Szukaj

Ocena kierowcy - Skoda Fabia I Hatchback

Arcowski, 16 lat temu
Silnik 1.2 i 64KM 47kW
Rok produkcji 2004
Przebieg: 37 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Skoda Fabia I Hatchback 1.2 i 64KM 47kW 2003-2007 - Oceń swoje auto
3,77
5% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Skrzynia biegów i prezycja układu kierowniczego. Także lekkość kręcenia kółkiem bardzo pozytywna.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : Pompa wspomagania
3,0
Całokształt
Jest to przeciętne auto, wiec i ocena przeciętna. Lepiej kupić używane lepszej klasy auto, niż nową fabię. Sprzęgło za miękkie, choć tutaj się niepotrzebnie czepiam, hamulec z fatalną modulacją, pedał gazu mało prezycyjny. Reaguje z opóźnieniem co w połączeniu z mało elastycznym silnikiem na jałowych obrotach daje wielką niewygodę - łatwo zdusić auto przy ruszaniu - wręcz w ogóle to auto nie daje się ruszyć bez dodania gazu. Może z innym silnikiem jest inaczej.
Wrażenia
3,0
Silnik
Odnosząc do całkowitej mocy, silnik jest w miarę elastyczny.
5,0
Skrzynia biegów
Biegi wchodzą gładko i precyzyjnie. Skrzynia to chyba najlepszy atut fabii.
4,0
Układ jezdny
Auto, jak na ten segment, trzyma drogi. Uklad kierowniczy precyzyjny - bije na głowe droższe auta - trzeba przyznać. Daje wielki minus za hamulce. Bardzo słaba modulacja! - przy nacisnieciu jest pewien moment, w którym zaczyna "łapać" i robi to agresywnie, dając niekomfortową jazdę. Szczególnie nieprzyjemnie czuć jadąc jako pasażer
Komfort
4,0
Widoczność
Bez zastrzeżen, to małe auto.
4,0
Ergonomia
Niby wszystko pod ręką, ale nudno w środku, zbyt prosto i nieprzyjemnie.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bez zastrzeżen.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na ten segment nie ma co narzekać. W segmentach C wcale nie dużo lepiej.
3,0
Wyciszenie
Mogliby się bardziej postarać. O ile hałas jest przeciętny, o tyle dzwiek z radia jakoś ginie podczas jazdy, szczególnie niższe rejestry dzwieku.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
No cóż. Rewelacji nie ma. Jak na stosunek ekonomii do mocy wypada kiepsko, to auto jest dość oszczędne. Ludzie piszą, że ten silnik pali dużo, jednak to kwestia wyczucia silnika i odpowiedniej techniki do warunków jazdy (czyli na jakich obrotach silnik trzymać, kiedy redukować, kiedy zmieniać biegi, przy jakim wzniesieniu i prędkosciach, itp)
3,0
Stosunek jakość/cena
Podobnie jak wyżej - w tej samej cenie, wolałbym starsze auto wyższej klasy, niż nowszą fabię, broń bóg nową.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Typowe dla tego auta stuki w zawieszeniu. Po wymianie drążków dalej stuka. Trzeszcząca poduszka silnika, wyraźnie słychać na progach zwalniających. Cieknące tylne drzwi, najpierw lewe, po pewnym czasie prawe. Ilości bardzo niewielkie, ale jednak. Uszczelnili w serwisie i narazie jest ok.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Padła o dziwo pompa wspomagania już przy 13000km. Wymienili na gwarancji i od tamtego czasu nic sie nie działo. Generalnie z niezawodnością nie jest źle. Inni, jak piszą, mają znacznie gorzej, widocznie wszystko przede mną.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.2 i 64KM 47kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Skoda Fabia I

Liczba wpisów: 122

Skoda Fabia I – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Skoda Fabia I Hatchback