Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Laguna III Hatchback

Vayha, 7 lat temu
Silnik 2.0 16v 140KM 103kW
Rok produkcji 2007
Przebieg: 145 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Renault Laguna III Hatchback 2.0 16v 140KM 103kW 2007-2011 - Oceń swoje auto
4,62
10% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Wygoda, elastyczność silnika, elegancja i klasa, prostota w obsłudze wszystkiego.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie : Łącznik stabilizatora.
Zawieszenie : Tuleje tylnej belki
4,0
Całokształt
Polecam, lepsze niż Mondeo lub A4/A6 lub Paseratti w TDI. Nie wiem jak ma się do C5, ale podejrzewam, że C5 jest lepsza...
Wrażenia
4,0
Silnik
Części śmiesznie tanie jak na taką klasę samochodu. Jedynie koło dwumasowe w chorych kwotach, ale bardzo trudno je zajechać.
5,0
Skrzynia biegów
Gładko i precyzyjnie. To nie samochód sportowy.
5,0
Układ jezdny
Skrzynie rozdzielczą słychać jak w polonezie (tak samo jęczy), ale mnie to nie przeszkadza i to przypadłość konstrukcyjna. Nowe samochody tez tak mają. Trzeba sprawdzać tuleje tylnej belki, bo lubią się rozwulkanizowywać.
Komfort
5,0
Widoczność
Bezproblemowo określam odległość przed samochodem. Gorzej z cofaniem, bo nie mam czujników, ale da się wyczuć.
4,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką, wygodnie się siedzi. Dużo możliwości regulacji w zależności od wersji.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie perfekcyjne, rozkład nadmuchu idealny, nie piździ po pysku chyba, że tak ustawimy. Opcja Fast i Soft zdaje swoje zadanie. Samochód szybko się nagrzewa.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dużo miejsca, kanapa z tyłu wygodna podobno, bo ja nie jeżdżę z tyłu. Siedzisko dość długie, ale wygodnie się siedzi (wyprofilowane fotele)
5,0
Wyciszenie
Cisza i spokój.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Powiem tak, samochód jest duży prawie jak mondeo, ale o wiele lżejszy. Przy spokojnej jeździe, którą wszyscy nazywają dziadowaniem samochód na trasie ze wzniesieniami spala 7L/100km. Trzeba też umieć nim jeździć, z uwagi na fakt ze wykorzystuje się ukształtowanie terenu. W cyklu mieszanym, trasa 22 km i miasto 5-6 srednie spalanie to około 8,5 L. Rekordem było 12,5 z uwagi na korki, upał i klimatyzacje, oraz jazdę od świateł do świateł. Samochód nie nadaje się do jazdy po mieście. Na autostradzie on po prostu płynie na 6 biegu. Wiadome jest, że powyżej 110-120 spalanie rośnie, bo wtedy opór powietrza rośnie w kwadracie. Ogólnie, jak ktoś u mnie jeździć oszczędnie, bez męczenia samochodu i dwumasy to spokojnie można osiągać przyzwoite wyniki. Tak w tym samochodzie jest koło zamachowe dwumasowe. Mowa o benzynie 2.0 140 km.
5,0
Stosunek jakość/cena
Najtańszy w swojej klasy, niedoceniony samochód z uwagi na poprzedniczkę. Wygodniejszy niż Mondeo MK4, lepsze wytłumienie i komfort jazdy.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Łączniki stabilizatora, tuleje belki tylnej. W każdym samochodzie który oglądałem był ten problem.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie spotkałem. Ew. regulacja luzu zaworowego, który trzeba niby weryfikować co chwilę za kwotę 4 tys brutto w ASO. Nie spotkałem osoby która to sprawdza. Nie ma sensu tego robić jeśli nie ma niepokojących dźwięków.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 16v 140KM 103kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
12,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Renault Laguna III Hatchback