Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Laguna III Grandtour Phase II

Piotr P., ponad rok temu
Silnik 2.0 dCi 150KM 110kW
Rok produkcji 2011
Przebieg: 320 tys. km
Okres użytkowania: ponad 6 lat
Renault Laguna III Grandtour Phase II 2.0 dCi 150KM 110kW 2011-2015 - Oceń swoje auto
4,71
12% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
5,0
Całokształt
W mojej opinii jest to samochód bardzo wygodny i przyjemny w użytkowaniu. Pomimo że z pozoru mniejszy od konkurencji np. citroena C5 ma dobre rozwiązania użytkowe takie jak bagaznik, jego rozkładanie, ale także multimedia czy wyciszenie. Samochód pokazuje swoje możliwości jako regularnie użytkowany w długiej trasie a mam na myśli bardzo niski hałas który nie powoduje zmęczenia w czasie jazdy w przeciwieństwo do no audi A8 qutro gdzie hałas był nieznosny. Niby go nie było, a nie dało się wytrzymac.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik doskonały i bezawaryjny przy odpowiednim traktowaniu tzn: obroty zawsze powyżej 2000 nigdy mniej. Wymiana oleju max 15000, łańcuc rozrz. ok 300 000. Silnik jest przyjemnie cichy niejedna osoba myślała że jedzie benzyną. Oleju lać na max, w przypadku moejgo modelu to największa miska olejowa 8,2 litra (wchodzi 8) - nie pozwalać mechanikom lac 1-2 kreski mniej. Do tej pory regenerowana poma wysokiego cisnienia - reszta w oryginale, silnik chodzi jak wyprowadzony z salonu, nie wiem czy nie lepiej. Olej prawdziwy synetyk - millers. Nie HC elfa czy totala.
4,0
Skrzynia biegów
Średnia. U mnie była awaria ale z winy serwisu. Wymiana łozysk wałka 5/6 biegu na gwarancji. Biegi idealnie nie wchodzą ale nie wolno też narzekać. Renaut ma lepsze skrzynie utomatyczne i taką tez polecam. Olej wymieniam co ok 60-80 tys.
4,0
Układ jezdny
Dużą wadą tego samochodu jest belka skrętna. Nie wiem dlaczego nie dali wielowahacza jak w latitude. Citoen C5 o wiele lepiej wybiera zakręty i to nawet 30-40 km szybciej można wejść niż laguną. Ucieka tył niestety. Kierownica, skręcanie jakby ciągnął gumę. Nie jest to precyzyjny układ kierowniczy tu C5 jest wg mnie lepsze. Zalety - zawieszeni ejest pancerne. Kosztowo również wychodzi dobrze. w mojej zawieszenie było robione pierwszy raz przy 290 tys. Wczesniej nie było po prostu potrzeby.
5,0
Karoseria
Dla mnie bardzo ładna linia. Bez beznadziejnie wielkiego grilla jak to mają w modzie Niemcy. Do tego fantastyczne zawieszenie antykorozyjne. Podobnie jak C5 podwójny ocynk na gorąco. Drzwi masywne. napaliłem się kiedyś na mazde 6 i jak otworzyłem drzwi w salonie to myslałem ze sa z puszki od coca coli.
Komfort
4,0
Widoczność
Nie mam zastrzezęn, polecam szybe SOLAR. natomiast mogli inaczej skonstruować wycieraczki. Powinny pracować jak np w C5 czyli od rodka na zewnątrz w lustrznym odbiciu. W C5 szyba świetnie oczyszczona i prawie cała powierzchnia. Tu, 1/4 szyby pozostaje brudna a gdy pada duży mokry snieg nie da sie jechac szybciej niż 40km/h, i nie ma owiewu powietrza, wycieraczki nabijają śnieg pod siebie i po kilku kilometrach trzeba stawać żeby snieg wygrzebać spod wycieraczek bo go zagarniaja na szybę i nic nie widać. taka sytuacja zdarza się raz na ruski rok, ale jednak. Dodatkowo, jeśli ktoś jest wysoki to prawy górny róg szyby pozostaje brydny i nic tam nie widać po porstu (siedzenie mocno odsunięte).
5,0
Ergonomia
Nie mam zastrzeżeń. Dla mnie ten joystick jest idealnym rozwiązaniem, a dotykowe ekrany jakie mam w innych samochodach mnie irytują. Szczególnie jak trzeba do nich sięgać. Świetna nawigacja tomtom z łątwą aktualiacją. W c5 można beczkę soli zjeść jak oni wymyśłili tę aktualizację. Tu wyciągam kartę, do komputera, wgrywam mapę, i wkładam w slot samochodu. Dobrze że chociaż jeden trzymak jest na kubek. Powinny być dwa. Swietne rozkładanie foteli w celu powieszenia bagażnika. Jesli nic na nich nie ma, mozna jes rozłożyc od strony bagażnika pociągając za dzwigienkę, lub od strony drzwi. Robi się płaski bagaznik i nie trzeba podnosić wcześniej siedziska. Super ! jest płaski i można wsadzić wiecej niz do C5. Rower XL wkładam bez zdejmowania koła a do c5 muszę koło zdjąć. Swietne dla mnie sterowanie radiem i tempomatem. Wygodne fotele. W C5, kupiłem exclusive nówka sztuka (nazwali exclusive ale to półexclusive względem modeli sprzed 2012) i tzw półskóry czyli półskaj. To się nie nadaje do jazdy pow 100km. Sprzedałem 4 latka z powodu siedzeń, zona ma skórzane siedzenia crollio i jest extra. Laguna ma przemyślane przyciski i wszystko jest dobrze widoczne.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
mistrzostwo świata. Ogrzewanie, -20C, kilkaset metrów i z nadmuchu idzie ciepłe powietrze. Podobo grzałak jest elektyczna też. Nie mam webasto. Klimatyacja - w lato jeżdzę na 26 bo bym zamarzł. Trzeba rozdzielać powietrze szyba, nogi, siedzenia, bo automat daje tak że się choruje. kto ze mną jechał i ustawił sobie na 23, zaraz był chory.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Kierowca i pasażer maja dobrze. Problem leży w miejscu na tylnych siedzeniach. Za mna w zasadzie może jechac osoba do 1.5m. Mam 1.88 i siedzenie odsunięta tak że tylko dziecko za mną siedzi. A znowuż jest 50 cm od przedniego koła do czoła samochodu... Tu passat ma sporąprzewage, Ba! megane 2 kombi ma wiecej miejsca na nogi.
5,0
Wyciszenie
Bardzo dobrze. A to można sprawdzić jak się jedzie jeden dzień 1000-1200km i drugi powrót. Dopier wtedy wiadomo czy jest ok. Jest.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Mistrzostwo świata. Samochód jest pewny, nie ma bolączek, to co się robi wynika ze zuzycia nie z usterek. jest tańsza w utzymaniu od np megane 2 benzyna, czy citroena C5 2.0 hdi. Chociażby ze wzgldu na łańcuch rozrządu (który przy wymianie kosztuje tyle co i wymiana paska w c5), a dodatko nie psujące się zawieszenie, oraz małe spalanie czyni ten samochód tanim w uzytkowaniu. Naprawdę tanim.
5,0
Stosunek jakość/cena
Nie ma o czym pisać nawet. Doskonały jest to stosunek.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nic. Po prostu nic. Nawet żaróki mi się nie spaliły. Wymieniłem moduł hamulca ręcznego ale tez sie zużył , linki były zbutwiałe, Po prostu się nie psuje nic.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Ja pisałem wymieniane był łożyska wałka 5/6 biegu ale wina była serwisu nie dolali oleju ile trzeba w skrzyni. Zresztą, raz serwis tak wymienił olej silnikowy że leciało spod korka w misce olejowej. Pół oleju wylałem w czasie jazdy. Na szczescie zauważyłem szybko. Co wiecej, zatankowałem raz na puściutki zbiornik benzynę i przejechałem 8 km zanim zrozumiałem że mam Pb. A pompka miesza natychmiast zawartoś zbiornika, tyle co z przewodów zejdzie a później od razu poszło Pb. Natychmiast zgasiłęm silnik jak zobaczyłem że na FV na siedzeniu mam Pb. Po zlaniu Pb i zalaniu ON odpaliła na plaka za druggim razem. Jeżdzi do dziś bez zarzutu a to ok 100 000 km.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 dCi 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,4
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Renault Laguna III

Liczba wpisów: 20

Renault Laguna III – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Renault Laguna III Grandtour Phase II