Szukaj

Ocena kierowcy - Rover 400 II Hatchback

AndyJ, 16 lat temu
Silnik 1.6 Si 111KM 82kW
Rok produkcji 1999
Przebieg: 149 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Rover 400 II Hatchback 1.6 Si 111KM 82kW 1995-2000 - Oceń swoje auto
3,92
4% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : uszczelka pod głowicą (lubi lecieć)
4,0
Całokształt
W sumie auto nie jest złe, części w normie (wyjątki kosztują), dostępność średnia (nie tragiczna), konstrukcja specyficzna (długie szpilki głowicy). Auto wygodne, niezły bagażnik, przestrzeń pasażerska wystarczająca dla średniej rodziny (rodzice + 2 dzieci), dynamika niespecjalna, spalanie do zaakceptowania. W sumie da się lubić mimo wszystko. Dosyć ładny design, przód bym poprawił.
Wrażenia
3,0
Silnik
Auto nie ma jadu. Mam tu na myśli, że jechać jedzie, ale 111KM do czegoś zoobowiązuje, a ja mam wrażenia jak z 1.4.
4,0
Skrzynia biegów
Zdarzają się zgrzytki, szczególnie wsteczny. Jednak nie jest najgorzej...
4,0
Układ jezdny
Przyjemny, trochę za miękki, jednak prowadzi się nieźle. Uwaga na dziury - lubi "dobić"...
Komfort
4,0
Widoczność
Gabarytowo szyby są ok, widoczność jak na htb też niezła...
4,0
Ergonomia
Przyjemna, czytelne wskaźniki, zegary, wszystko pod ręką, trudno się czepiać, przecież to Honda...
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Szyby lubią parować, w ogóle układ wentylacji jest niby prosty, aczkolwiek dziwny, szczególnie jeśli chodzi o mieszanie powietrza...
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Tu w porządku. Regulacja wysokości fotela jest wystarczająca - możemy leżeć jak w wannie lub na kopce siana, kierownica regulowana, sporo miejsca i dla kierowcy i pasażerów, przyjemnie...
4,0
Wyciszenie
Niezłe, choć obraz mi się trochę zatarł, bo nie mam końcowego tłumika (przelot), podobno silnik jak na 1,6 trochę głośny (na zewnątrz), wyciszenie dobre...
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Męczę gaz. Mój cykl składa się z 2/3-trasa i 1/3-miasto, jak pamiętam benzyny przygryzał ok. 8.3, teraz gaz idzie na poziomie 10l (warunki jw.)
5,0
Stosunek jakość/cena
Rover na pewno jest autem niedrogim w stosunku do tego co oferuje, często bogato wyposażony co w Hondzie z tych lat jest rzadkością. Jakość materiałów jest wysoka, choć nowoczesność wnętrza już nie zachwyca, wnętrze przytulne...
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
W sumie bez zarzutu, trzyma się kupy...
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Tu trudno ocenić, bo generalnie auto nie nawala, jednak miałem 2 poważniejsze usterki: 1. przekładnia kierownicza 2. uszczelka pod głowicą. Ad.1. Trochę wcześnie jak na ten przebieg. Ad.2. Nie wiem czy nie wpłynął trochę gaz, mówią też 16K4F miał fabrycznie słabą uszczelkę (teraz mam blaszaną). Poza tym czysta eksploatacja: płyny, filtry etc.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 Si 111KM 82kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Rover 400 II Hatchback 1.6 Si 111KM 82kW
Średni koszt przejechania 100 km
41,00 zł
8,4
l/100km
Zobacz dzienniki
Rover 400 II Hatchback