Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Espace IV Grand Espace

Kamil, 8 lat temu
Silnik 2.0 dCi 175KM 129kW
Rok produkcji 2006
Przebieg: 255 tys. km
Okres użytkowania: 4 lata
Renault Espace IV Grand Espace 2.0 dCi 175KM 129kW 2003-2012 - Oceń swoje auto
4,46
8% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik
Przeniesienie napędu
Układ hamulcowy
4,0
Całokształt
Idealny samochód dla rodziny z dziećmi. Bardzo pakowny. Duży plus za możliwość dowolnej aranżacji tylnych foteli, zwłaszcza w wersji po liftingu w 2006 r. Podłoga w tylnej części nadwozia idealnie płaska. Po wyjęciu foteli samochód zmienia się w dostawczak idealny do przewożenia szaf i lodówek. Zawieszenie jest miękkie, idealne do komfortowego, przewożenia rodziny. Przy hamowaniu nadwozie mocno nurkuje do przodu a przy przyśpieszaniu przód lekko się unosi. Szerokie opony (225/55/R17) i stabilizatory poprzeczne zapewniają dobre trzymanie w zakrętach. Duże tarcze hamulcowe i silne wspomaganie zapewniają świetną skuteczność hamowania. Miękkie zawieszenie nie zachęca do brawurowej jazdy. Mieści się we wszystkich parkingach podziemnych i myjniach automatycznych.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik Nissana. Mało pali. Duża moc. Bezawaryjny. Pomimo 250 000 km na liczniku nie bierze oleju. Cichy.
4,0
Skrzynia biegów
Ogólnie ok. Przydaje się 6 biegów. Przy 220 000 był lekki wyciek oleju z uszczelniaczy półosi. Przy 235 000 pociekł wysprzęglnik. Wtedy przy okazji wymieniłem już całe sprzęgło włącznie z kołem 2-masowym. Raz na 10 razy trochę trudniej wchodzi 1-szy bieg. Poza tym śmiga bez problemu.
4,0
Układ jezdny
Miękki. Bardzo komfortowy. Trochę myszkuje. Przy 200 000 km wymieniłem sworznie, tuleje przednie wahaczy, drążki z końcówkami. Teraz mam 250 000 km na liczniku i dalej spokój. W tylnym zawieszeniu nic do tej pory nie wymagało naprawy.
Komfort
5,0
Widoczność
Wysoka pozycja za kierownicą. Cienkie i daleko odsunięte słupki A zapewniają idealną widoczność do przodu i na boki.Z uwagi na długość stosunkowo słaba widoczność do tyłu. Małe lusterka zewnętrzne są zaletą na autostradzie. Czujniki parkowania są bardzo pomocne przy parkowaniu. Bardzo bogate wyposażenie standardowe. Mnóstwo miejsca dla rodzinki. Kurtynowe poduszki powietrzne i nawiewy powietrza we wszystkich trzech rzędach siedzeń.
5,0
Ergonomia
Super. Wszystko pod ręką. Sterowanie radiem przy kierownicy. Fotele miękkie.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Zarówno klima jak i ogrzewanie działa bardzo dobrze. Funkcja automatycznej regulacji temperatury jest bardzo przydatna.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mnóstwo. Po jeździe tym samochodem Passat, Laguna czy Mondeo wydają się ciasne.
5,0
Wyciszenie
Super
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Na tempomacie, według wskazań komputera: przy 90 km/h: 5,6 l/100km; 100 - 6.1; 110 - 6,5; 120 - 7,0; 130 - 7,5; 140 - 8,0. Pomiar był wykonany latem, na trasie Warszawa - Londyn. Bez boxa dachowego, ze standardowymi relingami dachowymi zsuniętymi do tyłu. Ważne jest ciśnienie w oponach: 2,6 bara przód, 2,2 bara tył.
5,0
Stosunek jakość/cena
Jakość wnętrza przeciętna, francuska. Dobra/przeciętna niezawodność mechaniczna (po faceliftingu w 2006 i z silnikiem 2,0 dci). Plastiki we wnętrzu nie sprawiają wrażenia solidnych, aczkolwiek zniosły 9 lat użytkowania przez dzieciaki bez szwanku. renault nie jest cenioną marką i dzięki temu ceny są niskie.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Samochód użytkowany w mieście. Wymiana oleju i filtra co 7500 km. W moich rękach od 2011 i 178 000km. Naprawy: 2011: wymiana intercoolera, termostatu i czujnika wstecznego (jeszcze po poprzednim właścicielu); 2012 193 000km: klocki przód i tył; 2013 205 000 km zawieszenie przód, linki ręcznego; 2014 220 000km: sprzęgło; 2015 235 000 km: turbina, 2 poduszki silnika, pasek akcesoriów i rolki, pompa wody, tarcze i klocki tył, zacisk o przewody hamulcowe tył, zabezpieczenie antykorozyjne. Jak dotąd żadnych problemów z elektroniką.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Pocenie się silnika spod pokrywy rozrządu. Uszczelnienie tego to koszt 1500 zł. zamierzam z tym jeździć do co najmniej 300 000 km i wtedy prewencyjnie wymienię łańcuch rozrządu z kołami. Samochód zawiódł mnie w sumie 3 razy, zawsze pod domem. Pierwszy raz zimą 2012 przez rozładowany akumulator. Wtedy wymieniłem go na Centre Futura. Zimą 2014 centra zakończyła swój żywot. Wtedy zamontowałem Boscha i niedługo miną już 2 lata bez problemów. W 2014 pociekł wysprzęglnik. Wtedy auto pojechało do warsztatu na lawecie po nowe sprzęgło.
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Renault Espace IV Grand Espace