Szukaj

Ocena kierowcy - Opel Omega B Sedan

dorjan@klub.chip.pl, 22 lat temu
Silnik 2.5 TD 131KM 96kW
Rok produkcji 1995
Przebieg: 95 tys. km
Opel Omega B Sedan 2.5 TD 131KM 96kW 1994-2001 - Oceń swoje auto
4,46
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
Jest to już pełny siedmiolatek,a piąty rok eksploatacji w moich rękach. W ciągu tego okresu Omega sprawuje się naprawdę znakomicie, chociaż wydatek ok.6 tysięcy zł na nową oryginalną sprężarkę należy zaliczyć do mniej miłych chwil eksploatacji tego samochodu. Uwaga serwisanta przy wymianie turbosprężarki "nie miał bym na naprawę" jest warta zastanowienia, a tak drogich podzespołów jest jeszcze kilka. Samochód odporny na korozję, brak jakichkolwiek stuków i skrzypień przy jeździe po nierównościach. Eksploatuję go przez 365 dni w roku,chociaż przejżdżam niewiele (ok 12-15tyś.km rocznie). Dobre, może nawet zbyt miękkie zawieszenie zapewnia komfort jazdy w każdych warunkach. Nie widzę alternatywy za taką cenę dla tego samochodu. Spełnia moje oczekiwania i jestem zadowolony z tego pojazdu. Omega B staje się dosyć popularnym samochodem i obserwuję ich coraz więcej na polskich drogach, co świadczy że inni też doceniają zalety tego samochodu.
Wrażenia
5,0
Silnik
bardzo dobry silnik i nie wyobrażam sobie bym zdecydował się na benzyniaka
5,0
Skrzynia biegów
wygodna i bezawaryjna, świetna dla nowicjuszy motoryzacyjnych, bardzo rzadko używam przycisku "sport"
4,0
Układ jezdny
wymiana końcówek drążków,a przy 90000km wymiana klocków hamulcowych, nie mam powodów do krytyki
Komfort
4,0
Widoczność
elektryczna roleta tylnej szyby zapobiega w nocy oślepianiu przez pojady jadące za nami, samochód sporych rozmiarów, ale łatwy i zwinny w manewrowaniu
5,0
Ergonomia
piąty rok eksploatacji w moich rękach i nie znajduję powodów do krytyki, sywetka miękka, opływowa, pomimo upływu czasu nadal atrakcyjna, zmiany w nowych wersjach są niewielkie
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
jest nieźle, lecz przydałaby się klimatyzacja automatyczna, ogrzewanie jest bardzo wydajne, jest bardzo ciepło nawet przy temperaturach poniżej -20C, podgrzewane fotele w okresie zimy to naprawdę potrzebna rzecz, welurowe fotele są wygodne, trwałe i przytulne
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
można tylko pochwalić, cztery pary nart z butami i kijkami plus cztery osoby i dodatkowy bagaż mieści się bez montażu dodatkowego bagażnika
5,0
Wyciszenie
cicho i wygodnie
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
dobry i tani w eksploatacji, ceny niektórych podzespołów mogą jednak szokować
5,0
Stosunek jakość/cena
spróbujcie kupić lepszą maszynę za te pieniądze, cena siedmiolatka to wydatek 30-35 tyś.zł. i za tyle mozna kupić nową "gołą" Astrę, lub podobny pojazd w klasie niższej średniej, a komfort użytkowania jest nieporównywalny.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
pojazd bezawaryjny, nie wymaga doodatkowej obsługi między przeglądami
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
wymiana turbosprężarki przy 92000km przebiegu, naprawa droga ok. 6000zł spowodowana dostaniem się do przewodu metalowego zartrzasku od pokrywy filtra powietrza, przy tej naprawie więcej jest winy mechannika robiącego przegląd niż błędów konstrukcyjnych pojazdu, chociaż przewód powietrza mógłby być zabezpieczony siatką przed dostaniem się większych przedmiotów
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Opel Omega B Sedan 2.5 TD 131KM 96kW
Średni koszt przejechania 100 km
73,00 zł
5,0
l/100km
Zobacz dzienniki
Opel Omega B Sedan