Korzystanie z klimy i zapakowany samochód to dla silniczka 1.4 zbyt duże obciążenie. Trzeba się nastawić psychicznie do tego, że będzie się jednym z najwolnieszych na drodze.
5,0
Skrzynia biegów
Na razie bez zarzutu. Jest OK.
4,0
Układ jezdny
Jest dobrze, ale zawieszenie dość głośno pracuje.
Komfort
4,0
Widoczność
Te nieszczęsne przednie słupki a dokładnie przedni lewy! Jazda po łuku w lewo - trzeba się wychylać. Trzeba też bardzo uważać na przejściu dla pieszych na pieszych nadchodzących z lewej.
5,0
Ergonomia
Jest OK>
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jeszcze nie wiem jak działa ogrzewanie ale klimatyzacja nie jest zbyt wydajna. Trzeba niestety poczekać aż temperatura się znacznie obniży przy upale 33´C.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na 4metry jest go naprawdę dużo. Śmiem twierdzić że więcej niż w Fordzie Focusie I.
5,0
Wyciszenie
Jest OK.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Na razie tylko 2 razy zatankowałem. Pierwszy raz 40% miasto i 60% trasa wyszło 7.3 l/100km. Drugie tankowanie 25% miasto i 75% trasa wyszło 6,75 l/100km. Klima cały czas włączona. Na razie jestem średnio zadowolony. Mam nadzieję, że po dotarciu zużycie spadnie.
3,0
Stosunek jakość/cena
Jakość plastików w środku i ich spasowanie nie jest mocną stroną Merivy. Plastiki słabo spasowane i nieodporne na zadrapania.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Trudno powiedzieć po 1000km. Ale już zdążyła się zaciąć klapa bagażnika.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jest OK
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 TWINPORT ecoFLEX 90KM 66kW
[l/100km]