Szukaj

Ocena kierowcy - Suzuki SX4 II S-cross Facelifting

blumeck, ponad rok temu
Silnik 1.4 BOOSTERJET 48V SHVS 129KM 95kW
Rok produkcji 2021
Przebieg: 28 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Suzuki SX4 II S-cross Facelifting 1.4 BOOSTERJET 48V SHVS 129KM 95kW 2020-2021 - Oceń swoje auto
4,64
9% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : stacja multimedialna czasami się zawiesza
5,0
Całokształt
Użytkuję od nowości i na moje potrzeby był to udany zakup. Najczęściej jeździ wkoło komina, dwa razy w roku na wakacje po kilkaset km. Auto nie za duże, zwinne, przy wyprzedzaniu daje radę. Jak na swoją cenę bogato wyposażone: klimatyzacja dwustrefowa, radar, tempomat adaptacyjny, kamera itd. Serwisowanie w ASO nie jest przesadnie drogie: za wymianę oleju i filtra między interwałami (ja w wymiany co 20 tys. nie wierzę) zapłaciłem ok. 400zł za materiały i robociznę. Pierwszy przegląd ok. 1000zł. Po zakupie kupiłem litr oleju na dolewki i jeszcze nie miałem okazji rozpakować - na bagnecie po 10 tys. km nic nie ubywa. Minusem jest spore spalanie - w konkurencyjnych autach jest o ok. 1l/100km mniejsze i to bez dziwnych hybryd.
Wrażenia
5,0
Silnik
Działa jak powinien, elastyczny. Nie brakuje mocy do wyprzedzania. Przy prędkościach autostradowych rozpędzanie powyżej 140km/h wymaga cierpliwości. Przy jeździe wkoło komina spalanie jest akceptowalne, na autostradzie w pośpiechu lepiej nie patrzeć na komputer.
5,0
Skrzynia biegów
5,0
Układ jezdny
Elektryczne wspomaganie jest bardzo dobrze "wyważone". Kierownicą nie kręci się przesadnie lekko jak w starszych Fiatach (kto miał ten wie). Podczas jazdy samochód prawidłowo reaguje na ruchy kierownicą.
5,0
Karoseria
Komfort
4,0
Widoczność
Przednie słupki są dosyć szerokie i ograniczają pole widzenia przy skręcaniu lub obserwowaniu otoczenia. Poza tym dokoła wszystko widać, co jest też zasługą wysokiej pozycji za kierownicą. Kamera naprawdę ułatwia manewrowanie na parkingach.
5,0
Ergonomia
W środku dla osoby przeciętnego wzrostu i budowy jest naprawdę komfortowo, z tyłu miejsca również nie brakuje. Bagażnik na zakupy jest wystarczający. Na wakacje bagażnik jest trochę za mały i nie zazdroszczę osobie na środku tylnej kanapy, jednak nie traktuję tego jako wadę, bo wynika to wprost z gabarytów auta: albo wszędzie parkujesz albo w środku można się ganiać.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
W lato dobrze chłodzi, w zimę dobrze grzeje. Na poranny szok w zimę przydają się podgrzewane fotele, chociaż po przejechaniu kilku kilometrów w środku już jest ciepło. Szkoda, że nikt nie wpadł na to, żeby klimatyzować schowek, ale nie można mieć wszystkiego.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Czwórka osób przeciętnej postury może komfortowo podróżować tym samochodem. Problem pojawia się, kiedy chce wsiąść piąty pasażer, jednak auto tych gabarytów zwyczajnie nie jest przeznaczone dla 5 osób.
3,0
Wyciszenie
W tej kwestii mogłoby być zdecydowanie lepiej. W aucie da się rozmawiać, ale przy gorszej nawierzchni lub przy jeździe autostradą rozmowa rozmowa musi być nieco głośna. Wytłumienie z komory silnika jest całkiem prawidłowe.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Serwisy w ASO są w naprawdę rozsądnych cenach, jednak spalanie jest mankamentem tego modelu.
5,0
Stosunek jakość/cena
Szukając nowego crossovera z góry odrzuciliśmy modele z silnikami 1.0 z trzema cylindrami i mocą około 100KM, uznając za pomyłkę instalowanie takich silników w autach które mają wyższe współczynniki oporu powietrza. I wyszło nam, że Suzuki będzie autem niedrogim, dobrze wyposażonym i do tego z opinią mało awaryjnego. I wyszło tak jak zaplanowaliśmy.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Stacja multimedialna od czasu do czasu lubi się zawiesić albo nie połączyć się z telefonem. Poza tym nic się nie dzieje. Raz przypadkiem włączyłem w lato grzanie fotela odkładając telefon i potem wyzywałem, ale to wina auta.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Po półtorej roku od zakupu jest całkowicie bezproblemowo.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 BOOSTERJET 48V SHVS 129KM 95kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,6
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,2
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Suzuki SX4 II S-cross Facelifting 1.4 BOOSTERJET 48V SHVS 129KM 95kW
Średni koszt przejechania 100 km
42,00 zł
6,7
l/100km
Zobacz dzienniki
Suzuki SX4 II S-cross Facelifting