Szukaj

Ocena kierowcy - Renault 19 II Hatchback

Maras, 19 lat temu
Silnik 1.8 i 16V 135KM 99kW
Rok produkcji 1994
Przebieg: 170 tys. km
Renault 19 II Hatchback 1.8 i 16V 135KM 99kW 1991-1996 - Oceń swoje auto
4,15
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
Autko jest po prostu super jak na swoją klasę ( kompakt ) i wiek ale przedewszystkim w tej wersji. Innej bym nie chciał. Daje dużo radości z jazdy wygody i nadaje się znakomicie na dłuższe trasy. Nigdy go nie sprzedam. Za tę kasę trudno kupić coś ciekawszego.
Wrażenia
5,0
Silnik
Posiadam najmocniejszą wersje 19 - stki tj. wersję 1.8 16 V i to co ciekawe w wersji SEDAN Rocznik 1994, granat metalik, El. szyby, centralny zamek,el.szyberdach,el. lusterka,Airbag, ABS, alufelgi 4 zagłówki, kubełkowe fotele,sportowy układ wydechowy. Jeżdzę nim juz 3,5 roku i jestem zachwycony.Moja ocena moze nie byc do końca obiektywna bo jestem fanem francuskich autek!!! Cudne autko znakomite przyspieszenia praktycznie na każdym biegu i w każdym zakresie obrotów. Silnik przy tym wydaje rasowy choć nienajcichszy pomruk ale o to właśnie chodzi !!! Silnik jest trwały oprócz profilaktycznej wymiany rozrządu zaraz po kupnie i regularnych co 10 tys. wymian oleju nie robiłem w nim dosłownie nic !!! A wcale go nie oszczędzam wręcz odwrotnie !!! Palenie gum, jazda z wykorzystaniem obrotów to chleb powszedni !!!
4,0
Skrzynia biegów
Biegi wchodzą dość lekko i precyzyjnie choć nieco gorzej niz w japończykach. Raz na jakiś czas zdarza sie że wsteczny nie chce od razu wejść. Lewarek dobrze leży w dłoni i sięgnięcie do niego nie wymaga odrywania pleców od siedzenia.
4,0
Układ jezdny
Autko ze względu na utwardzone i obnizone ( w stosunku do zwykłych, tańszych wersji ze słabszymi silnikami )zawieszenie świetnie trzyma się drogi zarówno podczas jazdy na wprost jak i podczas pokonywania ciasnych zakrętów. Do tego szerokie niskoprofilowe opony dopełniają pozytywnego obrazu. Fabryczne o rozmiarze 195 50/15 zastąpiłem szerszymi 215 50/15.Niestety nic za darmo !!! W autku czuć większość polskich dziur przez co komfort jazdy jest niższy a zawieszenie zużywa się szybciej.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność we wszystkich kierunkach jest dobra. Minusem są lusterka które wprawdzie są ładne ( ładniejsze niż w Meganie ) ale mają martwe pole przez co parę razy przy zmianie pasa o mały włos byłoby boomm!!!
5,0
Ergonomia
Wszystkie przełączniki,przyciski,klawisze znajduja sie w zasięgu ręki, tam gdzie sie ich intuicyjnie szuka. Przyzwyczajenia dla osoby, która nie jeździła Renówkami wymaga jedynie umieszczenie klaksonu w dźwigni kierunkowskazów oraz włączanie biegu wstecznego.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie jest Ok. Wentylacja także. brakuje tylko klimy która w tej wersji była dostępna w opcji.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestronność z przodu biorąc pod uwagę klasę i okres w którym projektowno auto jest wręcz wyśmienita. Z tyłu jest trochę gorzej gdy przednie siedzenia są maksymalnie odsunięte do tyłu. Przestrzeń nad głowami również nie pozostawia wiele do życzenia. Bagażnik spory ( 465 L ) choć mógłby być nieco głębszy jak w megane classic.
3,0
Wyciszenie
Silnik nie jest zbyt cichy ale tylko w górnym zakresie obrotów.Przy jeżdzie do 4 tys. obr./min. we wnętrzu jest cicho. W moim egzemplarzu zastosowałem sportowy układ wydechowy co podnosi poziom hałasu takze we wnętrzu. Ale te doznania akustyczne są tego warte!!!
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Ze względu na dużą moc auto trudno uznać za ekonomiczne jeśli chodzi o zużycie paliwa. Na trasie pali 7-8,5 a w mieście nie ma szans zejść poniżej 10 l. Ale w stosunku do osiągów uważam że wynik i tak nie jest zły.Auto w utzrymaniu jest nieco droższe od tańszych odmian 19-stki. Niektóre części pasują tylko do tej wersji są droższe niż w innych wersjach.
5,0
Stosunek jakość/cena
Znakomita relacja jakości do ceny zwłaszcza w przypadku tej wersji ( 1.8 16 V ) Słowa nie są w stanie tego oddać trzeba kupić to auto ale pod warunkiem że auto nie jest powypadkowe. Gorąco polecam i namawiam nawet niedowiarków i wielbicieli niemieckiej siermięgi.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Ogólnie rzecz biorąc 19-stka jest bardziej niezawodna niż to by wynikało z krążących o niej opinii. Pojawiają sie natomiast typowe dla tego modelu drobne usterki, które są łatwe do usunięcia i to tanim kosztem. Choć bywają irytujące. Czasami zacina się elektryczny szyberdach, raz do roku odmawiają posłuszeństwa przełączniki elektrycznych szyb, zacina się centralny zamek.Czyli ogónie elektryka jest trochę niedopracowana.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jest dobrze zużywa się to co musi się zużywać. Wymieniałem 3 razy klocki z przodu jak i z tyłu, tarcze hamulcowe przednie. Oba łożyska kół tylnych. Linkę hamulca ręcznego, sprzęgło kompletne. Poza tym zawieszenie, które nienajlepiej znosi stan naszych dróg. Wymieniałem sworznie wachaczy 2 razy, Końcówki drążków i drążki.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.8 i 16V 135KM 99kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
12,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,6
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Renault 19 II Hatchback