Szukaj

Ocena kierowcy - Seat Leon I Hatchback

Gabriel, 8 miesięcy temu
Silnik 1.8 20V 125KM 92kW
Rok produkcji 2003
Przebieg: 283 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Seat Leon I Hatchback 1.8 20V 125KM 92kW 1999-2005 - Oceń swoje auto
4,07
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Samochód jedzie bardzo gładko i przyjemnie.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : Najbardziej irytujące są raz działające a raz niedziałające drobiazgi
4,0
Całokształt
Porządne auto ze sportowym charakterem. Przesiadłem się do niego z Astry G, często korzystałem również z Hyundaia i30. Leon to auto zupełnie inne niż one. Jazda nim wymaga przyzwyczajenia, ale prowadzenie go nie męczy i bardzo lekko pokonuje się zakręty. Podróż jest po prostu przyjemna. Jeśli mowa o wyglądzie to Leon starzeje się dobrze. Widać jego lekko sportową sylwetkę. Przy tym silniku nie można mówić o wciskaniu w fotel, ale pozwala już na dość dynamiczną jazdę. Jest przy tym niestety dość paliwożerny.
Wrażenia
4,0
Silnik
Gdyby nie paliwożerność byłoby 5 gwiazdek. Silnik zaczyna ciągnąć już mniej więcej od 2100 obrotów na minutę, a naprawdę zaczyna żyć około 2800, wtedy dynamika jest już na przyzwoitym poziomie. Nie ma żadnych problemów z wyprzedzaniem, potrafi też już dać frajdę. Przyjemnie brzmi, w środku nie słychać go praktycznie wcale do 3200 obrotów.
3,0
Skrzynia biegów
Nie wiem czy ja na taką trafiłem, czy jest to problem wszystkich. Przy szybkim wbijaniu jedynki często pojawia się zgrzyt. Da się do tego przyzwyczaic i instynkownie wbijać ją w taki sposób, że zapomina się o zgrzytaniu. Jedynka na postoju czasem też nie chce wskoczyć, wystarczy wtedy puścić i wcisnąć sprzęgło jeszcze raz. Przy wrzucaniu trójki ta czasem wyskakuje i zgrzyta. Do skrzyni chyba trzeba się po prostu przyzwyczaić.
4,0
Układ jezdny
Samochód dosłownie sunie po drodze. Zakręty pokonuje bardzo lekko. Zawieszenie jest dość sztywne, auto nie kołysze się w zakrętach i można je szybko i sprawnie pokonywać. Wymaga to jednak wyczucia, bo czasem na kierownicy nie czuć różnicy czy auto jedzie prosto czy jest w zakręcie, poza tym że jest skręcona. Dla mnie jest to plus, bo zakręty ani trochę nie męczą mnie ani auta.
5,0
Karoseria
W moim aucie jest sporo dziurek po odpryśniętym lakierze. Możliwe, że po uderzeniach kamyków. Blacha pod spodem nie rdzewieje albo tylko nabiera lekko rdzawego koloru. Poza tym śladów rdzy nie ma, zarówno na nadkolach, progach, jak i innych elementach nadwozia. W mojej ocenie Leony blachę mają świetną.
Komfort
4,0
Widoczność
Do przodu nie ma się do czego przyczepić, do tyłu słabo. Dolna krawędź szyb jest dość wysoko, ale nie przeszkadza to w widoczności do przodu i na boki. Zadarty do góry tył i dosyć mała tylnia szyba jednak sprawiają, że cofając nie widać często czy coś jest za autem. Samochody podjeżdżające od tyłu widać, ale można odczuć to ograniczenie widoczności.
5,0
Ergonomia
Nie ma się do czego przyczepić, wszystko znajduje się w zasięgu ręki i jest dobrze oznaczone. Przycisków nie trzeba szukać. Obsługa climatronic jest bardzo prosta i intuicyjna. Prawy podłokietnik jest bardzo wygodny i można dostosowywać jego wysokość. Kierownicę również można ustawiać w płaszczyźnie góra-dół.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
U mnie jest climatronic, który chłodzi bardzo dobrze. Zauważyłem też, że Leon ma bardzo silny nadmuch. Co do ogrzewania jeszcze nie wiem, bo nie miałem okazji używać auta w zimie, ale silnik łapie temperaturę 90°C po dosłownie 3 minutach, więc sądzę, że z tym też nie powinien mieć żadnych problemów.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przy moim wzroście 173 cm z przodu nie ma żadnego problemu. Pasażerka na przednim fotelu też nigdy nie narzekała. Z tyłu zdania są podzielone. Niektórzy narzekają na dość twarde siedzenie. W trzy osoby dorosłe osoby będzie z tyłu trochę ciasno, w dwie bez problemu. Myślę, że dwie wysokie osoby jedna za drugą nie usiądą. Jak na hatchbacka moim zdaniem jest wystarczająco miejsca.
4,0
Wyciszenie
Do 3000 obrotów na minutę silnika nie słychać praktycznie wcale. Od 120 km/h słychać go już głośno. Jeśli chodzi o dźwięk wiatru to moim zdaniem jest dobrze. W samochodzie jest naprawdę cicho do 100 km/h, czasem z zewnątrz nie słychać nic. Bardzo głośno jest za to na nierównej drodze, np na wysypanej kamieniami.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Największym kosztem jest tu spalanie. Przy normalnej jeździe na krótkiej trasie i po małym mieście spalanie przekracza 9l/100km. Nie miałem jeszcze okazji wymieniać dużej ilości części, ale podobno w tej kwestii nie ma problemów. Części jest dużo i w przystępnych cenach.
5,0
Stosunek jakość/cena
Materiały użyte w środku są dobrej jakości, w desce rozdzielczej nic nie skrzypi. Boczki drzwi są z dość taniego w dotyku plastiku, ale nie zwracają na siebie uwagi. Poza tym za rozsądne pieniądze mam fajnie wyposażone auto, któremu nie brakuje pod tym względem prawie nic do niektórych o prawie 10 lat młodszych aut.
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
U mnie słabo. Spryskiwacze nie trafiają w szybę. Zacina się zamek w drzwiach kierowcy. Wyskoczył przycisk otwierania szyby od strony kierowcy. Nie działa ogrzewanie tylnej szyby. Moim zdaniem auto ma też jakieś problemy z elektryką.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Kupiłem go z świecącym check engine, wystarczyło wymienić kable. Jest coś nie tak też z katalizatorem, bo ogarnięciu tych problemów z poważnych usterek nie zostaje nic.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.8 20V 125KM 92kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,6
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,9
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Seat Leon I Hatchback 1.8 20V 125KM 92kW
Średni koszt przejechania 100 km
29,00 zł
11,1
l/100km
Zobacz dzienniki
Seat Leon I Hatchback