Silnik
: Spodziewałem się większego spalania, a okazał się ekonomiczny.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny
: Sporadycznie wyposażenie odmawia posłuszeństwa.
5,0
Całokształt
Opinia po przejechaniu ponad 15 tys. km. Wersja GT Pack z dodatkami. Dla mnie samochód niemalże idealny, stad stawiam ocenę 5 z minusem. Gabarytowo spełnia oczekiwania mojej rodziny, dobrze wykończony, o nietuzinkowym wyglądzie wewnątrz i na zewnątrz, z pazurem. Do tego dynamiczny i ekonomiczny. Do pełni szczęścia brakuje jedynie bezawaryjności wyposażenia, które sporadycznie, ale jednak płata figle.
Wrażenia
5,0
Silnik
Wystarczająco dynamiczny, 181 KM w zupełności wystarczy do tego samochodu, a wręcz wydaj się najrozsądniejszym napędem. Szkoda tylko, że takiego silnika nie można już kupić.
5,0
Skrzynia biegów
Dla mnie OK. Skrzynia nie szarpie, bardzo płynnie zmienia biegi. Ludzie narzekają na laga skrzyni przy ruszaniu w trybie innym niż sportowy, ale ja tego nie dostrzegam. Jeździłem nawet dla porównanie BMW z tą samą skrzynią (innym programem) i nie widziałem żadnej róznicy.
4,0
Układ jezdny
Adaptacyjne zawieszenie bez większych zastrzeżeń. W trybie sport fajnie się utwardza, w trybie komfort dobrze wybiera nierówności. Tryb normalny, na którym przeważnie jeżdzę jest moim zdaniem dobrym kompromisem pomiędzy sztywnością i wygodą. Denerwuje tylko głuche pukanie zawieszenia w mroźne dni, na pierwszych kilometrach, ale podobno to standart.
5,0
Karoseria
Bez uwag. Małe niedociagnięcie spasowania tylnego zderzaka szybko poprawił serwis i od tamtej pory jest wszystko OK.
Komfort
4,0
Widoczność
Nieco ograniczona z uwagi na charakter samochodu, ale kamery pozwalają to zrekompenmsować. Obniżona ocena z uwagi na jakość obrazu z kamer, która w tej klasie nie przystoi.
5,0
Ergonomia
Bez większych uwag. Pozycja za kierownicą i-cocpitu jest świetna, pod warunkiem że potrafisz ją dobrze ustawić. Kiedy to zrobisz, nie będziesz chciał wsiadać do innych samochodów, gdzie brak i-cocpitu będzie dla Ciebie rozczarowaniem.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Dotykowa obsługa panelu klimatyzacji nie sprawia mi problemu. Raz ustawiona temaperatura, przy automatycznej klimatyzacji, rzadko jest zmieniana, Na plus zasługuje wybór pracy klimatyzacji w trzech poziomach intensywnosci. Dla ludzi nie lubiących silnego strumienia powietrza z nawiewów, tryb soft będzie wybawieniem, a smochód i tak schłodzi się do zadanej temperatury.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
W zupełności wystarczająca dla mojej rodziny 2+2. Oczywiście pod warunkiem, ze wiesz co kupujesz. Dziwią mnie opinie ludzi, którzy krytykują ten samochód za jego gabaryty wewnętrzne... nie przymierzali się do auta? nie oceniali sprawdzali czy się mieszczą przed zakupem? Ja sprawdziłem, wystraczyło, kupiłem i nie narzekam.
5,0
Wyciszenie
Bajka, nawet przy bezramkowych drzwiach, inżynierowie Peugeota poradzili sobie znakomicie.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Na chwilę obecną wyłącznie paliwo i bieżący serwis, który nie należy do drogich. Średnie zużycie paliwa (wynik z dystrybutora) po przejechaniu 15 tys. km to 7,7 Pb95.
5,0
Stosunek jakość/cena
To chyba najmocniejszy punkt tego samochodu, który moim zdaniem oferuje bardzo wiele, za stosunkowo dobre pieniądze. Trudno kupić w tej cenie auto o takim charakterze, z takim wyposażeniem, oferujące przyzwoite osiągi. Na porównywalną BMW serii 3 czy Volvo V60 trzeba mieć dodatkowe 60-70 tys. zł.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Drobiazgi niestety potrafią dokuczyć. Nie wiem na ile trzeba się z tym liczyć, przy takiej ilości elektroniki, ale zakładam, że nie powinno się to zdarzać. Czasami strajkuje masaż fotela kierowcy, raz zawiesił się system mulimedialny, czyjniki parkowania ostrzegają czasem o przeszkodach, których nie ma, system kyless nie zawsze chce otworzyć samochód. Dobnostki, zdarzają się sporadyczne, ale są irytujące.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Odpukać, brak poważnych awarii jak dotąd.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 PureTech 180KM 132kW
[l/100km]