Szukaj

Ocena kierowcy - Seat Ibiza III

Adam, 14 lat temu
Silnik 1.9 TDi 101KM 74kW
Rok produkcji 2002
Przebieg: 115 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Seat Ibiza III 1.9 TDi 101KM 74kW 2001-2008 - Oceń swoje auto
4,62
16% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Auto ma klej na oponach przy zakętach, na prostej jest jak strzała!
5,0
Całokształt
Ogólnie polacam to auto dla młodych osób bez lub z 1 dzieckiem, potrzebujących niezawodnego niedużego, ale dynamicznego samochodu, który jest komfortowy i w atrakcyjnej cenie (w porównaniu z rdzennymi Niemcami)
Wrażenia
4,0
Silnik
Zimny chodzi trochę jak traktorek, po rozgrzaniu jak cudeńko, zdecydowanie ciszej, lepiej. No i ten silnik kocha wysokie obroty (min. 1500). Poniżej jest troszkę mułowaty. Ciągnię ładnie do 3000, 4000... więcej nie próbowałem ;)
4,0
Skrzynia biegów
Zdarza się, że jedynka nie chce wejść ale bardzo rzadko. Biegi są krótkie, szybkie, z innymi nie ma problemów.
5,0
Układ jezdny
Auto jest dosłownie przyklejone do drogi. Tam gdzie inne auta hamują na zaketach, Ibi wchodzi nawet w te ostrzejsze przy 60km/h, że nawet nie poczujesz!
Komfort
4,0
Widoczność
Czasem zasłaniają belki przy przedniej i tylniej szybie. Z parkowaniem nie ma żadnego problemu.
5,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką, układ skoncetrowany na kierowcę, żadnych w problemów z obsługą. Widoczność zegarów rewelacyjna.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
W zimie jeszcze nie użytkowany, ale za to w 40-stopniowe upały, miły chłodek pojawia się gdzieś po kilku minutach. Dla eskimosów można ustawić naprawdę niską temperaturę! ;)
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzeń dla kierowcy oraz pasażera jest wystarczająca (mam ponad 180cm wzrostu). Jazda z tyłu zdecydowanie dla osób z krótkimi nogami lub dzieci. sporo przydatnych schowkóch, aczkolwiek też troszkę małych.
5,0
Wyciszenie
nawet przy wyższych prędkościach na autostradzie nie odczuwa się hałasu silnika.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Autko mało pali, ropa tanieje, części VW są dostępne od ręki, w przystępnych cenach. Póki nie wymienia się rzeczy typowych dla turbo (turbina, pompowtryskiwacze), a nie wymienia się ich jesli się o auto dba, to wymiany seriwsowe nie są drogie.
5,0
Stosunek jakość/cena
W tej cenie chyba nic lepszego nie można znaleźć. auto ma prawie wszystkie podzespoły niemieckie (VW, Audi) a kosztuje przynajmniej kilka tys. mniej!
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Autko ma (teoretycznie) przejechane 115000km i jedyne co jest do zrobienia to rzeczy typowo eksploatacyjne (klocki hamulcowe, olej i filtry), poza tym nic się z samochodem nie dzieje.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Póki co odpukać, nic! :)

On - zużycie paliwa dla silnika 1.9 TDi 101KM 74kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,9
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,7
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Seat Ibiza III 1.9 TDi 101KM 74kW
Średni koszt przejechania 100 km
31,00 zł
5,5
l/100km
Zobacz dzienniki
Seat Ibiza III