Szukaj

Lista ocen Skoda Rapid II (101) - Układ jezdny

Na liście zabraknie 65 opinii, w których wybrana kategoria jest pusta
Pokaż filtry
1,0
~Krzysztof
Skoda Rapid II
Liftback 1.6 TDI 115KM 85kW
Układ jezdny jest porażką Rapida. Dyskwalifikuje auto. Zawieszenie jest twarde i mało komfortowe. Ale to w żaden sposób nie przekłada się na walory jezdne. Pokonywanie nierówności jest głośne, wprawia auto w dziwny rezonans i doprowadza do wytrącania z toru jazdy. Do tego jest dziwnie sprężyste, co przy pokonywaniu zakrętów wiąże się z dużym stresem. Wchodzą w zakręt nigdy nie wiem czy auto zachowa się podsterownie czy nadsterownie. Przy...
4,0
~Andrzej
Skoda Rapid II
Spaceback Facelifting 1.0 TSI 110KM 81kW
Jest miękko. Auto trzyma się drogi przyzwoicie i bardzo dobrze wybiera nierówności. Zestrojenie układu zawieszenia nie zachęca do dynamicznej jazdy w zakrętach. Szczególnie szybka jazda na rondzie może bardzo szybko skończyć się podsterownością i wyjechaniem w prawo. Na szczęście ESP to koryguje ale to jest raczej auto do płynnej a nie dynamicznej jazdy. Kierownica pracuje lekko i precyzyjnie, wspomaganie zestrojone jest raczej na wygodę a nie...
4,0
~Jacek
Skoda Rapid II
Spaceback Facelifting 1.0 TSI 110KM 81kW
Ogólnie ok. Zawieszenie dość twarde - szczególnie słychać uderzenie przy zbyt szybkim najechaniu na najnowszą wersję progów zwalniających tzn.niskich kanciastych.Ale nie przenosi się to zbytnio na siedzenie.W zakręty można wchodzić szybko,ale jest trochę nadsterowny tzn. czuć jak ściąga przód do wewnętrznej,ale można to wyczuć i nauczyć się skorygować odpowiednio kierownicą - mnie to nie przeszkadza.Ogólnie dobrze bierze dziury- trochę...
4,0
~SKSK
Skoda Rapid II
Spaceback Facelifting 1.0 TSI 110KM 81kW
Prowadzenie jest bardzo dobre ale z dużym minusem. Samochód nie przechyla się nadmiernie na boki nawet podczas pokonywania szybszych łuków. W normalnych warunkach można poczuć się pewnie. Jedynym problemem jest naprawdę duża wrażliwości na boczne podmuchy. Silniejszy wiatr na autostradzie potrafi szarpnąć samochodem w prawo lub lewo. Warto wówczas zwolnić. Niestety długa a wąska sylwetka charakteryzuje się podatnością na boczny wiatr.
4,0
~Żabka
Skoda Rapid II
Liftback 1.2 TSI 105KM 77kW
Układ kierowniczy nie budzi zastrzeżeń. Dobry promień skrętu, aktywne wspomaganie układu kierowniczego gwarantują przyjemne prowadzenie pojazdu. Auto jest jednak twardo zawieszone! Miłośnicy miękkich, francuskich zawieszeń przeżyją szok w tym modelu - pasażerowie tylnej kanapy podskakują na każdej nierówności. Na dłuższą metę jest to męczące. Dodatkową niedogodnością jest dość duża podatność auta na boczne podmuchy wiatru - nie należy tego...
4,0
~Andrzej
Skoda Rapid II
Spaceback Facelifting 1.0 TSI 110KM 81kW
Ani miękki ani twardy. Poprawnie wybiera dziury i nierówności, na zakrętach trochę się przechyla, zdecydowanie nie lubi pokonywania rond z dużą prędkością. Obwiniam też trochę fabryczne opony które są przystosowane pod niskie opory toczenia, a nie przyczepność. Na kupionych przeze mnie zimówkach, trzyma się lepiej w zakrętach i ABS też załącza się później. Poza tym nic nie stuka, nic nie puka, jest OK ale szału nie ma.
3,0
~Ebit
Skoda Rapid II
Liftback 1.2 TSI 85KM 63kW
na gładkiej drodze rewelacja, prowadzi się bardzo dobrze i przewidywalnie. Powyzej 120-130 dość podatny na boczny wiatr - lekki a długi i dość wąski samochód. Na dziurach za bardzo trzęsie i zawieszenie dość głośne przy wybieraniu nierówności - sprawdzone na szarpakach, żadnych luzów, amortyzatory w normie itd - TTM. Poliftowy nowy jest bardziej komfortowy, zachowując te same właściwości jezdne
4,0
~vossenhall
Skoda Rapid II
Spaceback 1.6 TDI 105KM 77kW
Twardawo, wiec na fajnych plaskich kretych drogach na ogumieniu 185/60 r 15 mile zaskakuje ale to tylko belka skretna wiec bez przesady. Gorsze drogi to z kolei puka i stuka, zima strasznie trzeszcza gumy stabilizatora na poprzecznych ogranicznikach tzw lezacych policjantach ale i jak wpadniesz w dziure to uslyszysz takze. Proponuje podglosic wiec radiu i nikogo zima nie wozic zeby sie nie wstydzic.
4,0
~aerofan
Skoda Rapid II
Liftback 1.4 TSI 122KM 90kW
Trzeba pamiętać, żeby w trasę nie kupować opon o szerokości 185 ( a takie są często fabryczne). Warto dołożyć do 215, bo wtedy auto lepiej trzyma się drogi. Niestety daje o sobie znać na nierównościach płyta podłogowa z Fabii, czuć każdą nierówność a mała masa auta powoduje, że auto trochę podskakuje. Ale w tej kwestii to nawet kupno odchudzonej o3 niewiele pomoże, jeździłem też, więc wiem.
Dziennik kosztów dla Skoda Rapid II
Średni koszt przejechania 100 km
31,67 zł
5,4
l/100km
6,4
l/100km
6,5
l/100km
Zobacz dzienniki
3,0
~BB
Skoda Rapid II
Spaceback 1.6 TDI 90KM 66kW
Powyżej 130-140km/h robi się trochę niestabilnie. Nie oszukujmy się, że jest to b. małe auto miejskie tylko samochód aspirujący do klasy kompaktów. Powyżej 150km/h trzeba być bardzo skupionym i spiętym na trasie. Mam porównanie z innymi autami podobnymi gabarytowo to rapid nie trzyma się drogi tak jak konkurencja. Sam układ jezdny przy mniejszych prędkościach jest ok
Skoda Rapid II