Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Clio I

iamironman@poczta.fm, 15 lat temu
Silnik 1.2 i 54KM 40kW
Rok produkcji 1997
Przebieg: 136 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Renault Clio I 1.2 i 54KM 40kW 1996-1998 - Oceń swoje auto
4,08
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Funkcjonalność i bezawaryjność, wytrzymałość
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : U mnie brak korozji, ale z obserwacji - dobrze jest zabezpieczyć tyle błotniki (pomaluj biteksem od wewnątrz, załóż plastikowe nadkola, koszt minimalny a spokój forever)
Układ hamulcowy : zapieczone cylinderki z tyłu, no ale to norma jak się tam nie zaglądało lata, cena 50 zł za sztukę. Ale to była 1- wsza wymiana w życiu tego autka
Zawieszenie : to francuz, więc go nie przeciążaj. Od wożenia ciężarów są ciężarówki, (belki skrętne z tyłu trzeba oszczędzać)
4,0
Całokształt
Jedyny minus to te belki z tyłu które skutecznie odwiodą Cię od pomysłu zamiany auta na ciężarówkę. Ważna sprawa to wspomaganie - zwłaszcza dla kobiet. Moja wersja bez wspomagania to dla faceta - mi nie przeszkadza..... Poza tym jest super
Wrażenia
3,0
Silnik
głośniejszy przy większych prędkościach, przyspieszenie jest ok ale jeśli dołożysz sporo gazu
4,0
Skrzynia biegów
wszystkie biegi wchodzą bardzo dobrze, duży lewarek, bez problemów
3,0
Układ jezdny
Ok
Komfort
4,0
Widoczność
Wszystko pięknie widać dokoła. Mam 180 cm wzrostu to dla mnie była w sam raz wysokość fotela
4,0
Ergonomia
Wszystko ładnie widoczne i dostępne, el. szyby w bardzo dobrym miejscu, schowki w drzwiach i desce rozdzielczej duże. Kwestią przyzwyczajenia jest przycisk świateł awaryjnych. Drążki pod ręką, regulacja wentylacji klarowna i pod ręką. Ciekawe miejsce na zegar :) Fajna osłonka na radio.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Najszybciej nagrzewające się auto pod słońcem. Mam dużo konkretnych przykładów (np Audi A4, czy Ibiza)
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu rewelacja, dużo lepiej niż w Corsie, z tyłu: nikt się nie skarżył
3,0
Wyciszenie
Przy ponad 85 kmh już jest dość głośno, a tak to w porządku
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Małe auto - mało pali, ale bez rewelacji. Cena ubezpieczenia czy przeglądu bardzo niska. Części tanie i bardzo dobrze dostępne, (tańsze to chyba tylko do niemców). Poważnych napraw nie było i oby tak dalej. Te wynikające z eksploatacji wykonuję sam bez żadnych książek. Łatwo i prosto. Z wymianą paska rozrządu troszkę trzeba pomyśleć-2 godzinki i gotowe
5,0
Stosunek jakość/cena
Za tą cenę to jest poprostu marzenie. Od Corsy dużo tańszy, przestronniejszy, szybszy. Od Ibizy tańszy. Od Swifta wytrzymalszy i zdecydowanie bardziej komfortowy
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
nic się nigdy nie urwało, żadnych awarii elektryki, światełek w środku czy czegokolwiek. wg mnie jest super. przez 2 lata wymieniłem tylko obie żarówki z przodu i to tylko raz, normalne zużycie eksploatacyjne klocków z przodu czy szczęk z tyłu. Centralny zamek z pilotem - banalnie prosta budowa sprawia, że to się poprostu nie może zepsuć!
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Zero! i oby tak dalej, z tym autkiem się nic nie dzieje, lejesz benzynę i jesteś pewien, że dotrzesz wszędzie bez żadnych niespodzianek

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.2 i 54KM 40kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Renault Clio I