Szukaj

Ocena kierowcy - Peugeot 306 II Kombi

Zadowolony z żabki 306, 13 lat temu
Silnik 1.9 TD 90KM 66kW
Rok produkcji 1998
Przebieg: 169 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Peugeot 306 II Kombi 1.9 TD 90KM 66kW 1997-1999 - Oceń swoje auto
4,69
15% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Wcześniej jeżdziłem 405 z podobnym silnikem, a później wsiadłem do 306 zaskoczyło mnie to jak auto przyspiesza, ale to oczywiście kwestia mniejszej wagi 306 w porównaniu z 405 przy takim samym silniku.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie : Miekkie i komfortowe, ale nie ma obaw nasze polskie drogi prędzej czy póżniej poradzą sobie z nim, całe szczęście, że zamienniki są w rozsądnych cenach.
Układ elektryczny : Czasami centralny świruje i szyby elektryczne, podobnie jak w 405:)
Silnik : Może przydałoby się jeszcze trochę koników:)
5,0
Całokształt
Fajne, przyjemne i przestronne auto za rozsądne pieniądze. Świetne zabezpieczenie antykorozyjne, mój rocznik 98 jeszcze nie widział konserwacji. Minusem są miękkie blachy karoserii, wgniecenie można zrobić palcem. Ale auto ma twardy przód, wiem bo wycedziłem w słupa:) Pas przedni i chłodnica były całe i nawet nie naruszone, popękała obudowa filtra powietrza umieszczona za chłodnicą u dołu. Czasami świruje centralny i szyby elektryczne ale to już taka przypadłość, podobnie jak w 405. Wcześniej ktoś pisał o elektryce w 306, że elektromechanik nie chciał się podjąć naprawy. Bo dupny był z niego mechanik! Wiem bo podobna sytuacja była z 405, żaden elektromechanik nie chciał się podjąć naprawy, bo twierdzili, że każdy francuz ma nachrzanione z kablami i bez porządnego schematu nie da rady. Mechanicy tłumaczyli się też tym, że specjalizują się w wybranych modelach. Pytam: Jak mogą się określać elektromechanikami samochodowymi skoro naprawiają wybrane marki samochodów? Zakończenie było takie, że brat w ciągu dwóch dni usunął usterkę bez żadnych schematów...bez komentarza. Poprostu znaleźć porządnego elektromechanika a nie gościa, który trudni się chałupnictwem.
Wrażenia
5,0
Silnik
Jak dla mnie to wystarczający elastyczny, być może przez to, że wcześniej jeżdziłem peugeotem 405 z takim samym silnikiem czyli 1,9 TD (KM). Autko porostu trzeba umiejętnie kręcić i trzymać na obrotach to wtedy nie ma problemu z wyprzedzaniem nawet przy pełnym stanie.
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia pracuje bez zarzutów. Przełożenia rzeczywiście krótkie, więc z redukcją nie ma problemów przy wyprzedzaniu.
5,0
Układ jezdny
Dobrze się prowadzi i pewnie wchodzi w zakręty.
Komfort
5,0
Widoczność
Poprostu przeogromna przednia szyba w połączeniu z nisko osadzonym fotelem...rewelacja.
5,0
Ergonomia
Dla mnie O.K. Nie mam problemów ze sterowaniem radia, być może dlatego, że mam sterowanie w kierownicy:) Rąk na 1.5 metra nie mam a mimo to siegam do sterowania wentylacją.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bez zarzutów.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mam 1,90 i nie narzekam. Z tyłu też się usadowiłem, trochę gorzej ale ujdzie.
4,0
Wyciszenie
Autko fajnie się toczy, jak mała limuzynka:)
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Żadnego zaskoczenia, bardzo oszczędny, szczególnie w trasie przy stałej prędkości 80 km/h. Już wcześniej jeżdziłem 405 - tką z identycznym silnikiem, także znam to auto. 405 wytrzymywał nawet gorszej jakości paliwo a zbliża się już do 300000!
5,0
Stosunek jakość/cena
Myślę, że pieniądze za jakie można kupić peugeota 306 są adekwatne do jakości tego auta. Ładna i przyjemna buzia auta wpada w oko. Auto fajnie jeździ tylko trzeba je umieć prowadzić, trzeba je poprostu kręcić i trzymać na obrotach, żeby turbina mogła się wykazać, a wchodzi do gry od 2000 obrotów. Ale to chyba nie jest zdziwieniem bo albo wybieramy diesla i ekonomię albo benzynę i lepsze osiągi a co za tym idzie większe żużycie paliwa, bo nic nie ma za darmo. Bo w bajki,że ktoś ma świetne osiągi i małe zużycie paliwa z silnikiem benzynowym nie uwierzę, a jazdy prychającym gazowym śmierdzielem sobie nie wyobrażam. A jak się komuś nie podoba, to niech kupi sobie mały i ciasny japoński wynalazek:)
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Wiadomo jak w każdym normalnie eksploatowanym aucie zawsze jest coś do poprawienia:)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak narazie takie mnie omijają.

On - zużycie paliwa dla silnika 1.9 TD 90KM 66kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,4
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Peugeot 306 II Kombi 1.9 TD 90KM 66kW
Średni koszt przejechania 100 km
30,00 zł
6,7
l/100km
Zobacz dzienniki
Peugeot 306 II Kombi