Szukaj

Ocena kierowcy - Skoda Roomster Mikrovan

Mauser Muskau, 2 lata temu
Silnik 1.9 TDI 105KM 77kW
Rok produkcji 2007
Przebieg: 245 tys. km
Okres użytkowania: ponad 6 lat
Skoda Roomster Mikrovan 1.9 TDI 105KM 77kW 2006-2010 - Oceń swoje auto
4,64
12% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
4,0
Całokształt
Uważam, że to najlepszy mikrovan "budżetowy" dostępny na rynku. Całe auto zaprojektowane jest z myślą o użytkującej je rodzinie. Nadaje się świetnie zarówno do przemieszczania się po mieście jak i na wakacyjny wypad. Kto co lubi.. Osobiście doceniam to, że środek jest plastikowy. Użyte materiały we wnętrzu pojazdu są bardzo łatwe w utrzymaniu w czystości i odporne są na mocne czyszczenie - zarówno tekstylia jak i plastiki. Auto użytkuję od ponad 6 lat. Mam jedno dziecko. Ówcześnie bez problemu mieściliśmy się z wózkiem - gondolą, stelażem, łóżkiem turystycznym, walizkami, torbami, torebkami, pierdołami i wszystkim innym potrzebnym i niepotrzebnym. Jak ktoś ma kratę to zyskuje dodatkową przestrzeń bagażową załadowując ją po sufit. W środku mnóstwo schowków (jeżeli jest pakiet schowków w aucie). W drzwiach duże komory/schowki. Mieszczą się nawet duże butelki z napojami i pozostaje jeszcze wiele miejsca na inne rzeczy. Pod siedzeniami kierowcy i pasażera też są schowki. W desce rozdzielczej po stronie pasażera dwa schowki - mały i duży. Ten duży mam klimatyzowany (super sprawa). Kiedy się go otworzy, na otwartej pokrywie/klapie schowka znajdują się dwa płytkie miejsca na kubki (nie praktyczne podczas jazdy). Po stronie kierowcy obok kolumny kierownicy kolejny schowek/półka, idealny na portfel czy dokumenty. Nad głową schowek na okulary. W tylnej części Roomstera znajduje się centralny cup holder (o ile poprawnie go nazywam - miejsce na kubek). W mojej wersji po złożeniu oparcia w środkowym, tylnym fotelu znajdują kolejne dwa zagłębienia na kubek. W drzwiach tylnych pasażerów również są dość spore schowki schowki. W bagażniku po dwóch stronach też są dwie półki z wysokimi rantami dzięki, którym można coś wrzucić, np gaśnicę. Tylne fotele są ruchome. Można je przesuwać w tył lub przód. Wszystkie trzy tylne fotele mają regulowany kąt oparcia i są w łatwy sposób wyciągane. Możliwe jest np wyciągnięcie dwóch foteli (środkowego i bocznego) i zyskuje się wówczas dużą dodatkową przestrzeń bagażową. Bardzo ciekawym rozwiązaniem są wielkie okna za słupkiem B. Dzięki zastosowanemu rozwiązaniu, podróżujące z tyłu dzieci mają świetną widoczność na to co dzieje się za oknem. Jestem posiadaczem Roomstera SPORT czy coś takiego, który wyposażony jest w bardzo wygodne, "sportowe", kubełkowe przednie fotele. Przestrzeń dla podróżujących jest duża lecz, będąc pasażerem tylnego fotela ma się wrażenie, że siedzi się na wąskim taborecie z oparciem. Dorośli mogą czuć pewną niewygodę na dłuższych trasach. Dzieciaki na poddupniku czy w foteliku raczej OKAY. Przestrzeń auta optycznie powiększa wysoki sufit i jasna podsufitka. Autka te mają często problemy z przetartymi kebelkami do elektrycznych szyb. Na łączeniach drzwi z nadwoziem, w gumowych harmonijkach przecierają się po kilku latach kable. W szczególności kiedy auto jest wystawione cały rok na warunki atmosferyczne - gorąco i zimno. Dostęp do kabli jest bezproblemowy (jak i do wszystkiego w tym aucie) i łatwo jest naprawić uszkodzenie. Wystarczy przedłużyć troszkę kable i zalutować. Na pewno ogromną wadą jest słaba widoczność w nocy. Po prostu lampy bihalogenowe słabiutko świecą. Są na to patenty jakieś. Można znaleźć i poczytać. Tak zostały zaprojektowane. Używam żarówek osram night vision 120% i jest zauważalnie lepiej. Auto jest dość lekkie. Silnik 1,9L diesel 105 KM w mojej ocenie jest wystarczający dla tego auta. Elastyczność, moc, spalanie są dobre, a dla mnie wystarczające i oceniam na bardzo dobre. Realne spalanie około 5L jadąc 110+ km/h. Jadąc przepisowo do 90 km/h nawet 4L i lekko mniej. Super sprawą jest fakt, że auto ma szerszy tył, inny rozstaw, dzięki czemu pewnie i szybko można pokonać zakręt. Ogólnie auto jest wąskie i wysokie. Czuć to kiedy mocniej wieje. Zalety rozmiarów i bryły auta docenia się w mieście i parkując je. Nagłośnienie nie jest beznadziejne ale dla miłośników słuchania muzyki w samochodzinie może nie być satysfakcjonujące. Jest średnie. Wyciszenie auta jest słabe. Kiedy jedzie się szybciej, włączone radio automatycznie pogłaśnia muzykę. Z zewnątrz auto w mojej ocenie prezentuje się ładnie. Mam niebiski metaliczny lakier i bardzo mi się auto podoba. Z dupy strony nie raz brzydko wygląda, pod nie którymi kątami. Są wersje z relingami, przyciemnianymi szybami i dodaje to tym autom większego uroku. Ogólnie lubię to auto. Nie zawiodło mnie. Jest mało awaryjne, ergonomiczne, ekonomiczne, stosunkowo tanie w utrzymaniu. Żwawe, wygodne. Bardzo dobre dla rodziny. Dojedzie się z punktu do punktu. Nie jest nie wygodne, bo nie jest ale trzeba wiedzieć, że to segment K , Skoda z poprzedniej dekady, która ma być ogólnie tania i zaspokajać wszystkie użytkowe potrzeby. Warto nadmienić także, że minusem w aucie jest lakier, który jest bardzo podatny na odpryski i inne drobne uszkodzenia.
Wrażenia
5,0
Silnik
Zapierdziela, stosunkowo mało pali.
4,0
Skrzynia biegów
Brakuje szóstego biegu w manualu. Ogólnie działa.
5,0
Układ jezdny
Jest spoko. Dobrze się prowadzi. Szerszy zadek na plus +
4,0
Karoseria
Lakier podatny na uszkodzenia.
Komfort
5,0
Widoczność
W mojej ocenie bardzo dobra .
5,0
Ergonomia
Zajebiaszcza
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Dostatecznie, wystarczająco, normalnie. Jest klima, opcjonalnie grzanie foteli, podgrzewane lusterka.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jest dużo miejsca.
3,0
Wyciszenie
No tu słabo.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jest tani w użytkowaniu
5,0
Stosunek jakość/cena
Dobry stosunek. Niestety Roomster szybko traci na wartości.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Tfu tfu tfu
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak. Skłonność do przecierania się kabli w gumowej harmonijce na łączeniu drzwi z nadwoziem.

On - zużycie paliwa dla silnika 1.9 TDI 105KM 77kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
3,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Skoda Roomster Mikrovan 1.9 TDI 105KM 77kW
Średni koszt przejechania 100 km
23,00 zł
6,3
l/100km
Zobacz dzienniki
Skoda Roomster Mikrovan