Szukaj

Ocena kierowcy - Toyota iQ

Rob, 10 lat temu
Silnik 1.0 VVT-i 68KM 50kW
Rok produkcji 2009
Przebieg: 68 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Toyota iQ 1.0 VVT-i 68KM 50kW 2008-2012 - Oceń swoje auto
4,46
18% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
Liczyłem na trochę niższe spalanie, ale przedział 5,5-6l jest do przyjęcia jeśli chodzi o jazdę po mieście. Jako 2-gi samochód w domu spełnia doskonale swoją rolę.
Wrażenia
4,0
Silnik
NIestety jest to silnik 3-cylindrowy i dźwięk przez niego wydawany przypomina trochę kosiarkę do trawy. Poza tym praca silnika bez zastrzeżeń.
5,0
Skrzynia biegów
Biegi wchodzą gładko, jakbym przesuwał dźwignię po prowadnicy. Ustawienie przełożeń preferuje zdecydowanie jazdę miejską. 5-ty bieg można wrzucić już przy prędkości niewiele ponad 50 km/h i samochodu nie dławi.
5,0
Układ jezdny
Zawieszenie twarde, dobrze spasowane. Promień skrętu bardzo ciasny. Praktycznie można zawrócić \"na raz\" na zwykłej drodze. Koła umieszczone na skrajnych rogach samochodu, dzięki czemu dobrze trzyma się w zakrętach. Można powiedzieć, że jest przyklejony do drogi.
Komfort
5,0
Widoczność
Bardzo dobra widoczność we wszystkie strony. Do tego elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka.
5,0
Ergonomia
Wszystkie przełączniki w zasięgu ręki. Trzeba się przyzwyczaić, że radiem sterować może tylko kierowca.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Kosztem bagażnika dorzucono tylna kanapę. Tak naprawdę tym samochodem można jechać w trzy osoby dorosłe + naprawdę małe dziecko. Z przodu miejsca jak w samochodzie z segmentu D. Samochód przeznaczony do codziennej jazdy dla dwóch osób, kanapa daje możliwość sporadycznie przewozu dodatkowej jednej, rzadko 2 kolejnych osób.
5,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zużycie paliwa w mieście ok 5,5 - 6 litrów
3,0
Stosunek jakość/cena
Cena za 4-ro letni samochód tej klasy jest wysoka, ale trzeba zwrócić uwagę jak była cena wyjściowa. W Polsce to ok 60 tys. zł. Co ciekawe w Polsce Toyota wycofała ten model z oferty (zbyt mało chętnych), ale w Europie dalej jest sprzedawany. Np w Niemczech kosztuje ok 12 tys. euro (cena o kilkanaście tys zł niższa niż w Polsce więc nic dziwnego, że ludzie nie chcieli jej tutaj kupować).
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Do tej pory tylko leję paliwo i jeżdżę
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak usterek

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.0 VVT-i 68KM 50kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,6
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,3
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,2
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Toyota iQ