Szukaj

Ocena kierowcy - Opel Mokka II SUV

Jakoob, 3 miesiące temu
Silnik 1.2 Turbo 130KM 96kW
Rok produkcji 2023
Przebieg: 35 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Opel Mokka II SUV 1.2 Turbo 130KM 96kW od 2020 - Oceń swoje auto
3,21
25% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Silnik, mimo ogólnej złej opinii.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : Wadliwa konstrukcja i wyciszenie
Silnik : Kosmiczne spalanie
3,0
Całokształt
Ten samochód to pomyłka. Nie bez powodu o Oplu mówi się, że to niemieckie Daewoo. Akurat II generacja Mokki posiada kilka wpadek funkcjonalnych oraz jakościowych jak np. wyciszenie i sposób otwarcia bagażnika.
Wrażenia
4,0
Silnik
Do silnika nie mam większych zarzutów, przez cały okres eksploatacji nie było z nim żadnych problemów, poza kosmicznym spalaniem.
4,0
Skrzynia biegów
Działa nie najgorzej, biegi zmienia płynnie i we właściwym momencie jednakże przy delikatnym zatrzymywaniu pojazdu i odpuszczaniu hamulca pod koniec hamowania, samochód potrafi dosyć mocno próbować ruszać dalej. W innych pojazdach z automatyczną skrzynią biegów takiego problemu nie miałem nigdy.
3,0
Układ jezdny
Prowadzi się jak większość crossoverów - niby jak pojazd typu hatchback, ale siedzi się wyżej. Ani źle, ani dobrze.
2,0
Karoseria
Korozji brak, ale daremnie rozwiązano odprowadzanie wody spod kół - po przejechaniu np. po błocie pośniegowym na karoserii słychać jak odbija się piach i grunt, który był w śniegu. Boki pojazdu posiadają mnóstwo mikro rys przez to, jak skonstruowane są błotniki.
Komfort
3,0
Widoczność
Do przodu i na boki jest dobrze, do tyłu już gorzej. Gdyby nie systemy takie jak kamera i czujniki parkowania słabsi kierowcy zapewne mieli by problem z zaparkowaniem
2,0
Ergonomia
Kiepsko umieszczone manetki, dziwny układ kierownicy w stosunku do fotela kierowcy, wsiadanie i wysiadanie z auta to porażka. Zamknięcie szeroko otwartych drzwi wymaga solidnego wychylenia się z auta. Bagażnik jest mały a sposób jego otwarcia to jakaś kpina - przycisk do otwarcia bagażnika jest w zderzaku.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
System wentylacyjny działa szybko i sprawnie, bez uwag.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dla kierowcy, poza ergonomią jest ok, dla pasażera też. Z tyłu miejsca jest mało i ciężko tam wsiąść, kiedy osoba kierująca ma około 180 cm wzrostu.
1,0
Wyciszenie
Katastrofa. W samochodzie owszem, nie słychać szumu podczas jazdy ale padający deszcz czy odbijający się od auta pył zawarty w np. błocie pośniegowym jest z kół odprowadzany prosto na drzwi i boczne szyby. Na postoju słychać bardzo mocno jak deszcz odbija się od szyb czy od dachu. Nawet Dacia Duster jest nieporównywalnie lepiej wyciszona - wpadka Opla jest straszna...
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Pojazd się nie psuł mimo silnika o bardzo złej opinii, ale spalanie to zupełne nieporozumienie. Przy jeździe na trasie i średniej prędkości rzędu 90-110 km/h pojazd spala około 8 litrów benzyny na 100 km.
2,0
Stosunek jakość/cena
Poważne wpadki jakościowe utwierdzają mnie w przekonaniu, że ten pojazd jest za drogi o jakieś 30 tyś pln. Za cenę 130 000 zł można kupić dużo lepszy pojazd
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Przez cały okres użytkowania nic się nie zepsuło.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Przez cały okres użytkowania nic się nie zepsuło.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.2 Turbo 130KM 96kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
11,2
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,9
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Opel Mokka II

Liczba wpisów: 4

Opel Mokka II – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Opel Mokka II SUV