Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Laguna III Hatchback

Artur, 11 lat temu
Silnik 2.0 16v 140KM 103kW
Rok produkcji 2010
Przebieg: 44 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Renault Laguna III Hatchback 2.0 16v 140KM 103kW 2007-2011 - Oceń swoje auto
4,69
11% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Najbardziej zaskakujące była dla mnie totalna rozbieżność pomiędzy obiegową opinią o Renault, a tym czego sam doświadczyłem. Zamiast królowej lawet kupiłem niezawodny samochód, który za cenę lepszą od konkurencji wiernie mi służy i dostarcza dużo frajdy z prowadzenia.
5,0
Całokształt
Bardzo dobry samochód. Ciekawa sylwetka, wnętrze zaprojektowane z klasą bez migających kosmicznych diod i tandeciarskich gadżetów. Dynamiczny silnik i bogate wyposażenie seryjne. Szukając samochodu porównywałem VW Passatem, Toyotą Avensis, Fordem Mondeo, Hondą Accord i za uzyskany od Renault poziom wyposażenia musiałbym dopłacić w konkurencyjnych markach co najmniej 20 tys. zł. Tani i solidny serwis (przynajmniej Warszawa Puławska, z innych nie korzystałem). Dobre prowadzenie, wysoki poziom komfortu, przyjemna jazda po mieście i w trasie, nawet długiej (1200 - 1600 km do Austrii czy Chorwacji). Prowadzenie tego samochodu zawsze sprawiało mi przyjemność. Niestety, moja przygoda z Laguną skończyła się w lutym 2013, kiedy kierowca Skody wymusił pierszeństwo przejazdu i nasze samochody zbyt blisko się spotkały (uderzenie lewym przodem). Mogę więc ocenić bezpieczeństwo samochodu z punktu widzenia kierowcy biorącego udział w zderzeniu. Pomimo odpalenia przednich poduszek powietrznych i zmasakrowanego przodu nie odczułem zbyt mocno uderzenia. Byłem w stanie bez problemu otworzyć drzwi i wydostać się z pojazdu. Samochód do kasacji, szkoda. Jedyna pociecha w tym, że zamówiłem już nową Lagunę :-)
Wrażenia
5,0
Silnik
Bardzo dobry i dynamiczny silnik. Fantastycznie spisuje się na autostradzie (duża elastyczność na 6 biegu). W mieście elastyczny i wygodny, jeżeli nie chcesz gwałtownie przyspieszać nie musisz zbyt często sięgać do lewarka zmiany biegów. Na minus konieczność zmiany oprogramowania (wykonana za darmo w serwisie). Silnik może pracować również na etanol i niestety, zwłaszcza zimą oprogramowanie potrafi płatać figle rzekomo szukając etanolu zamiast benzyny.
4,0
Skrzynia biegów
Dobrze zestopniowana. Nieco irytujące są dźwięki wydawane przez skrzynię przy prędkości 65-70 km/h. Potrafi wtedy lekko wyć. Biegi wchodzą pewnie i bez wysiłku. Generalnie obsługa lekka i przyjemna.
5,0
Układ jezdny
Fajnie zestrojony. Samochód przyjemny w prowadzeniu, daje poczucie kontroli. Na kierownicy dobrze czuć to, co auto ma pod kołami. Pewne prowadzenie nawet przy dużej prędkości.
Komfort
4,0
Widoczność
Przód i boki OK. Pomocne zewnętrzne lusterko asferyczne i fotochromatyczne wewnętrzne. Do tyłu widoczność nieco ograniczona. Przydaje się tylny czujnik parkowania.
5,0
Ergonomia
Czytelne i funkcjonalne systemy. Wszytko w zasięgu ręki, obsługa intuicyjna. Przydałoby się podświetlenie guzików tempomatu/ogranicznika prędkości na kierownicy.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bardzo wydajna dwustrefowa klimatyzacja. W zimie samochód dba o pasażerów szybko nagrzewając wnętrze. Dobrym pomysłem jest umieszczenie na desce rozdzielczej przycisków sterowania klimatyzacją pozwalających wybrać trzy podstawowe programy (oczywiście istnieje również możliwość wyboru bardzo dokładnych ustawień w trybie ręcznym.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Wygodna kanapa z tyłu. Z przodu - jak na mój gust - fotel kierowcy powinien mieć dłuższe siedzisko i lepsze podparcie uda. Wystarczająco dużo miejsca nad głową (jak dla kierowcy o wzroście 180 cm). Dobre wyprofilowanie foteli.
5,0
Wyciszenie
Super wyciszenie. W porównaniu z moją poprzednią Vectrą niebo a ziemia. Przyzwoity system audio.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
W mieście przy jeździe w korkach z włączoną klimatyzacją, światłami i radiem potrafi spalić od 9.5 do 12 litrów. W trasie, zwłaszcza w jeździe autostradowej oszczędnie. Zużycie mocno rośnie powyżej 150 km/h.
5,0
Stosunek jakość/cena
Samochód bardzo dobrej jakości w rozsądnej cenie. Oferuje więcej niż konkurenci (wyposażenie) przy zachowaniu wysokiego poziomu niezawodności i komfortu użytkowania.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Samochód dopracowany w szczegółach. Nie trzeszczy, nie skrzypi. Z drobiazgów do wymiany na gwarancji był wiatraczek urządzenia odpowiedzialnego za kontrolę klimatu w kabinie (działał, ale zaczął hałasować).
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak poważnych usterek. Z usterek mniej poważnych wspomniana wymiana oprogramowania silnika. W sumie znak czasów, zamiast klasycznej mechaniki najpierw podpinamy komputer :-)

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 16v 140KM 103kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Renault Laguna III Hatchback 2.0 16v 140KM 103kW
Średni koszt przejechania 100 km
34,00 zł
9,3
l/100km
11,1
l/100km
Zobacz dzienniki
Renault Laguna III Hatchback