Szukaj

Ocena kierowcy - Peugeot 508 II Sedan

Maybach, 5 lat temu
Silnik 1.6 Puretech 180KM 132kW
Rok produkcji 2019
Przebieg: 7 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Peugeot 508 II Sedan 1.6 Puretech 180KM 132kW 2018-2023 - Oceń swoje auto
5,00
19% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Bałem się, że będzie trochę dla mnie za słaby. Tym bardziej, że przesiadłem się z diesla V6. Okazało się jednak, że niska masa auta i 8 biegowa skrzynia robią robotę i pomagają Puretech'owi żwawo napędzać budę :) Do tego spalanie jest totalnym, pozytywnym kosmosem (zwłaszcza przy niezłych osiągach) - robię w mieście bardzo krótkie dystanse i jeżdżę dosyć dynamicznie - auto pali mi średnio ok 10l. Trasy ze średnią pow. 200km/h (takie niestety też się zdarzają) to spalanie poniżej 11,5l. Najmniej jadąc na autopilocie do 100km\h spalił mi 5,6l. Są to wartości, których nie spodziewałem się po tym samochodzie.
5,0
Całokształt
Samochód jest genialny, piękny - świetnie wyposażony, perfekcyjnie wykończony, dobrze jeździ i kosztuje 100 000 zł mniej niż porównywalne Audi A5.
Wrażenia
5,0
Silnik
Dynamiczny, oszczędny jak trzeba.
5,0
Skrzynia biegów
8 biegów jednak robi robotę, zwłaszcza na trasie.
5,0
Układ jezdny
Bez uwag. Auto pewnie trzyma się drogi, jest sprężyste. Dopiero powyżej 180km/h przy wietrznej pogodzie przestawiam zawieszenie na tryb sportowy.
5,0
Karoseria
Piękny
Komfort
5,0
Widoczność
Kamery 360 stopni (no prawie), czujniki parkowania oraz martwego pola w zupełności rekompensują średnią widoczność przez szyby. Tryb 180 stopni split view to dla mnie też nowość i jest ogromnie przydatny do wyjeżdżania tyłem z parkingu.
5,0
Ergonomia
Nic dodać, nic ująć. Wszystko pod ręką. Wystarczająca ilość schowków. Zależało mi na otwieranej tylnej szybie wraz z klapą ze względów praktycznych (do tej pory jeździłem klasycznym coupe) - tutaj to mam, więc jestem zadowolony.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
3 stopni automatyki ustawienia wentylacji, nawiewy z tyłu i grzane stołki. Coś więcej potrzeba?
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzeni nie ma zbyt wiele, ale kupowałem 508 mając pełną tego świadomość. Dla mnie jest wystarczająco. Podróżuję w większości przypadków sam, ew. z jednym pasażerem z przodu. Miałem dwie trasy z kompletem i nikt również nie narzekał na przesadnie małą ilość miejsca.
5,0
Wyciszenie
Nie mam żadnych uwag. Jak dla mnie przy prędkościach autostradowych jest akceptowalnie. Za to drzwi bez ramek wyglądają fenomenalnie ;)
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jedynie paliwo. Resztę pokrywa pakiet serwisowy.
5,0
Stosunek jakość/cena
Porównywałem chyba wszystkie auta na rynku w przedziale od 100 do 200 tys. Uważam 508 za świetną ofertę. Standardowe auta o zbliżonych parametrach są o około 10-20 tys tańsze, jednak nie mają aż takiego wyposażenia, no i wyglądu jak Peugeot :) Auta porównywalne marek premium są duuuuuuużo droższe w zakupie konfigurując je na równo z moim 508. Mówimy oczywiście o cenach po rabacie - tak, na nowe 508 też udzielają nawet całkiem sporych upustów.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Póki co brak.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 Puretech 180KM 132kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,7
Maksymalne średnie zużycie paliwa
11,4
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,6
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Peugeot 508 II Sedan