Szukaj

Ocena kierowcy - Skoda Fabia I Kombi

DarkDude, 13 lat temu
Silnik 1.2 i 64KM 47kW
Rok produkcji 2007
Przebieg: 98 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Skoda Fabia I Kombi 1.2 i 64KM 47kW 2003-2008 - Oceń swoje auto
3,92
Podobnie do średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Myslałem że będzie gorzej. Jeździ porównywalnie z oplowskim X14XE.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie : Skrzypiące amortyzatory.
Silnik : Kleją się wtryskiwacze gazu, ale to wina paliwa a nie samochodu.
4,0
Całokształt
Dobre auto.
Wrażenia
4,0
Silnik
W sumie to była największa niewiadoma przed zakupem tego auta. Trzycylindrowa kosiarka o pojemności 1,2l. A buda w kombi jest spora i dość ciężka. I jak wrażenia? Nawet daje radę. W mieście doskonale sprawdza się idea przyświecająca konstruktorom HTP: spod świateł bez problemu odstawiam większość o wiele mocniejszych pojazdów. Żadnych ograniczeń, żadnych trybów Eco... 64 konie, ale w 100% dostępne do wykorzystania od samego dołu obrotomierza. Odgłosy silnika są jedyne w swoim rodzaju - coś pomiędzy kosą spalinową, a odkurzaczem :) Do 3000 rozkręca się ładnie, potem odnoszę wrażenie, że większość energii idzie w burczenie. Im więcej gazu tym bardziej burczy, ale jechać nie chce. Autem można się nawet pobawić na pusto. Kręci się do 6000 i tą wartość osiąga się bardzo często. Z czterema osobami na pokładzie wyprzedzanie wszystkiego co jedzie powyżej 70 km/h to niezapomniane i emocjonujące przeżycie. Edit: niedawno doczytałem, że ten silnik to... jednorazówka. Jeśli posypie się dół, do wymiany jest cały półsilnik (ok. 6000 PLN). Pojedyncze elementy nie są sprzedawane nawet w ASO.
5,0
Skrzynia biegów
Idealna. Trójka mogłaby być ciut dłuższa, ale wygodą i precyzją nic tej skrzyni nie dorównuje.
3,0
Układ jezdny
Amortyzatory skrzypią jak w Żuku. /Edit: przyszło lato i przestały skrzypieć :)
Komfort
4,0
Widoczność
Jak na współczesny samochód, całkiem niezła. Nawet do tyłu. Lusterka, zwłaszcza lewe, to pomyłka.
4,0
Ergonomia
Ok.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
W porównaniu z Astrą tragedia. Rozgrzewa się powoli, nawet na ustawieniu temperatury na max i z 90 stopniami w układzie przez dłuższy czas dmucha chłodnym. Jak już się nagrzeje, nie idzie grzania wyłączyć - można ustawić prawie na minimum a on i tak wali gorącym, bo temperatura nie dotarła jeszcze do czujników. Albo na odwrót, minimalnie zmniejszyć temperaturę i dostać lodowatym. Na postoju mimo pracującego silnika w zasadzie nie grzeje. Ogrzewanie działa poprawnie na trasie podczas jazdy z w miarę stałą prędkością.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z zewnątrz buda wydaje się wielka, w środku ma się wrażenie, że plastiki zaraz nas zgniotą. Widziałem gorzej zaprojektowane auta, ale zasadniczo plastiku mogłoby być mniej.
4,0
Wyciszenie
OK do 3000 obrotów. Potem kosiarki nic nie zagłuszy.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Na pusto bajka - 7l LPG w trasie. Załadowany 10l weźmie bez problemów. W mieście 8,5 - 9l Niby dużo jak na taką popierdółkę pod maską, ale druga sprawa, że skądś moc musi brać - jak nie z pojemności, to z ilości paliwa...
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Poza skrzypiącymi amorami na razie nic się nie zepsuło.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jeszcze żadnej poważnej awarii nie zaliczyłem.

LPG - zużycie paliwa dla silnika 1.2 i 64KM 47kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Skoda Fabia I Kombi