Szukaj

Informacje o Skoda Fabia I Hatchback

Lata produkcji: 1999 – 2007
Segment: Auta małe
Wprowadzona na rynek w roku 1999 pierwsza generacja Skody Fabia w gamie czeskiej marki stała się następcą mocno już wyeksploatowanego (aczkolwiek udanego) modelu Felicia. Fabia powstało na platformie podłogowej VW A04, podobnie jak m.in. Volkswagen Polo czy Seat Ibiza. Mimo że sylwetka Skody Fabii nie była fascynująca, w niedługim czasie model ten zyskał dużą popularność na europejskim rynku. Skoda Fabia I, do chwili zamknięcia produkcji w roku 2017, znalazła ponad 1,6 mln klientów. Auto poddano modernizacji w roku 2004, która objęła m.in. modyfikacje atrapy chłodnicy, zderzaka oraz tylnych lamp.
czytaj więcej
Powagosław
Hasło reklamowe Skody brzmi „Simply clever”, czyli „po prostu bystra”. Zgodnie z tym sloganem, Fabia jest prosta w obsłudze, a do tego nieźle wygląda. Cena rozsądna, jakość przyzwoita. ~Powagosław
Luzacjusz
Pierwsza Fabia była tak brzydka (szczególnie tak z doklejonym tyłem), że aż Skoda było patrzeć. Na szczęście pani Fabia przeszła operację plastyczną. Nie wiem, kto ją operował, ale efekt jest taki, jakby z Renaty Beger powstała Renata Dancewicz. ~Luzacjusz
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 10,2 m
Promień skrętu 5,1 m
Długość 3970 mm
Szerokość 1646 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 1890 mm
Wysokość 1451 mm
Wysokość przy otwartej klapie bagażnika 2034 mm
Rozstaw osi 2462 mm
Rozstaw kół - przód 1435 mm
Rozstaw kół - tył 1424 mm
Zwis przedni 837 mm
Zwis tylny 671 mm
Prześwit 200 mm
Szerokość nad podłokietnikami z przodu 1380 mm
Szerokość nad podłokietnikami z tyłu 1392 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 1016 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 260 l
Szerokość pomiędzy nadkolami 974 mm
Szerokość bagażnika 1216 mm
Długość do oparcia tylnej kanapy 680 mm
Wysokość progu załadowczego 611 mm
Drzwi tylne - szerokość 966 mm
Drzwi tylne - wysokość 802 mm
Maksymalna ładowność 505 kg
Ogólna ocena
3,9 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(66%)

Zalety

+ Skrzynia biegów + Układ jezdny + Ergonomia

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Widoczność - Karoseria

Wybrane oceny

5,0
~Skodziarz
Skoda Fabia I
Hatchback 1.4 60KM 44kW
Cześć. Mam skodę fabie z 2002 roku. Auto jest bardzo dobre nie mam na co narzekać Ci którzy narzekają i dali po jednej gwiazdce to kupili szroty i zajeżdżone auta i Totalnie zniszczone i tak gadają. Moją skodzinka ma od fabryki sprzeglo i rozrząd i jeszcze nie wymaga wymiany. UTO ROBIONE JEST SYSTEMATYCZNIE ALE NIE U PAPUDRUNA TYLKO W SERWISIE ASO SKODY. MOJĄ SKODA NIGDY ŻADNEGO INNEGO MECHANIKA NIE ODWIEDZI BO TYLKO NACIĄGAĆ POTRAWIA I NIC WIĘCEJ. AUTO POLECAM KAŻDEMU KTO CHCE KUPIĆ AUTO NA DOJAZDY DO PRACY. POLECAM
2,9
~Tomasz
Skoda Fabia I
Hatchback 1.4 60KM 44kW
Auto zakupiłem trochę dziwnie bo cena była 4500 ale za samochód zapłaciłem 4900 ,początek jazdy był nawet pozytywny w moim odczuciu ale ocena przeze mnie była niska ponieważ brak świateł cofania ,brak podświetlania tablic,spalone żarówki pozycyjne i brak żarówek do świateł przeciwmgielnych (musiałem zainwestować ) po przejechaniu kilku miesięcy miałem poważną pierwszą awarię nawaliła mi pompa wody ok zdarza się potem zmagałem się z cieknącą pompą wspomagania żeby było ciekawie zaciął mi się rozrusznik do tego miałem problem z brakiem drążków stabilizujących oraz lewy wahacz był do naprawy przez co nie przeszedłem przeglądu gdy usterki były naprawione dostawałem informacje o tym że psuje mi się pompa paliwowa i zaczyna się psuć znowu pompa wody ale starałem się jeździć w miarę oszczędnie więc jakoś to jeździło.Wielokrotnie pompa wspomagania zaczęła się psuć i przeciekać (instruktor mi powiedział że to wada tych samochodów),do tego popsuła się maglownica co było kosztowne w naprawie i wymiana rozrusznika bo popsuł się ,wymiana wahaczy i na koniec płyn chłodzący poszedł na tłoki .Podsumowując ten samochód jak dla dziadka ciotki wujka po mieście(miejski samochód) nadaje się w sam raz ale jak ktoś potrzebuje auta do podróży lub jeżdżeniu na dłuższe dystanse odradzam kupowania tego samochodu w tych rocznikach,nowe auta z tego co wiem są w lepszym stanie. Samochód ma przejechane 199.000 km .
4,1
~Generał Sprawiedliwy
Skoda Fabia I
Hatchback 1.4 68KM 50kW
Autko naprawdę fajne, na dojazdy do pracy bez szaleństw na drodze. Silnik stary prosty czeski troszkę słaby i raczej nie polecam nim wyprzedzać bo zbiera się jak dobra Nysa. Jednak auto prowadzi się pewnie, silnik do 100 km na godzinę pracuje jeszcze kulturalnie później robi się nieco głośniej, jednak opłaty i koszty utrzymania tego auta to naprawdę grosze. Ja ogólnie uwielbiam swoją skodzine i jestem bardzo zadowolony. Posiadam również Kia Sorento 2.5 CRDI 240 KM i przyznam że wole chyba jednak jeździć skodą, Podsumowując Fabia to minus 10 do prestiżu a plus dziesięć dla portfela.:)
Średnie spalanie dla Skoda Fabia I Hatchback
6,6 – 10,7
l/100 km
4,5 – 7,8
l/100 km
6,9 – 10,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,2
Skoda Fabia I
Hatchback 1.4 16V 75KM 55kW
Jak dla mnie auto dosyć ekonomiczne. Na trasie 17 km dojeżdżając do pracy (miasto Szczecin) spalanie wychodzi wg komputera 5,5 - maksymalnie 6,5 - to też zależy jak jadę. Zazwyczaj staram się oszczędnie, jednak nie jak żółw. Jeżdżę używając ,,hamowania silnikiem", wtedy często do świateł dojeżdżam - auto samo sobie zwalnia a ja w ten czas na komputerze mam spalanie 0,00 l/ 100km :) Więc potrzeba trochę chęci i umiejętności. Trzymam na obrotach przy zmianie na wyższy bieg około 2,5 tyś obrotów, ogólnie nie jeżdżę na zbyt niskich obrotach bo to też nie służy silnikowi.. szybciej się wtedy zużywa. Trasa 100km - odcinek Szczecin - Międzyzdroje spalanie w jedną stronę 5,5 l / 100km w drugą 6,0 l / 100km. Na tym odcinku jest trochę robót drogowych więc jazda tutaj 80km/h jest normalnością momentami, ale 120/140 km/h też jeżdżę na takim odcinku i spalanie ogólne nadal wychodzi przyzwoicie :) Polecam
7,3
Liczba komentarzy: 1
Skoda Fabia I
Hatchback 1.4 16V 75KM 55kW
Wszystkie znaki na niebie i ziemi mówią że w mieście spalanie wynosi ok 8-8.5l na 100km na trasie raz udało mi się zejść do 6.5l na 100km z tym że nie jeżdżę eko ani oszczędnie. Ten silnik trzeba niestety trzymać w zakresie 2500-3000 tyś obrotów żeby się samochód jakoś zbierał i mocniej deptać po gazie żeby ruszał w miarę szybko.
8,6
Skoda Fabia I
Hatchback 1.4 60KM 44kW
Na podstawie przejechanych 37400 km w ciągu ostatnich 460 dni: średnie spalanie gazu - 8,64 l \ 100 km, + benzyna 0,67 l \ 100 km. Całkowity koszt utrzymania przez ostatnie 460 dni to 11 260 PLN z czego paliwo kosztowało łącznie 8 275 PLN (gaz 7150 PLN, benzyna 1125 PLN)

Usterki Skoda Fabia I

Liczba wpisów: 122
Usterka tablicy wskaźników
  • Skoda Fabia I Hatchback 1.4 60KM 44kW 1999-2007
  • instalacja elektryczna
  • 162 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 7
Nie 4
Po przebiegu około 130 tys km pojawił się problem z zapalającą się kontrolką temperatury silnika. Z czasem pojawiły się kolejne usterki. W upalne dni zapalała się kontrolka temperatury silnika zaraz po włożeniu kluczyka, jednocześnie wskaźnik paliwa spadał na zero, a w bardzo upalne i słoneczne dni dochodziła do tego wszystkiego zapalająca się kontrolka immobilisera. Elektryk podejrzewał czujnik temperatury płynu lub wiązkę elektryczną. Niestety nic nie zrobił, zrezygnował z dalszej diagnostyki. Do powodu usterek z czasem doszedłem sam. Okazało się, że wina leży po stronie tablicy wskaźników, a dokładniej połączeniu kostki 32 pin i płycie z gniazdem 32 pin. Moim zdaniem jest to wada fabryczna, objawiająca się pękaniem ścieżek na płycie w pobliżu pinów gniazda 32 pin, oraz zimnymi lutami. Usterka występuje tylko latem upały, lub w zimie po dłuższej jeździe z włączonym ogrzewaniem. Po wymiqnie wtyku 32 pin i polutowaniu płyty usterka ustąpiła.
awaria rozrządu
  • Skoda Fabia I Hatchback
  • silnik
  • 73 tys. km
w 2007 zakupiłem skodę fabie jako 4 letni samochód z silnikiem 1.2 HTP i przebiegiem 73 tys. Kontrolka check engine włączała się bardzo często. dodatkowo pojawiły wibracje silnika, większe spalanie a ostatecznie problemy z uruchomieniem jednostki napędowej. Pomiar ciśnienia pokazał, że ciśnienie na drugim cylindrze wynosi 2 bar, a na 1 i 3 cylindrze około 11, czyli zgodnie z normą. Powód: wypalony zawór. Gdy mechanik zdemontował głowicę jeden z zaworów nie przypominał typowego "grzybka". Kto winny? paliwo? materiał do produkcji zaworów?
Problem rozwiązany
2 komentarze
Separator odmy
  • Skoda Fabia I Hatchback 1.4 16V 75KM 55kW 1999-2007
  • silnik
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 7
Nie 1
Oddając autko na serwis na tzw"Pakiet Startowy" miałem problem z zapchaną odmą czyli podwyższone obroty kontrolki EPC Check Engine dodam iż sądziłem że to wina czujnika podciśnienia po czyszczeniu odmy naprawa pomogła ale w trasie do Katowic miałem problem z uszczelką korka wlewu oleju od razu podejrzewałem odmę i od razu wymieniłem na nową odmę z firmy Vaico V10-2255 i problem zniknął dodatkowa zauważylem iż obroty silnika spadły na starej odmie miał 1100 obr/min na nowej po odpaleniu ok 1000 obr/min.Po za tym najlepszy samochodzik zaraz po Cinquocento polecam i pozdrawiam :)
1 komentarz

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 28
2,0
Skoda Fabia I
Hatchback 1.4 16V 101KM 74kW
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: AC
przebieg: 94 tys. km
użytkowana przez: 1 tys. km
Odradzam jakiekolwiek naprawy u Pana Mariusza Zaręby. Źle zamontowana instalacja LPG doprowadziła do remontu silnika. Pech chciał, że zdecydowaliśmy z żoną kontynouwać z ufnością naprawę u Pana Zaręby. Pieniądze zainkasował za pełny remont, naprawy nie doprowadził do końca, zamontował używane części mówiąc że są nowe, auto jak się psuło tak się psuło, w końcu żona miała...
5,0
Skoda Fabia I
Hatchback 1.4 16V 101KM 74kW
homologacja: EKO ALMA SP.J
instalacja: ESGI 2
przebieg: 90 tys. km
użytkowana przez: 80 tys. km
Jestem zadowolony z tej instalacji. Zużycie gazu porównywalne z benzyną t.j ok. 9l. Tankując gaz w Niemczech zużycie spadło do 7,5 l / trasa /. Tak, więc wszystko zależy od jakości gazu. Podczas eksploatacji / 85000 km./ 2 razy czyściłem wtryskiwacze w wannie ultradźwiękowej z podanym impulsem na wtryskiwacz . Poza tym zero kłopotów. Dbając o wymianę filtrów na czas , dobry...
5,0
Skoda Fabia I
Hatchback 1.4 16V 75KM 55kW
homologacja: LANDI RENZO POLSKA SP. z o.o.
przebieg: 10 tys. km
użytkowana przez: 180 tys. km
Instalacja zamontowana przez Salon Skody kiedy to dopiero zaczynali z instalacjami LPG. Czyli fizycznie instalowała to firma zza miedzy :) Ale sama instalacja w sobie i jej praca nie może otrzymać żadnej negatywnej uwagi. Benzyna nigdy poniżej połowy baku, wszystko automatycznie zarządzane przez komputer (żadnych ekstra przebiegów na benzynie poza rozruchem i czasami...
Skoda Fabia I Hatchback