Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Toyota iQ

Miejski samochód należący do segmentu A produkowany od 2008 roku. Model bazuje na prototypie zaprezentowanym w 2007 roku we Frankfurcie i zaprojektowanym przez stylistów z francuskiego studia Toyoty ED2. IQ to najmniejszy obecnie 4-miejscowy samochód na świecie. Nazwa iQ nawiązuje do skrótu oznaczającego iloraz inteligencji, który w przypadku tego auta odnosi się również do słów innowacja i indywidualizm oraz jakość (ang. - quality). Amerykańskim odpowiednikiem modelu jest Scion iQ.

Toyota iQ EV - widok z przodu
Toyota iQ EV - widok z przodu
Toyota iQ EV - lewy bok
Toyota iQ EV - lewy bok
Toyota iQ EV - pełny panel przedni

Nie ulega wątpliwości, że samochody „najmniejsze z najmniejszych” wybierają najczęściej kobiety. Jednocześnie wiadomo, że wybierając własne „autko”, przedstawicielki płci pięknej zwracają szczególną uwagę na wygląd – ważny jest zarówno kolor lakieru, jak i sama stylistyka. Dlatego w grupie 3-drzwiowych „mieszczuchów” królują nietuzinkowo wystylizowane modele, takie jak np. Toyota iQ. „Pękate” nadwozie, wielkie nadkola, oryginalne lampy przednie i tylne, a także wąziutki grill w kształcie zaciśniętych zębów sprawiają, że bohater naszego opisu prezentuje się bardzo „zadziornie”, pomimo skromniutkich rozmiarów.

Nazwa najmniejszej z Toyot nieprzypadkowo odwołuje się do skrótu od ilorazu inteligencji. Bo oto mimo śmiesznych wręcz wymiarów zewnętrznych projektantom udało się wygospodarować wnętrze, w którym dwie osoby poczują się naprawdę wygodnie. Niestety, podczas, gdy ilość miejsca zaoferowanego z przodu nawiązuje do modeli segmentu B, przestrzeń wygospodarowana na tylnej kanapie przywołuje skojarzenia z… Fiatem 126p. W aucie próżno szukać bagażnika – miejsce za tylną kanapą zasługuje na miano co najwyżej schowka. Szczerze polecamy więc unikać podróży z kompletem pasażerów.

Kokpit iQ wystylizowano z myślą o kobietach – stąd jedyna w swoim rodzaju konsola środkowa, „bajeranckie” obudowy wskaźników pokładowych i charakterystyczne boczki drzwiowe. Jednak podczas, gdy styliści wnętrza nie zapomnieli o kobietach, zapomnieli o nich osoby odpowiadające za dobór materiałów wykończeniowych. Plastiki zaczerpnięto z najniższej możliwej półki, co sprawia, że w starciu z kobiecymi paznokciami natychmiast pojawiają się na nich rysy. Przejrzystość kokpitu ma dwie strony – pozytywną dzięki logicznemu rozplanowaniu przełączników oraz negatywną za sprawą słabo czytelnych wskaźników.

Również zachowanie małej Toyoty podczas jazdy warto ocenić z punktu widzenia kobiety. Płci pięknej spodoba się z pewnością zwinność, z jaką iQ pokonuje miasto – dzięki sztywnemu zawieszeniu auto skręca szybko i pewnie, a za sprawą niewielkiej średnicy zawracania potrafi zmienić kierunek jazdy niemal w miejscu. Na ostrą krytykę zasługuje z kolei skuteczność (a raczej nieskuteczność) resorowania dziur – zwłaszcza kobiety mogą poczuć się pokrzywdzone, bowiem nieustanne wstrząsy kabiny pozwalają zapomnieć o malowaniu się podczas jazdy.

Osobom, którym japoński odpowiednik Smarta spodobał się od pierwszego wejrzenia, a mają kłopoty z sercem radzimy nie zaglądać do cennika opisywanego modelu. Za „skrawek” pełnowymiarowego samochodu Toyota życzy sobie kwot, które zwykliśmy oglądać w cennikach… kompaktowych hatchbacków (choćby „brata” Aurisa)! Bogate wyposażenie seryjne auta niestety nie rekompensuje horrendalnych kwot zakupu.

Komentarze redakcji

Powagosław: Toyota rzuciła wyzwanie Smartowi i efekt jest budujący. Ale z racji ceny ten samochód powinien trafić na rynek pod szyldem Lexusa. Może wtedy ludzie wiedzieliby, za co tyle płacą.
Luzacjusz: Znalezienie miejsca dla czterech foteli w aucie „smartopodobnym” to wyczyn porównywalny ze spakowaniem się kobiety na wakacje do jednej walizki. Ale ja wolałbym sam dźwigać drugą niż przez dwa tygodnie wysłuchiwać, że moja luba nie ma się w co ubrać.

Silniki Toyota iQ

Lista silników:

Publikacje o Toyota iQ

Czy warto kupić: używana Toyota iQ (od 2008 roku)

Wygląda jak gadżet na kołach, a do tego jest zwinna, oszczędna, funkcjonalna i trwała. Idealny samochód do miasta? Z pewnością tak właśnie by było, gdyby nie zaporowe ceny w salonach. Po czterech latach używaną Toyotę iQ można kupić za akceptowalne pieniądze. Czy warto?

Toyota iQ - maleńka, ale jakże potężna

Ponoć inteligencja jest kluczem do życiowego sukcesu. Ja osobiście obstawał bym raczej przy odwadze, bo w moim odczuciu to właśnie ona w stopniu największym determinuje życiowe wybory, a co za tym idzie, sukcesy i porażki. Człowiek inteligentny, zanim postawi kolejny krok, trzydzieści trzy razy przemyśli...

Przeczytaj pozostałe artykuły o Toyota iQ

Katalog nowych aut

Toyota iQ

Dostępne silniki

 

Skrzynie biegów

 

Katalog nowych aut Toyota iQ
 

Najpopularniejsza wersja Toyota iQ

Toyota iQ

Najważniejsze wyposażenie

Dostępne kolory

Cena katalogowa

Zobacz ofertę Toyota iQ
 

Toyota iQ najczęściej porównywane z:

 

Super okazje u dealerów

Demonstracyjny Hyundai i10 COMFORT Demonstracyjny Hyundai i10 COMFORT
Rocznik: 2013. Silnik: 1.0 66KM, benzynowy.
Cena: 48 400 zł 42 900 zł
Zyskujesz: 5 500 zł Zobacz szczegóły »
Demonstracyjny Suzuki Splash 1,2 94KM Comfort FL Demonstracyjny Suzuki Splash 1,2 94KM Comfort FL
Rocznik: 2013. Przebieg: 1 100 km. Silnik: 1.2 94KM, benzynowy.
Cena: 47 600 zł 38 900 zł
Zyskujesz: 8 700 zł Zobacz szczegóły »

Używane Toyota iQ

Toyota iQ
1.0 benzyna 68 KM
24 000 km, 2009
17 999 PLN
Toyota iQ
1.0 benzyna 68 KM
19 000 km, 2009
23 900 PLN
Toyota iQ
1.4 diesel 90 KM
65 500 km, 2009
29 900 PLN
Toyota iQ
1.0 benzyna 68 KM
31 259 km, 2009
19 999 PLN

Ocena auta Toyota iQ

Toyota iQ

Ostatnie komentarze:

~tom~tom

autko kupiłem dla żony. Jest nim zachwycona. Spalanie oczywiście wyższe niż podaje producent. Fajny gadżet , jako 5te auto w rodzinie.

~toyo:)~toyo:)

Moja pali w mieście max 7,7 l (wg komputera) na trasie 5,5 a nie skąpię jej wysokich obrotów bo przełożenia skrzyni tego wymagają.
Autko jest genialne wyłącznie w mieście - fotele nie nadają się na dalsze trasy.

~vito~vito

autor: GOSIA, dodano: 31.01.2013 19:47

To auto to jakaś pomyłka Toyoty... 4.3 katalogowo wg. sprzedawcy nie ma mozliwości zejścia poniżej 10-11 litrów po mieście, może to wina CVT? na trasie przy 150 km/h spala 14-15 litrów przy max prędkości 165km/h jest i 17 litrów. Na trasie przy 110 km/h spala ok 8.7-9.2 NIGDY WIĘCEJ PODOBNEGO SAMOCHODU !!!

--------------------
czyli twoje malenkie auto pali wiecej niz moje Porsche 911 ,tak ???
A w serwisie bylas,czy tak tylko sobie marudzisz?

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Toyota

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
26 887
Przejechany dystans
24 440 180 km
Zatankowanego paliwa
851 275 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
3 010
Wydanych pieniędzy
1 103 209 zł
Średnie wydatki na auto
1 147 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
6 229
Wydanych pieniędzy
2 364 609 zł
Średnie wydatki na auto
2 458 zł
Zobacz dzienniki kosztów Toyota (962)

Testy zderzeniowe Toyota iQ

Najnowsze testy zderzeniowe Toyota iQ przeprowadzone przez Euro NCAP.

Toyota iQ 1.0, LHD
2009

Toyota iQ
Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Toyota

Zużycie paliwa Toyota iQ

Na podstawie 4 raportów spalania

Pb
ON
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: GOSIA, dodano: 31.01.2013 19:47

To auto to jakaś pomyłka Toyoty... 4.3 katalogowo wg. sprzedawcy nie ma mozliwości zejścia poniżej 10-11 litrów po mieście, może to wina CVT? na trasie przy 150 km/h spala 14-15 litrów przy max prędkości 165km/h jest i 17 litrów. Na trasie przy 110 km/h spala ok 8.7-9.2 NIGDY WIĘCEJ PODOBNEGO SAMOCHODU !!!

pełny raport Toyota Hatchback 3d 1.0 VVT-i

autor: ArtixEm, dodano: 25.12.2013 16:06

Autko w cyklu mieszanym, przy normalnej jeździe w mieście i poza miastem do 100-100 km/h pali 5.6-5.8 l na 100km. Przy jeździe z butem wciśniętym w podłogę, cały czas wysokie obroty to maksymalnie 7.2 l. Na trasie jadąc 80km/h pali 4.6l. Przy prędkości 100-110 pali 5.8l.

pełny raport Toyota Hatchback 3d 1.0 VVT-i

autor: Rob, dodano: 14.10.2013 13:03

Zużycie paliwa w mieście ok 5,5 - 6 litrów

pełny raport Toyota Hatchback 3d 1.0 VVT-i

Skarbnica wiedzy o Toyota iQ

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Toyota iQ

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne Toyota iQ
Szkic techniczny: