Szukaj

Ocena kierowcy - Opel Meriva I

pla.neta@op.pl, 14 lat temu
Silnik 1.7 CDTI ECOTEC 100KM 74kW
Rok produkcji 2004
Przebieg: 129 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Opel Meriva I 1.7 CDTI ECOTEC 100KM 74kW 2002-2010 - Oceń swoje auto
4,08
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Układ hamulcowy : ABS+ESP nie da się tego auta wprowadzić w poślizg, jedynie za pomocą hamulaca ręcznego...
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : Zawór Denso
Zawieszenie : Drązek kierowniczy prawy
4,0
Całokształt
Zdecydowanie kupiłbym jeszcze raz to auto i poleciłbym go innym. Auto jest ekonomiczne, przestronne jak na swoją kategorię i niezawodne. Wyposażenie również należy w moim modelu do tzw. górnej półki A/C, podrzewane fotele, 4 elektryczne szyby, radio/CD ze zmieniarką na 4 CDR, elektryczne lusterka, ABS wraz z ESP dopełnia jak najbardziej w mojej ocenie pozytywnego całokształtu...
Wrażenia
3,0
Silnik
Praca silnika na polskim paliwie jest dosyć głośna, sprowadzałem auto z Niemiec na ich paliwie, podczas pierwszego odpalenia u właściciela myślałem, że to pomyłka i to silnik benzynowy...no cóż można tylko pozazdrościć...
5,0
Skrzynia biegów
Nie mam generalnie problemów ze skrzynią biegów, faktem jest, że należy wciskać sprzęgło do końca i chodzi wtedy jak masłem smarowana...na V biegu przy prędkościach 110-120km/h świetna elastyczność i przyspieszenie, pomimo niemalże 1500kg wagi samego auta...
4,0
Układ jezdny
Twarde zawieszenie, zdające egzamin przy mocno obciążonym przodzie auta, jednak z czasem ulegające powoli pod wpływem stanu naszych dróg, jestem już po wymianie prawego drążka kierowniczego, jednak myślę że dotyczy to większości aut w Polsce przy tym przebiegu...
Komfort
4,0
Widoczność
Trzeba rzeczywiście zwrócić uwagę na przednie słupki zwłaszcza lewy, można przegapić pieszego, zwłaszcza dziecko! Poprostu na skrzyżowaniach przejściach dla pieszych większe skupienie!
5,0
Ergonomia
Wszystkie elementy wyposażenia auta potrzebne kierowcy są na miejscu, sterowanie radia w kierownicy, joy do elektrycznych lusterek w zasięgu, sterowanie 4-roma szybami pod ręką, generalnie nic dodać nic ująć...może jedynie opuszczony podłokietnik przeszkadzać w jeździe po mieście, ale ja generalnie używam tylko wtedy gdy nie muszę używać ręcznego i dżwigni zmiany biegów...(teoretycznie na autostradzie)czyli nigdzie...
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatronik latem super, zimą zdarzało się oczekiwanie na odmrożenie i odparowanie szyb w środku, auto stoi cały rok pod chmurką...niedognością jest umieszczenie wycieraczek poniżej linii nawiewu wewnętrznego na szybę, zimą potrafią przymarznąć i długo nie chca odpuścić...
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Regulowana kierownica plus regulowany fotel kierowcy daje wiele możliwości ustawień. Z tyłu jak i z przodu jak na auto na podwoziu Corsy można rzec nadmiar miejsca, auto jest wysokie więc dodatkowo potęguje się wrażenie przestronności, oczywiście tzw. flexi space i jest naprawdę fajnie dla 4 osób w tym maluch w foteliku z IsoFixem...
4,0
Wyciszenie
Póki co jak na diesla przystało jest w porządku, opony Semperit również nie przenoszą zbyt dużego hałasu do kabiny...
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie latem przy jeździe mieszanej z klimatronikiem wychodzi 6.1l/100km, zaś zimą przy ogrzewaniu ECO 6.9l/100km...tankuję tylko Orlen-owską Verwę...Jeśli chodzi o serwis to niestety w 3mieście jest bardzo drogo, pozostają serwisy nieautoryzowane w których jest dużo taniej i wcale nie gorzej...Wymiana klocków przednich 250 zł...
5,0
Stosunek jakość/cena
Auto sprowadzone z Niemiec (600km od granicy z PL) od pierwszgo właściciela zabrane spod domu (nie z komisu od Turka) po sporej negocjacji ceny (400 EUR) wraz z 4 oponami zmowymi na felgach i pełnym zbiornikiem paliwa, z przebiegiem 117tyś.km, unfallfrei, po rejestracji około 5 tyś.zł mniej w Polsce niż z ogłoszenia...chyba nie muszę kończyć tej wypowiedzi...
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Hmmm, żarówki! Zmieniłem po przyjeżdzie z Niemiec chyba 4 sztuki H-7 i z tyłu również bodajże 3 sztuki od świateł tylnych. Czasami nie włącza się zimą białe światło cofania...
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Z poważnych usterek była tylko wymiana zaworu-regulatora ciśnienia w pompie wysokociśnieniowej -zawór Denso - jest to przypadłość podobno większości silników Opla Merivy z tym japońskim układem wtryskowy Isuzu, tak piszą na forum Opla u mnie się potwierdziło...w Astrze jest już Bosch! Mnie wyniosło to 650 zł w XI.2008r.

On - zużycie paliwa dla silnika 1.7 CDTI ECOTEC 100KM 74kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,1
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,1
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,9
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,3
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Opel Meriva I

Liczba wpisów: 49

Opel Meriva I – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Opel Meriva I