Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Clio III Hatchback 3d

michał, 12 lat temu
Silnik 1.5 dCi 106KM 78kW
Rok produkcji 2008
Przebieg: 132 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Renault Clio III Hatchback 3d 1.5 dCi 106KM 78kW 2005-2010 - Oceń swoje auto
4,08
Podobnie do średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : Paktyczne zasosotanie i \"spryt\" tej renówki:) Rozczarowało mnie spalanie
4,0
Całokształt
Mam mieszane uczucia co do tego auta. Jest bardzo poręczne i praktyczne szczególnie w mieście. Długie trasy już nie są jego dobrą stroną. Dobrze wykonane wnętrze i bogate wyposażenie to niewątpliwe plusy, ale nie do końca wygodna pozycja za kierownica psuje wrażenie. Dodatkowo odnosi się wrażenie, że auto jest jakieś takie delikatne i towarzyszy mi ciągły strach przed jego uszkodzeniem. W sumie wystawiam ocenę dobrą
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik niby ma te 106 KM, ale i całe auto waży 1270 kg, mimo to auto daje radę. Do tych 100 km/h i w mieście jest w porządku, powyżej niestety brakuje momentu obrotowego. Kultura pracy na dobrym poziomie
5,0
Skrzynia biegów
6-cio biegowy manual. Skrzynia jest precyzyjna i krótko zestopniowana. Do miasta w sam raz, na trasie zbyt często trzeba sięgać do lewarka
4,0
Układ jezdny
Jak na tę wielkość auta, jest naprawdę dobrze, zarówno na nierównościach poprzecznych jak i na zakrętach nie jest źle. Prędkości miejskie nie nastręczają dyskomfortu, gorzej przy prędkościach 150 km/h - wtedy auto jest nerwowe i trzeba się cały czas pilnować
Komfort
4,0
Widoczność
W wersji 3d widok na boki jest super, także do przodu i do tyłu jest poprawnie, auto jest łatwe do wyczucia i manewrowanie nim nie stanowi problemu. Natomiast są tutaj dość szerokie martwe punkty, trzeba wziąć na to poprawkę, lusterka boczne są zbyt małe i niestety jednolite
3,0
Ergonomia
Do tej pory nie mogę znaleźć właściwej pozycji za kierownicą! a to za sprawą regulacji kierownicy tylko w 1 płaszczyźnie, w efekcie na trasie i w mieście muszę zmieniać ustawienie fotela. Nie ma się co czarować, to auto było projektowane pod kobietę, choć nie wiem jak filigranowa pani poradzi sobie z otwarciem tych ciężkich drzwi. Elementy wyposażenia na właściwym miejscu i dość intuicyjne w obsłudze, ale za sterowanie fabrycznym radiem - dwója! całkowicie niepraktyczne. Fotele bez rewelacji ale lepiej niż w peugeocie. Bardzo miłe w dotyku materiały użyte we wnętrzu. Deska nie odbija się w przedniej szybie. Dużo schowków, szczególnie te w drzwiach i miejsce na napój pomiędzy fotelami to moje ulubione
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima działa poprawnie, latem nie miałem okazji testować, za to wnętrze odparowuje błyskawicznie, Troszkę mały zakres regulacji nawiewów na konsoli centralnej. Autko szybko się nagrzewa i jest dość szczelne (wiatr boczny)
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Kierowca i pasażer mają bardzo dobrze, w barkach dużo miejsca, trochę gorzej z nogami szczególnie przy prawidłowej pozycji za kierownicą mam wręcz otarte kolano od konsoli centr. Z tyłu miejsca za karę, choć pasażerowie mają i zagłówki i głośniki do audio i podłokietniki:) Bagażnik - wow, jestem pod wrażeniem, takie małe auto a tyle pomieści, tylne oparcia można rozłożyć i wtedy mamy kombi choć bez płaskiej podłogi:)
4,0
Wyciszenie
Dźwięk tego silnika z pewnością do miłych nie należy, ale za to komora jest dobrze wyciszona. We wnętrzu też nic nie trzeszczy i nie stuka. Głośno się robi przy wyższych prędkościach, ale to tez nie silnik a otoczenie, silnik jęczy od około 150km/h. Za to fabryczne radio dobrze gra. Dwója za hałas wiatraka nawiewu, tylko na 1 poziomie jest znośnie, 2gi i wyżej to już po prostu wyje!
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Duża dostępność części i oryginalnych i zamienników. Spalanie: Średnio trasa (70%) miasto (30), przy dynamicznej jeździe na trasie 110-130 km/h - 5.6 litra, sama trasa około 5.2, ecodriving w okolicach 5.0, samo miasto 6.5 Obiecywano mi niższe spalanie, ale i ciężka noga i większa masa pojazdu rzutują ma większe spalanie. Do 54 litrów w baku, pozwala na przejechanie +- 1000 km
5,0
Stosunek jakość/cena
Tutaj jest super! 2008 rok, 106konny diesel, 6 biegów i bogate wyposażenie za trochę ponad 20 000zł bomba
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jak na razie wszytko gra, nic się nie psuje! Często muszę wyrównywać ciśnienie w oponach ale to raczej wynik jeżdżenia po krawężnikach:) gdzieś w warsztacie urwali mi plastikową regulację reflektora przedniego.. lampa jest cała zespolona i kwalifikuje się do wymiany!
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
nic się nie działo, ale i trochę za krótko nim jeżdzę

On - zużycie paliwa dla silnika 1.5 dCi 106KM 78kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,6
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Renault Clio III

Liczba wpisów: 28

Renault Clio III – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Renault Clio III Hatchback 3d