Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Laguna III Grandtour

Mick, 12 lat temu
Silnik 2.0 16v 140KM 103kW
Rok produkcji 2009
Przebieg: 37 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Renault Laguna III Grandtour 2.0 16v 140KM 103kW 2007-2011 - Oceń swoje auto
4,69
11% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Świetny stosunek ceny do wartości (włączając jakość)
Wrażenia
5,0
Silnik
Nowoczesna jednostka napędowa, skonstruowana przy współpracy z Nissanem. Wyszło to Francuzom na dobre. Silnik jest bardzo elastyczny i cichy. Daje dużą frajdę z jazdy. Hm, frajdę może zakłócić nieco zużycie paliwa, które należy do ,,wyższej średniej\'\' w tej klasie.
5,0
Skrzynia biegów
Sześciostopniowa skrzynia biegów nie pozostawia wiele do życzenia. Typowo dla Francuzów drogi prowadzenia drążka nie są tak krótkie jak u Niemców ale już jest dużo krócej niż w Meganach, Clio czy poprzednich Lagunach. Zestopniowanie biegów dobrze dobrane do silnika i jego możliwości.
5,0
Układ jezdny
Nie jest to typowy Francuz. Laguna III przestała rozpieszczać komfortem resorowania i jest znacznie twardsza niż poprzednie modele. Z drugiej strony trzymanie w zakrętach i trakcja jest pierwszorzędna.
Komfort
5,0
Widoczność
Wszystko w porządku. Trzeba tylko być uczulonym na możliwość przesłonięcia widoku przez słupki A. Przynajmniej ja mam z tym problem: w zakrętach czasem muszę się dobrze przyjrzeć, żeby się upewnić czy nikt nie nadchodzi/nie nadjeżdża ktoś po przekątnej.
5,0
Ergonomia
Bez zastrzeżeń. Wszystko pod ręką, nie ma nadmiaru zbędnych przycisków.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bez zastrzeżeń. Klimatyzacja automatyczna spełnia swoje zadanie w 100%.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z tyłu może być ciasno, jeżeli z przodu siedzi wysoka osoba. Mało miejsca na stopy pod przednimi fotelami. Kierowca może mieć problem z optymalnym ustawieniem odległości fotel - pedały - kierownica. Przy optymalnym ustawieniu odległości fotela do pedałów, dla wyższych osób może zabraknąć zakresu regulacji poziomej kierownicy. Trzeba wtedy posiłkować się bardziej pionowym ustawieniem oparcia.
5,0
Wyciszenie
Przy spokojnej jeździe, tj. poniżej 2500 obr/min (można spokojnie się tak rozpędzać i nie jest ślimacznie) jeździ się jak melexem :) słychać tylko szumy skrzyni biegów, silnika wcale. Przy wyższych prędkościach podróżowania i obrotowych silnika też jest bajka.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Dla oszczędnych lepszy będzie Diesel. Dla oczekujących ciszy, komfortu i frajdy z silnika benzynowego (szeroki zakres obrotów użytkowych, prosta konstrukcja) wybór idealny. Chyba, że kogoś stać na ,,2.0 z turbem\'\' to będzie jeszcze radośniej.
5,0
Stosunek jakość/cena
Nie sposób znaleźć lepszej oferty na rynku.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
było parę drobiazgów ale załatwione bardzo sprawnie w ramach gwarancji i akcji naprawczych.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak. Jeździ i można na nim polegać.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 16v 140KM 103kW [l/100km]

Średnie zużycie
10,1
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
12,3
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Renault Laguna III

Liczba wpisów: 20

Renault Laguna III – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Renault Laguna III Grandtour