Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Laguna III Hatchback

Sebastian, 6 lat temu
Silnik 2.0T 16v 170KM 125kW
Rok produkcji 2008
Przebieg: 140 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Renault Laguna III Hatchback 2.0T 16v 170KM 125kW 2007-2011 - Oceń swoje auto
4,43
5% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Świetnie zestrojona jednostka
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : "Wolny" automat
4,0
Całokształt
Samochód bardo poprawny, jest to moje 3 renault. Pierwsze to clio 2 z super silniczkiem 1.6 benzyna, rzadki okaz, oraz megane 2 ph2 z silnikiem 1.6 benzyna. Silnik 2.0 turbo daje frajde z jazdy, co prawda skrzynia biegów w automacie mogłaby szybciej zmieniać biegi ale i tak można smiało powiedzieć że auto jest dynamiczne. Bogate wyposażenie w wersji privilage daje naprawdę przyjemność w długich trasach. Mankamentem jest wysoki apetyt na paliwo z tego też powodu założyłem LPG. Koszt instalacji ok 3tys zł. Odpowiednie zestrojenie instalacji daję naprawdę niewyczuwalny spadek mocy oraz ogromną oszczędność w portfelu. Koszt utrzymania samochodu jest zdecydowanie wyższy niz w kompaktowej meganie, jednak nie ma co się dziwić bo Laguna jest o oczko wyżej. To co mnie akurat zabolało po kosztach to wymiana rozrządu. Niestety zalecana jest wymiana koła pasowego wału i cały osprzęt, naprawdę warto to zrobić ponieważ jeżeli to nam się uszkodzi to konstrukcja tego jest tak zrobiona iż dotknie rozrząd a przez to możemy się liczyć na naprawdę duże koszta naprawy. Koszt takiego zestawu to ok 1400zł. Wadą w tym samochodzie w wersji hatchback jest pojemność schowków, w porównaniu z megane 2 to praktycznie ich nie ma. Bagażnik także nie grzeszy pojemnością więc dla tych którzy mają czasami więcej rzeczy do przewożenia zdecydowanie polecam opcję kombi. Zawieszenie w samochodzie jest zestrojone poprawnie, jak to w renault bywa zużywają się szybko gumy na końcówkach drążków oraz łączniki stabilizatora. Koszt części jest niski. Zabezpieczenie antykorozyjne jest świetne. Jak na 10 letni samochód ani trochę nie widać by coś niepokojącego się działo. Auto z tym silnikiem oraz w wersji privilage lub initiale paris mogę polecić każdemu. Jest to naprawdę udana konstrukcja Renault, toporny silnik f4rt jest naprawdę bardzo dobrą jednostką w tym samochodzie.
Wrażenia
5,0
Silnik
Gdyby nie trochę wolny automat byłoby idealnie.
3,0
Skrzynia biegów
4,0
Układ jezdny
Bez większych problemów
5,0
Karoseria
Idealne zabezpiecznie antykorozyjne oraz bardzo ładna linia nadwozia.
Komfort
3,0
Widoczność
W wersji hatchback mogłoby być troszkę lepsze z tyłu.
4,0
Ergonomia
Koszt utrzymania samochodu jest naprawdę niski w porównaniu do innych aut w tej klasie.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bez zastrzeżeń, auto szybko się nagrzewa zimą, latem klimatyzacja jest bardzo wydajna bez spadku mocy w samochodzie.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
5,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0T 16v 170KM 125kW [l/100km]

Średnie zużycie
12,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
12,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
15,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
9,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Renault Laguna III Hatchback