Szukaj

Ocena kierowcy - Seat Ibiza I

eosrulez, 9 lat temu
Silnik 1.5 i 89KM 65kW
Rok produkcji 1991
Przebieg: 120 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Seat Ibiza I 1.5 i 89KM 65kW 1986-1993 - Oceń swoje auto
4,23
6% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Jest niesamowicie niepozorny, choć w sumie to też nie odkrycie ameryki, że przy tej masie, ma naprawdę niezłe osiągi względem przyspieszenia i prędkości maksymalnej.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny : Licznik się zacina (obrotomierz, wskaźniki paliwa i temperatury).
Zawieszenie : Jest dość wysokie i miękkie, przez co czuć mocno dziury i trzeba odpowiednio "planować" wchodzenie w ciaśniejsze zakręty z większą prędkością.
Inne : Cena części blacharskich - niektóre kosztują połowę wartości auta, a niektóre mechaniczne są ciężkie do dostania, ze względu na rzadkość tego samochodu, względem występowania.
4,0
Całokształt
Auto jak na swój rocznik jest zaskakujące. Czym zaskakuje użytkownika? Prawie 100%-ową niezawodnością, nie takim złym spalaniem (bardzo dużo zależy od "nogi"). W dodatku jego osiągi są bezpieczne przy wyprzedzaniu, a nawet kusi - chce się bardziej deptać, gdy kierowca zrozumie, że nawet tem 1.5 to niezły "potworek" względem przyspieszenia i prędkości maksymalnej. W końcu "System Porsche". Jedyne na czym można się naprawdę zawieść to części blacharskie, a w zasadzie ich cena - zamiennik błotnika dedykowany do tego egzemplarza kosztuje 350-450 złotych (przykładowo - dla młodego kierowcy to będzie nieco za drogi interes). W dodatku mało jest tego na aukcjach przez co patrząc okiem "handlu" - ciężko to sprzedać.
Wrażenia
5,0
Silnik
Choć mój egzemplarz jest trochę zaniedbany przez poprzedniego właściciela, oraz jest to auto, które już ma swoje lata - to naprawdę silnik jest w bardzo dobrym stanie. Pomijając kwestie związane z moim egzemplarzem - silnik ten ma naprawdę świetne osiągi (1.5 na monowtrysku, 89 KM), zaskoczy nie jednego "kozaczka" w czymś nieco mocniejszym względem pojemności i większym, względem gabarytów (oczywiście są granice jego "przewagi"). Ciągnie prawie na każdym biegu, ale trzeba się "wczuć" w odpowiednie obroty, 5-tka nie jest mile widzianym biegiem, szczególnie w mieście, ponieważ potrzebuje dużej prędkości, a przykładowo 4-ka ciągnie już nawet od 40 km/h. Co do spalania, to auto nie lubi strasznie szarżowania, szczególnie zbyt "szybkiego" (z podłogi/małej prędkości do 100, a nawet więcej) - chyba, że na trasie, z jednostajną prędkością, inaczej pali "naście" i mamy niezły wir w baku. Podsumowując - przy odpowiedniej jeździe, polecam nawet dla młodego kierowcy, wtedy radzi sobie doskonale i nie pali tyle co polonez bez instalacji LPG.
4,0
Skrzynia biegów
Bardzo elastyczna, można jadąc zmieniać biegi przy niezbyt dużych prędkościach, np. 1 do 20 km/h, potem 2 do 30 km/h, potem 3 do 40 km/h, a po 40 km/h, bez męczenia silnika można wrzucić 4. Nie polecam 5-tki, przy nawet 50/60 km/h, męczy auto strasznie, to kwestia projektu skrzyni albo silnika, albo wina mojego egzemplarza, ewentualnie wina wieku auta (w końcu rocznik 1991). Nadaje się też dla maniaków "startu spod świateł", albo po prostu szybkiej, dynamicznej jazdy. Można zmieniać biegi bardzo szybko, bez zgrzytów i psucia jej, kwestia wyczucia, i każdy jest odpowiednio długi/krótki, żeby wyciągał z tego auta i przyspieszenie, które mnie zadziwiło już na samym początku, i VMAX, który także jest imponujący jak na takie autko.
4,0
Układ jezdny
Pomimo braku wspomagania, w dużej mierze tego nie odczuwam (choć fakt faktem, że są lekkie problemy z kręceniem w miejscu, na suchej nawierzchni - szczególnie jak ktoś to robi jedną ręką, w końcu wspomaganie to dzisiaj prawie rzecz niezbędna... choć wygodna), podczas jazdy te problemy zanikają, i auto naprawdę lekko się prowadzi. Pomimo wysokiego zawieszenia, przy opanowaniu go, możemy wchodzić z większą prędkością w "cięższe" zakręty, nie ścinając pasa/linii.
Komfort
4,0
Widoczność
Siedząc wewnątrz, podczas parkowania może się nam uroić, że auto jest wielkie na zewnątrz - dlatego często, można zostawić za duży odstęp, i po wyjściu z auta stwierdzić, że ma się jeszcze niesamowicie dużo miejsca. Lusterka są przeciętne, nie ułatwiają parkowania, lewego nie ustawia się ze środka, gdyż nie ma tej części do ustawiania (może to tylko u mnie tak jest, kto wie).
4,0
Ergonomia
Prawie wszystko na swoim miejscu, miejsce na radio jest nawet nisko i trzeba się nieco schylić, żeby to skonfigurować, albo mieć niesamowicie długie ręce. Siedzi się dość wygodnie, o ile ustawi się poprawnie fotel, jazda nie męczy, a dodatkowo w wersji Sportline są często kubełki, i to także wpływa niesamowicie na komfort jazdy. Gałka od skrzyni jest wysoko, przez co nie musimy się nie wiadomo jak schylać żeby zmienić bieg. Ręczny choć nisko, jest umieszczony tak, że nie ma problemów z jego zaciąganiem.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Chłodzi w gorące dni pomimo braku klimatyzacji, a w zimne nagrzewa - w aucie robi się mini sauna. Dodatkowo, odpowiednio - odparuje szybę z przodu bez problemu, a podgrzewanie tylnej działa bardzo szybko i także bez problemów.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Nawet w wersji mającej przypominać "coupe" w środku jest naprawdę dużo miejsca. Kanapa się składa, przez co można przewieźć nie mało, a bagażnik choć mały, to odpowiednio zapakowany - daje radę (względem tych gabarytów). Wadą jest to, że gdy odsuniemy oba siedzenia do tyłu, to pasażerowie od prawego i lewego boku będą mieli lekki ścisk, jakikolwiek komfort jazdy dla tych z tyłu, kończy się, gdy wsiądzie 5-ta osoba.
3,0
Wyciszenie
Jak to w takim aucie, które nie jest sportowe i wiekowe - jest nawet ok, jak odpowiednio człowiek nabiera prędkości, to czepialscy nawet zniosą, ale jak się zrywa i ciągnie jak na wyścigu, to takim może się nie spodobać podróżowanie tym pojazdem. Dla głodnych dźwięków rodem z WRC - polecam obciąć tłumik na środku, albo samą rurę puścić - zamiast tłumika środkowego. Wtedy dźwięk jest naprawdę "imponujący".
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jeśli chodzi o części mechaniczne, to da się przeżyć, lecz ceny części blacharskich to totalna porażka. Ewentualnie jak się zepsuje coś naprawdę ultra poważnego, to będzie nas dużo kosztowało w porównaniu z innymi autami w tym budżecie/roczniku. Spalanie także może ulec zmianie na plus - po wyczuciu tego auta rzecz jasna.
5,0
Stosunek jakość/cena
Dzisiaj to auto można kupić za niezbyt dużą cenę, a otrzymujemy naprawdę przyzwoity dupowóz (szczególnie na pierwsze auto, bądź na dojazdy do szkoły/pracy, czy na cokolwiek innego).
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Auto jest dość proste w samych prostych naprawach, choć "instrukcje" jakiekolwiek do tego pojazdu - są w innych językach niż nas ojczysty, niektórym to może sprawić problem. Niektóre naprawi osoba z nawet przeciętnym doświadczeniem względem mechaniki, prosta konstrukcja. Co do awaryjności - mało jest drobnych usterek, a jak już coś się zepsuje drobnego - to da się to w większości naprawić we własnym zakresie, ze względu na wspomnianą prostotę i dostępność podstawowych części zamiennych.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Gdy zdarzy się jakaś poważniejsza usterka, to czasami może być problem z częściami, albo jej ceną, w końcu jest to już wręcz rzadkie auto, którego mało na naszych drogach. Lecz na szczęście, takie niesamowicie rzadko, prawie wcale - nie występują.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.5 i 89KM 65kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Seat Ibiza I

Liczba wpisów: 10

Seat Ibiza I – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Seat Ibiza I