Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Clio I

tomash_pg, 19 lat temu
Silnik 1.2 i 54KM 40kW
Rok produkcji 1996
Przebieg: 60 tys. km
Renault Clio I 1.2 i 54KM 40kW 1996-1998 - Oceń swoje auto
4,15
4% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
Idealny w swojej klasie. Nie drogi w uzytkowaniu, wygodny z temperamentem. Zonie rowniez sie spodobal. Idealny na trasy krotkie i srednie. W dlugiej jeszcze nie bylem. Porownujac do Corsy tescia czy Ibizy kumpla wybralbym CLio. Pierwsze drozsze w eksploatacji, mniejsze i bardziej podatne na nierownosci, drugi drozsze.
Wrażenia
4,0
Silnik
Pali od razu. Pracuje cicho i równomiernie. Po wymianie świec nabrał dynamiki. Podobno Renowki maja tendencje do puszczania oleju, mi takze raz sie to zdazylo. Zbyt slaby przy pelnej obsadzie osobowej. Do 3 osob wiezie szybko i wygodnie.
5,0
Skrzynia biegów
U mnie doskonale. Skrzynia w obsludze twarda, jednak gladko wrzuca sie kolejne biegi. Jedynka, dwojka i trojka swietne. Jak na taki silnik da sie szybko przyspieszyc. Podczas wrzucania piatki przy zbyt malej predkosci pojawial sie efekt szarpania. Po wymianie swiec niedogodnosc niemal zanikla.
4,0
Układ jezdny
Bez zastrzezen. Poprawilem zbierznosc, wymienilem amortyzatory przednie. Bez porownania lepsze zachowanie od Corsy - bardziej stabilne zachowanie w koleinach, chyba szerszy rozstaw osi. Podobno w Clio czesto trzeba wymieniac tarcze i lozyska. Poprzedni wlasciciel to zrobil bodaj 3 lata temu. Ja narazie nie widze takiej potrzeby.
Komfort
3,0
Widoczność
Hmm, mam wrażenie ze boczne lusterka sa za male. Wsteczne ok, duza powierzchnia, dobre umiejscowienie. Regulacja bocznych lusterek szwankuje - czasem wypada galka regulacji.
4,0
Ergonomia
Wszystko pod reka, latwy w obsludze, ma duzo schowkow. Mankamentem moze byc zbyt maly pojemnik przy pasazerze. przelacznii dobrze oznakowane, wygodnie umiejscowione.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Zima nagrzewa sie bodaj w ciagu 2-3 minut pracy. Wentylacja takze bez zarzutu, standard 4 nawiewy z regulowanycm kierunkiem, dosc wydajne. Jak na ten samochod bardzo dobrze.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Duzo miejsca zarowno na przedniech jak i tylnych miejscach. Mam wrazenie ze oparcia foteli zbyt malo sie podnosza, tzn. przy maksymalnym ich wyprostowaniu czlowiek ciagle ma wrazenie ze lezy, mogly by bardziej sie podnosic :)
4,0
Wyciszenie
Bez zarzutu. Do 120 idealnie, pozniej zaczyna sie halas, no ale czego oczekiwac od 1,2 litra :)
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Bez zarzutu. Srednio pali 5,5 litra benzyny przy zalozeniu przejechania 50km w miescie i 50 w trasie.
5,0
Stosunek jakość/cena
Autko kupilem zadbane, niezle wyposazone: 2xpp, cz, wk, radio z cd, alufelgi, komplet opon zimowych na felgach, z malym orginalnym przebiegiem. Z pewnoscia zrobil bym to ponownie.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Bez zarzutu. Wszytkie elelmenty sprawne, poza zamkiem od strony kierowcy. Na szczescie mam centralny, a zepsuty element sie naprawi.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Hmm, odpukac bez zarzutu. Raz trzepnalem w tyl poloneza, to malowanie maski i atrapy kosztowalo mnie 350 zl. Wymienilem amortyzatory przednie, filtry i olej. Trzeba zatanowic sie nad lancuchem rozrzadu, ale znajomy mechanik mowi ze z tym nie ma pospiechu.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.2 i 54KM 40kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
5,8
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,7
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Renault Clio I