Szukaj

Informacje o Renault 19 II Hatchback

Lata produkcji: 1991 – 1996
Segment: Niższa klasa średnia

Renault 19 II Hatchback – wybierz silnik

Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Długość 4162 mm
Szerokość 1696 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 1970 mm
Wysokość 1412 mm
Rozstaw osi 2544 mm
Rozstaw kół - przód 1426 mm
Rozstaw kół - tył 1417 mm
Zwis przedni 813 mm
Zwis tylny 805 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 865 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 386 l
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(81%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Stosunek jakość/cena + Widoczność

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Bezawaryjność (drobiazgi) - Wyciszenie
Średnie spalanie dla Renault 19 II Hatchback
7,0 – 8,7
l/100 km
5,5 – 6,0
l/100 km
8,0 – 9,4
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,2
Renault 19 II
Hatchback 1.7 i 75KM 55kW
Jeśli chodzi o spalanie to nie wiem skąd się wzięły te wyniki. Auto posiadam od 4 lat i skrupulatnie tankuje do pełna i zawsze sprawdzam jaki mi wynik wychodzi. W trybie mieszanym załóżmy 40/60 (miasto/trasa) średnio wychodzi ok 7,2-7,7 przy jeździe poza miastem do 100 km/h. Parę razy zdarzyło mi się policzyć średnie spalanie na trasie np: 2 osoby droga krajowa Wrocław - ok Opola + powrót średnio wyszło 6,3 przy prędkości 80-90. Jak na auto z 93 roku nigdy mnie nie zawiodło oprócz odpalenia w zimie przy -20 (z powodu 5 letniego akumulatora). Ogólnie jestem z auta bardzo zadowolony! Kupiłem auto 2 miesiące po pierwszej pracy i miało mi służyć do roku aby później zainwestować w inne, ale wyszło jak wyszło i mam ponad 4 lata. Jeśli chcecie auto bez awaryjne i nie drogie w utrzymaniu bardzo polecam. Mechanicznie i blacha bez zarzutu.
9,1
Renault 19 II
Hatchback 1.8 i 16V 137KM 101kW
Średnio, nie szalejąc, ani się nie ociągając w tzw. "trybie mieszanym" zawsze wychodzi ok. 8,5l. Przy "ciężkiej" nodze około litr więcej. Potrafi być zaskakująco oszczędny w trasie, spokojnie da się zejść poniżej 6,5 l nie przekraczając stówki. Jadąc stabilnie między 120 a 140, też nie przekracza 7,5l, "wir" zaczyna się od 160 wtedy potrafi być nawet 10, a później to jak wiadomo jeszcze więcej. Nie najlepiej jest jednak z jazdą po mieście, tułając się po warszawskich korkach nie problemem było przekroczyć 12 l, a w "ekstremalnych" korkach nawet 14. Ale mimo wszystko spalanie JAK NAJBARDZIEJ adekwatne i korzystne do osiągów.
9,7
Renault 19 II
Hatchback 1.7 i 75KM 55kW
9L sredniego spalania wychodzi mi w mieszanej jezdzie 40% miasto 60% trasa przy predkosci 110 km/h, 12L przewaznie pali jesli poruszam sie tylko i wylaczenie po miescie uwzgledniajac niedogrzewanie silnika, czeste gaszenie i odpalanie. 8L LPG wyszlo w czasie trasy 700km przy przepisowych predkosciach w terenach oznaczonych ograniczeniami 50km/h 70km/h, a poza terenem zabudowanym 110-120 km/h. Ogolnie bardzo fajny samochod dosc niskie koszty utrzymania, niedrogi w zakupie i wygodny :) jednak polecialbym silniki 1.8 8v 90 lub 110 konne :)

Usterki Renault 19 II

Liczba wpisów: 11
samochód ma częste problemy z układem chłodzenia
  • Renault 19 II Hatchback 1.7 i 75KM 55kW 1992-1995
  • układ chłodzenia
zbyt często zdarza się, że płyn chłodniczy na wskaźniku wewnątrz samochodu osiąga temperaturę krytyczną. Nie polecam stosowania wody, bo rdza bierze. Lepiej użyć płynu petrygo. Jeśli wiatrak od chłodnicy nie działa to prawdopodobnie zepsuł się czujnik termiczny. Zdarzają się przecieki i ubytki płynu chłodniczego przy rozgrzanym samochodzie gdy gorący płyn rozszerza dziury w wężu. Przez to płyn ucieka tylko wtedy gdy ubytek rozszerza się gdy samochód dłużej popracuje. Zazwyczaj przyczyną jest zużycie się materiałów (zmęczenie materiału), lub użycie wadliwych materiałów, które dopiero po czasie wychodzą. Należy systematycznie sprawdzać poziom płynu chłodzącego w zbiorniku. Czasami należy, niestety, wymienić, całą chłodnicę.
Oczekuje na rozwiązanie
podwyższone obroty
  • Renault 19 II Hatchback 1.4 i 60KM 44kW 1991-1996
  • silnik
wszystko zaczęło sie gdy nadeszła fala ostatnich mrozów: w nocy -20C, rano do pracy (ale odpalał bez problemów).Do pracy kilka minut zaledwie wiec nie zauważyłem nic dziwnego tzn silnik pracował na wysokich obrotach przez cały czas ale tłumaczyłem to ssaniem. niestety - mrozy odeszły (dziś temp była +) przejechałem kilkanaście km a obroty nie spadają, nawet stojąc na światłach silnik pracuje tak jakgdybym trzymał nogę na gazie (o spalaniu nie wspominam bo pali chyba 18l./100km:( co sie mogło stać na mrozie czy to silnik krokowy jest zanieczyszczony czy może trójnik (ten od obrotów w R19 jest nieszczelny) a może jeszcze co innego??? Aha mam pęknięty przewód chłodzenia i szybko ubywa mi płynu chłodniczego tak ze czasami jest go "zero". Wiem ze układ może sie zapowietrzyć ale chce wiedzieć jakie są kosekwencje jezdy bez płynu. thx
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Cykanie, tykanie stukanie w okolicach kolektora przy większych obrotach silnika.
  • Renault 19 II Hatchback
  • silnik
Podczas obrotów silnika na poziomie od 1700 w górę z pod maski dochodzi dźwięk cykania, dokładniej przy kolektorze. Dźwięki z czasem pojawiały się przy niższych obrotach. Jak się okazało cykanie było spowodowane brakiem uszczelki na kolektorze a silnikiem, a właściwie jej wydmuchaniem i wypaleniem. Po rozkręceniu kolektora i wstawieniu nowej uszczelki wszelkie odgłosy ustały, a do tego silnik zyskał na mocy. Koszt uszczelki 9 zł oraz łącznika kolektora z tłumikiem 12zł, robocizna we własnym zakresie więc dużo mnie nie kosztowało. Nieszczelność pomiędzy kolektorem a silnikiem, wymiana uszczelki zalecana. zdjęcie filtra powietrza z obudową, rozłączenie wszelkich przewodów od gaźnika zdjęcie gaźnika rozłączenie kolektora i tłumika odkręcenie kolektora, uważać aby nie urwać szpilek oczyszczenie kolektora, założenie nowej uszczelki na silikon, skręcenie wszystkiego do pierwotnej postaci
Oczekuje na rozwiązanie
Renault 19 II Hatchback