Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Captur II Crossover

Resident, 1 miesiąc temu
Silnik 1.0 TCe LPG 100KM 74kW
Rok produkcji 2023
Przebieg: 8 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Renault Captur II Crossover 1.0 TCe LPG 100KM 74kW od 2020 - Oceń swoje auto
4,43
4% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Żwawy, ekonomiczny.
Zawieszenie : Miękkie. Może nie kanapowa francuska miękkość tylko takie sprężyste. Ale i tak jest komfortowe.
4,0
Całokształt
(Skrzynia jest 6-biegowa, a nie 5). Najpierw co mi się podoba w Capturze. Samochód jest bardzo komfortowy. Może nie jest to kanapowa, francuska miękkość tylko miękka sprężystość ale i tak jest bardziej komfortowo od drewnianej ławki jaką był cee’d. Samochód jest nowocześniejszy, mający więcej bajerów. Aktywny tempomat, podgrzewana kierownica, fotele, szyba, auto-hold, asystent pasa, ogranicznik szybkości, regulacja czułości kierownicy, wskaźnik odległości od poprzedzającego auta. Bardzo fajne jest elektrochromatyczne lusterko wsteczne. Nic nie razi i dobrze widać. Lusterka boczne – asferyczne – też są fajne, pokazujące więcej niż lusterka płaskie. Silnik ma turbo i od razu lepiej się jeździ. Chce przyspieszać. Do wolnossącego nie mogłem się przyzwyczaić przez 13 lat. Zrzucać bieg, kręcić do wysokich obrotów. Jakoś nie. Captur jest cichy. Jechaliśmy na razie max około 120 km/h. Jest cichszy niż cee’d. Zapewne duża zasługa 6-go biegu (cee’d miał tylko 5). Jedynie słychać szum powietrza. Dużo lepsze są światła. Albo kwestia ledów, albo nowości. LPG. To był główny argument za kupnem Captura. Wcześniej 100 km kosztowało mnie jakieś 50 zł. Teraz 23-25 zł. Teraz trochę minusów. Zacznę od rzeczy dla mnie najgorszych. Renault ma słabe fotele. Za miękkie oparcie, brak podparcia lędźwiowego. I za krótkie. Uda nie opierają się o fotel. Dla mnie to duża wada bo dużo jeżdżę i muszę teraz szukać jakiejś protezy do fotela żeby mnie plecy nie bolały. Drugą poważną wadą jest lewarek dźwigni zmiany biegów. Jest gumowy, nieprecyzyjny i biegi haczą. Żeby człowiek w XXI wieku musiał walczyć ze zmianą biegu. W cee’dzie haczyła mi jedynka. Tutaj dwójka, wsteczny i czasami jedynka. Miałem kiedyś zastępczego Hyundaia i30 2022 r. i tam biegi to była bajka. Precyzyjne, sprężyste, cichutkie, aż się chciało zmieniać biegi. Tutaj jest słabo. Byłem w serwisie, to mi powiedzieli że jest OK. Na jeździe próbnej przed zakupem skrzynia też była gumowa i mało precyzyjna ale chyba nie haczyła albo nie zdążyłem zauważyć w natłoku wrażeń. Widocznie ten typ tak ma. No i dźwignia rusza się. Dla mnie zaskoczenie. Z mniejszych wad to bym wymienił – automatyczne wycieraczki żyją swoim życiem. Czasami na postoju i kapuśniaczku zapieprzają, a jak człowiek ruszy i potrzebuje coś widzieć, to stoją jak wryte. Nie kumam ich. Szyby bardziej parują. Mam wrażenie, że w cee’dzie dopiero na starość zaczęły bardziej parować. Tutaj mocno parują w nowym aucie. Spryskiwacz przedniej szyby. Działa jak w cee’dzie gdy już kończył się płyn. Nie wiem, może za nisko są ustawione. Będę musiał na nie zerknąć jak będzie lepsza pogoda. Trochę słabe pole widzenia do przodu i na boki. Jeszcze nie mam wyczucia, jak skręcam w prawo, gdzie jest krawężnik. Duży słupek A i pod kątem sporo zasłania i jest problem szczególnie przed przejściami dla pieszych. Spore pole niewytarte przez wycieraczkę nie pomaga. Za to lepiej widać po skosie do tyłu i na bok. Czyli jak skręcam w prawo w poprzeczną to łatwiej mi zauważyć nadjeżdżających rowerzystów. Kamera cofania bardzo się brudzi. Jak jest czysta to jest bajka. Super pomaga w wyjeżdżaniu tyłem na ulicę bo ma szeroki kąt widzenia i sporo widać czy nadjeżdża samochód z boku. Ale jak się ubrudzi, to prawie nic nie widać. A brudzi się szybko. Trochę mały zasięg na LPG. Około 300 km, może trochę mniej. Komputer zawyża spalanie LPG aż o litr. I to chyba tyle moich spostrzeżeń. Teraz trochę minusów. Zacznę od rzeczy dla mnie najgorszych. Renault ma słabe fotele. Za miękkie oparcie, brak podparcia lędźwiowego. I za krótkie. Uda nie opierają się o fotel. Dla mnie to duża wada bo dużo jeżdżę i muszę teraz szukać jakiejś protezy do fotela żeby mnie plecy nie bolały. Drugą poważną wadą jest lewarek dźwigni zmiany biegów. Jest gumowy, nieprecyzyjny i biegi haczą. Żeby człowiek w XXI wieku musiał walczyć ze zmianą biegu. W cee’dzie haczyła mi jedynka. Tutaj dwójka, wsteczny i czasami jedynka. Miałem kiedyś zastępczego Hyundaia i30 2022 r. i tam biegi to była bajka. Precyzyjne, sprężyste, cichutkie, aż się chciało zmieniać biegi. Tutaj jest słabo. Byłem w serwisie, to mi powiedzieli że jest OK. Na jeździe próbnej przed zakupem skrzynia też była gumowa i mało precyzyjna ale chyba nie haczyła albo nie zdążyłem zauważyć w natłoku wrażeń. Widocznie ten typ tak ma. No i dźwignia rusza się. Dla mnie zaskoczenie. Z mniejszych wad to bym wymienił – automatyczne wycieraczki żyją swoim życiem. Czasami na postoju i kapuśniaczku zapieprzają, a jak człowiek ruszy i potrzebuje coś widzieć, to stoją jak wryte. Nie kumam ich. Szyby bardziej parują. Mam wrażenie, że w cee’dzie dopiero na starość zaczęły bardziej parować. Tutaj mocno parują w nowym aucie. Spryskiwacz przedniej szyby. Działa jak w cee’dzie gdy już kończył się płyn. Nie wiem, może za nisko są ustawione. Będę musiał na nie zerknąć jak będzie lepsza pogoda. Trochę słabe pole widzenia do przodu i na boki. Jeszcze nie mam wyczucia, jak skręcam w prawo, gdzie jest krawężnik. Duży słupek A i pod kątem sporo zasłania i jest problem szczególnie przed przejściami dla pieszych. Spore pole niewytarte przez wycieraczkę nie pomaga. Za to lepiej widać po skosie do tyłu i na bok. Czyli jak skręcam w prawo w poprzeczną to łatwiej mi zauważyć nadjeżdżających rowerzystów. Kamera cofania bardzo się brudzi. Jak jest czysta to jest bajka. Super pomaga w wyjeżdżaniu tyłem na ulicę bo ma szeroki kąt widzenia i sporo widać czy nadjeżdża samochód z boku. Ale jak się ubrudzi, to prawie nic nie widać. A brudzi się szybko. Trochę mały zasięg na LPG. Około 300 km, może trochę mniej. Komputer zawyża spalanie LPG aż o litr. Nawiewy chodzą głośno. Przy ustawieniu na 3 już są słyszalne. „Słaby” akumulator. Tzn. akumulator jest zapewne OK ale komputer za bardzo o niego dba i na postoju bardzo szybko odcinany jest prąd. Nie da się posiedzieć i posłuchać radia/Android Auto.
Wrażenia
5,0
Silnik
Bardzo żwawy. Do tej pory jeździłem wolnossącym. Captur ma turbinę i od razu się inaczej jeździ. Bardzo szybko przełącza się na gaz.
3,0
Skrzynia biegów
Sześć biegów jest bardzo dobre. Ale drążek zmiany biegów jest nieprecyzyjny, gumowaty i ciężko wrzuca się niektóre biegi (2,6,R). Na dodatek są przenoszone ruchy z układu napędowego na drążek, który się rusza.
5,0
Układ jezdny
OK
5,0
Karoseria
OK
Komfort
3,0
Widoczność
Duży słupek A sporo zasłania. Słabo też widać do góry (sygnalizacja świetlna na skrzyżowaniach). Dobrze widać do tyłu na wprost i na boki.
5,0
Ergonomia
Wszystko OK. Można by ulepszyć zapamiętywanie trybu jazdy, np. ustawiona prędkość na ograniczniku czy tryb Eco. Bo po uruchomieniu muszę to zawsze ustawiać na nowo.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
W lato jeszcze nie używałem więc nie wiem. Wentylatory chodzą głośno. Na 3 są już wyraźnie słyszalne. I szyby mocno parują.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca z przodu jest wystarczająco. Z tyłu mogło by być więcej miejsca. No ale to segment B.
5,0
Wyciszenie
Cichy jest. Przy wyższych prędkościach słychać tylko szum opływającego powietrza.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie LPG na poziomie 8,8 L wg komputera i 7,9 L wg zapisków. Czyli jakieś 3,6-4 L PB (LPG tańsze ponad 2x od PB).
5,0
Stosunek jakość/cena
Najlepszy stosunek jakość cena. Tzn. auto najtańsze z największych. Większy był by Duster ale nie tak wyposażony, a cena podobna (brak Auto-Hold, brak podgrzewanej przedniej szyby i kierownicy, brak adaptacyjnego tempomatu).
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Zaczyna mi skrzypieć pedał hamulca i wibrować coś z lewej strony. Trochę to drażniące w nowym aucie. Raz przestał działać dźwięk kierunkowskazów. Ale samo się naprawiło po kilkunastu minutach.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na razie nic się nie zepsuło.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.0 TCe LPG 100KM 74kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,1
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,8
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,7
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Renault Captur II Crossover