Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Clio I

Art, 21 lat temu
Silnik 1.2 i 54KM 40kW
Rok produkcji 1997
Przebieg: 88 tys. km
Renault Clio I 1.2 i 54KM 40kW 1996-1998 - Oceń swoje auto
3,38
15% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
3,0
Całokształt
Auto jest przeciętne . Jakość plastików w kabinie raczej marna , ale montaż dobry . Słaby silnik 60 KM , za długie przełożenia skrzyni biegów , zbyt miękkie zawieszenie. Ilość miejsca w środku wystarczająca .
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik za słaby , do 3000 obr/min słabo ciągnie , bardzo elastyczny , można jedzić na wszystkich biegach powyżej 1200 obr/min
4,0
Skrzynia biegów
Dobrze się przełącza , denerwują ruchy lewarka przy zmiane obciążenia silnika (niestety tak mają wszystkie renówki)Przełożenia w skrzyni biegów są za długie,auto jest mułowate
3,0
Układ jezdny
Komfortowo , ale za miękko . Zawieszenie nie wytrzymuje polskich dróg. Aha hamulce są trochę słabe także trzeba uważać na to co się dzieje przed nami.
Komfort
4,0
Widoczność
Nie mam większych zastrzeżeń
3,0
Ergonomia
Mam 186 cm wzrostu i trudno mi znależć właściwą pozycję za kierownicą . Jak dla mnie za bardzo trzeba podkurczać nogi a tego nie lubię . Siedzenia za miękkie , po trzech godzinach jazdy bolą plecy.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie OK . Słaba wentylacja , ciężko odparować przednią szybę , głośna dmuchawa
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu OK. Z tyłu miejsce dla dwóch osób i to nie wysokich , mało miejsca na nogi. Bagażnik dla mnie wystarczający . Plus za dzielone siedzenia.
3,0
Wyciszenie
To jest dla mnie najważniejsza rzecz w samochodzie .Silnik powyżej 3000 obr/min jest głośny ( ok. 110 km/h).Zawieszenie szumi i stuka na większych dziurach
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
W mieście pali ok. 6,5 l , na trasie ok. 5,5 l . Na krótkich trasach zwłaszcza w zimie nierozgrzany silnik pali ok. 20% więcej . Przy jeździe z prędkością ok. 140 - 150 km/h pali nawet 8 l / 100 km.
3,0
Stosunek jakość/cena
Francuskie auta są tańsze od konkurencji , która nie oferuje w zamian wiele więcej niż Clio. Można uzanć , że stosunek jakość/cena jest dobry. Samochody niemieckie ,zwłaszcza VW ,Opel,Ford nie wyróżniają się niczym szczególnym , są ubogo wyposażone i za drogie . Następnym razem kupię auto japońskie .
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Mam przejechane 88 000 km . Były wymieniane : tłumiki , łożyska przód ( 2 razy ) , pękła sprężyna w klamce od strony kierowcy , nie działa częściowo oświetlenie tablicy rozdzielczej , dużo drobiazgów
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Raz mnie zawiódł i to bardzo , nie zapalił (dobrze ,że pod domem) przy temp. plus 5 stopni . Silnik nie obrócił ani razu . Byłem bardzo wkurzony . Padł regulator napięcia , sprowadzenie takiej pierdołki trwało 5 dni .Do wymiany szykują się amortyzatory (wszystkie 4)
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Renault Clio I