Szukaj

Ocena kierowcy - Toyota Avensis III Sedan Facelifting 2015

SKuba, 2 lata temu
Silnik 1.8 Valvematic 147KM 108kW
Rok produkcji 2016
Przebieg: 51 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Toyota Avensis III Sedan Facelifting 2015 1.8 Valvematic 147KM 108kW 2015-2018 - Oceń swoje auto
4,36
4% lepiej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : Ilość miejsca i pojemność bagażnika (nawet pomimo zawiasów)
4,0
Całokształt
Powiem tak: jak na auto tej klasy i tej marki, to posiada na stanie cały szereg kompromitujących wpadek, nieobecnych nawet w starych autach na F ;) 1. Elektryczny hamulec postojowy to samo zło. A jeśli jego włącznik jest gdzieś w okolicy prawego kolana i nie jest widoczny z miejsca kierowcy, to zło wcielone. 2. Brak nawiewów z tyłu - to ma nawet klasa B u konkurencji. 3. Aż jedno gniazdko zasilania. Na cały samochód. Laguna III z 2007 miała 3 gniazdka w kabinie i czwarte w bagażniku. Na dodatek w Avensis jest umieszczone (razem z wejściem USB) w podłokietniku - trafić w te złącza to cud. Podłączone odbiorniki wykluczają użycie połowy schowka, a kable wchodzą w konflikt z pokrywą podłokietnika. 4. Brak regulacji podświetlenia deski. Tylko tryb dzień/noc wymuszany włączeniem świateł mijania. Tryb nocny - zbyt intensywny - przeszkadza w czasie jazdy poza terenem zabudowanym. To samo lusterko fotochromatyczne - nie wiem jak kogo, ale mnie samochody z tyłu nadal rażą, a nie ma opcji przestawienia lusterka. 5. Lusterka boczne chowane przyciskiem. Nie ma możliwości włączenia automatycznego chowania po wyłączeniu zapłonu (a wspomniana stara Laguna miała). 6. Drzwi pasażerów zablokowane po zatrzymaniu - żeby ich wypuścić koniczne jest wciśnięcie przycisku (albo sami muszą odszukać nieoświetlone zwolnienie blokady). 7. Bagażnik - duży, ale te zawiasy ... Brak zaczepów, siatki itp. 8. Maska - duża i ciężka - zero jakiegoś teleskopa - moja Lady nie jest w stanie jej podnieść. 9. Lampki (odblaski) na drzwiach - tylko przednich. Z tyłu nie ma. Wspomniana Laguna III miała czerwone lampki na wszystkich drzwiach. 10. Komputer i system medialny - MASAKRA. Brak informacji przydatnych (np. ile km do przeglądu, ile l paliwa spalono), za to kupa informacji nieprzydatnych i nieczytelnych ( np. info o trasie - jakieś dziwne wykresy i opisy - nie wiadomo czego dotyczące i co opisujące). Archaiczny wygląd, wolne działanie, niewidoczne z miejsca kierowcy przyciski sprzętowe (lewy rząd). Mapy TOMTOMa "cofnięte w czasie" o rok. Cena aktualizacji - 670 zł za rok i 940 zł za dwa lata. "Nowa" mapa - prowadzi jak potłuczona i nie pomagają zmiany opcji trasy. Upiera się przeciągać mnie po osiedlowych dróżkach, albo dla odmiany - chce koniecznie jechać głównymi ulicami - nadkładając sporo drogi. I nie pomaga zmiana z szybkiej na łatwą czy krótką. W porównaniu z naszą Auto-Mapą to kompletny gniot. 11. W autku 4 letnim z autentycznym przebiegiem 51 tys km, systematycznie przeglądanym w ASO, są wyraźne ślady korozji na lakierowanych elementach podwozia (szczególnie z tyłu). Czegoś takiego nie widziałem ani w Lagunie (miała 14 lat i 360 tys km gdym sprzedawał) ani we Fiacie Albea (obecnie 18 lat, 256 kkm). Jeśli te rzeczy nie przeszkadzają - można śmiało kupować i jeździć ;)
Wrażenia
4,0
Silnik
Nie sprawia problemów. Nie hałasuje. Ale demon prędkości to nie jest. Oszczędności też nie. Na miasto się nie nadaje - bardziej na trasę. Co do dynamiki - działa tak: "No dawaj naprzód! A muszę? Musisz! - No doobrze ..."
5,0
Skrzynia biegów
Trzeba przyzwyczaić się do włączania "6" - ciut nienaturalne ułożenie dłoni. Ale skrzynka precyzyjna i dobrze zestopniowana.
5,0
Układ jezdny
Jak na razie - bez zastrzeżeń, choć przy silnych bocznych podmuchach zachowuje się nerwowo.
4,0
Karoseria
Jak dotychczas nie ma zastrzeżeń. Karoseria ładna. Lakier metalic wygląda na trwały. Mały minus za zawiasy bagażnika i drugi - za brak wspomagacza otwierania klapy silnika (w bagażniku się dało).
Komfort
4,0
Widoczność
Bez kamery cofania ten manewr byłby niebezpieczny. Do przodu i na boki - w normie.
3,0
Ergonomia
Niby dobrze. Ale wrażenie kompletnie rujnuje włącznik hamulca ręcznego i obsługa systemu medialnego/komputera. Siedziska foteli przednich - ciut za krótkie. Obsługa tempomatu - projektant powinien popełnić seppuku.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Byłoby super - gdyby nie brak regulowanych nawiewów z tyłu.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dla wszystkich jest miejsce na nogi i głowy. Nawet jak jedzie 5 osób - bólu nie ma. Dużo daje brak tunelu z tyłu.
5,0
Wyciszenie
Silnik trudno usłyszeć. Powietrze przy szybkiej jeździe - łatwiej. Przy 160 km/h spokojnie słucha się radia i rozmawia bez podnoszenia głosu. Słychać "pracę" uszczelek drzwi.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Serwisowanie w ASO pewnie by zabiło. Ale jeśli korzysta się z serwisu niezależnego - da się żyć.
4,0
Stosunek jakość/cena
Ciut za wysoka cena w stosunku do korzyści "doraźnych". Może przewaga wyjdzie z czasem i przy odsprzedaży.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na razie nic nie mogę zeznać. Kilka miesięcy, kilka tys km. Zero problemów. Co dalej - zobaczy się.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Tak jak przy bezawaryjności: na razie nic nie mogę zeznać. Kilka miesięcy, kilka tys km. Zero problemów. Co dalej - zobaczy się.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.8 Valvematic 147KM 108kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,1
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,8
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,4
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Toyota Avensis III Sedan Facelifting 2015 1.8 Valvematic 147KM 108kW
Średni koszt przejechania 100 km
39,00 zł
7,3
l/100km
Zobacz dzienniki
Toyota Avensis III Sedan Facelifting 2015