto, które z założenia dowiezie ciebie tam, gdzie ma zawieźć. Jeśli je szanujesz odwzajemni się bezawaryjnością. Po tym okresie użytkowania jestem zadowolony. Chociaż miałem momenty kryzysu polegające na tym, że złodzieje wycięli mi katalizoator i spuścili benzynę z samochodu. No ale cóż - nie jest to wina samochodu tylko złodziejskiej mentalności niektórych ludzi, żyjących z ludzkiej krzywdy.
4,6
~Damian
Opel Astra G
Hatchback 1.4 16V 90KM 66kW
Świetny samochód, bardzo solidny, bezpieczny i tani w utrzymaniu. Po 17 latach nadal miałem oryginalne sworznie wahacza na nitach, wszystkie gumy nadal z napisem GM (oryginały)i wiele innych części. Był to mój pierwszy samochód i jeszcze bym nim jeździł gdyby nie wypadek ( czołowe zderzenie) starszy Pan jechał, było po deszczu, wjechał na mój pas, przywalił z taką prędkością i na tyle mocno, że aż się ode mnie odbił na 1,5 m. Poduszki, pasy wystrzeliły, wszystko zadziałało tak jak miało zadziałać wyszedłem z tego tylko z małym siniakiem od pasa za co jestem temu samochodowi ogromnie wdzięczny.
Średnie spalanie dla Opel Astra G Hatchback 1.4 16V 90KM 66kW 1998-2003
7,1
l/100 km
8,4
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,5
Opel Astra G
Hatchback 1.4 16V 90KM 66kW
Przy temperaturze około +15 świeżo po wymianie reduktora i filtra fazy ciekłej, 70% trasa 30% miasto, biegi zmieniane maks do 2,5 tyś. obrotów ( z reguły przy 2,1 - 2,2tyś obrotów), jazda poza miastem 85km/h (przy 2,5 tyś obrotów), w odcinku miejskim noga lekka - przyśpieszanie takie normale bez butowania do końca pedała - raczej środeczek. Spalanie wyszło 6,5 litra na 100km. Wcześniej przy starym reduktorze, wyszło 8,1 litra na 100km taką samą trasą.
8,1
Opel Astra G
Hatchback 1.4 16V 90KM 66kW
Przy butowaniu w jeździe 80% pozamiejskiej pali około 8,5 litra LPG. Trasa Piątek - Łeba. Z Przejazdem przez A1 przy dwóch osobach i jakiś tam bagażem w prędkości 85-100 km/h wyszło 6,6 litra LPG. Trasa powrotna. Gdynia - Łask ze zjazdem z A1 w Kowalu prędkości 85-100 km/h spalanie 6,8 litra LPG.
6,5
Opel Astra G
Hatchback 1.4 16V 90KM 66kW
Największy plus Astry. Ładne, solidne auto w niskiej cenie (bo Opel, cokolwiek to miałoby znaczyć) i z niskimi cenami części. Jestem zadowolony, bo auto nigdy nie doprowadziło mnie na skraj bankructwa. Co do spalania - bardzo niskie. Jestem fanem dynamicznego eco-drivingu, ostatnio udało mi się zejść do 6.2 litra / 100 km podczas jazdy mieszanej (trasa do 100 km/h, zakorkowana Warszawa na odcinku ok. 10 km, łącznie 120 km, spaliła mniej niż 7.3 l/100)

Usterki Opel Astra G

Liczba wpisów: 202
Dzwoni coś w silniku po dodaniu gazu do oporu piw ok4tys obrotow
  • Opel Astra G Hatchback 1.4 Twinport ECOTEC 90KM 66kW 2003-2009
  • silnik
  • 124 tys. km
Witam. Potrzebuje pomocy z silnikiem astry G 2006r, twinport 1.4 z14xep. Objaw jest nastepujacy: pod obciążeniem (2-3-4-5bieg) , przy obrotach rzędu 3800rpm i wyżej, przy dodaniu gazu do oporu w silniku pojawia się dziwny hałas metalicznego dzwonienia...na luzie czegoś takiego nie ma. Nie odczułem spadku mocy , silnik nie pobiera oleju ani płynu chłodniczego...pali i działa normalnie ale ten dźwięk jest mega irytujący. Na luzie i wolnych obrotach auto chodzi normalnie i cicho. Pomocy. Co to może być?...
Problem rozwiązany
4 komentarze
Dzwoni coś w silniku po dodaniu gazu do oporu piw ok4tys obrotow
  • Opel Astra G Hatchback 1.4 Twinport ECOTEC 90KM 66kW 2003-2009
  • silnik
  • 124 tys. km
Witam. Potrzebuje pomocy z silnikiem astry G 2006r, twinport 1.4 z14xep. Objaw jest nastepujacy: pod obciążeniem (2-3-4-5bieg) , przy obrotach rzędu 3800rpm i wyżej, przy dodaniu gazu do oporu w silniku pojawia się dziwny hałas metalicznego dzwonienia...na luzie czegoś takiego nie ma. Nie odczułem spadku mocy , silnik nie pobiera oleju ani płynu chłodniczego...pali i działa normalnie ale ten dźwięk jest mega irytujący. Na luzie i wolnych obrotach auto chodzi normalnie i cicho. Pomocy. Co to może być?...
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Check engine i spadek prędkości przy około 140km
  • Opel Astra G Hatchback 1.8 16V 125KM 92kW 2000-2004
  • inne
  • 228 tys. km
Witam. Problem wygląda następująco. Po przejechaniu trasy około 200 km po wyłączeniu silnika i po ponownym włączeniu znów zapaliła się kontrolka check engine. Auto zbiera się pięknie gdy dźwignia gazu jest wciśnięta do przysłowiowej dechy lecz przy prędkości około 140 km/h auto traci prędkość mimo pełnego gazu. Występuje coś takiego nie wiem jak to nazwać... turbodziura? Czasem zdążają się falujące obroty na zimnym silniku. Może miał ktoś podobny problem? Czy to sterownik silnika? Nie chce pakować kolejnych pieniędzy na marne.
Problem rozwiązany
2 komentarze
Opel Astra G Hatchback