Szukaj

Ocena kierowcy - Toyota Prius II

igor@prototypy.com, 14 lat temu
Silnik 1.5 VVT-i 78KM 57kW
Rok produkcji 2005
Przebieg: 40 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Toyota Prius II 1.5 VVT-i 78KM 57kW 2003-2009 - Oceń swoje auto
4,31
5% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Układ hamulcowy : Niesamowite hamulce, zaskakują prędkością i skutecznością reakcji.
5,0
Całokształt
Toyota prius jest naszym 40 samochodem który w życiu kupiłem, zatem moja opinia jest dość dojrzała motoryzacyjnie.Kupiłem ten samochód dla żony i dla poczucia obcowania z niesamowicie zaawansowany system napędowy. Moja satysfakcja z zakupu jest naprawdę wysoka tym bardziej ze kupiłem ten samochód w rozsądnej cenie a nie za 120tyś. Samochód jest ładny , przytulny, idealnie dostosowany do jazdy w mieście, posiada łądną jasną tapicerkę a wewnątrz jest dużo światła, na skrzyżowaniach odczuwa się spokój pomimo że wszyscy stoją w korku i w nerwach słuchają turkotu swoich silników, ja w tym czasie słucham ciszy lub cichutko muzyki, to bardzo miłe odczucie. Zdecydowane tak dla tego samochodu.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik spalinowy , bo taki posiada głównie ten samochód, nie jest rewelacyjny. Po pierwsze jest za głośny jak na samochód hybrydowy, po drugie podtrzymując ogrzewanie w zimie na skrzyżowaniach czasami lekko trzęsie samochodem, co dziwnie działa na kierowcę. Przydało by się lepsze wytłumienie, było by zdecydowanie lepiej. jeżeli chodzi o przyspieszenia to rewelacja. Mocy z systemu hybrydowego jest tyle że przyspieszanie , wyprzedzanie to przyjemność.
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia bezstopniowa , to doskonały wynalazek. Nie szarpie , nie opóźnia przyspieszania i ma bardzo małe opory własne. W tym samochodzie istnieje możliwość hamowania biegami , choć nie istnieją bo są wirtualne .
4,0
Układ jezdny
Trakcyjnie samochód doskonały , pewnie ze względu na duży rozstaw osi 2,7m silnik z przodu i akumulator z bakiem benzyny na tylnej osi. Problemem jednak jest elektryczny układ kierowniczy , jest nie do końca precyzyjny i trzeba uważać przy szybkim pokonywaniu zakrętów aby nie \"przestrzelić\" drogi. To co jest najfajniejsze jednak to jazda na elektrycznym silniku. Czasami udaje mi się przejechać całe miasto Sopot baz włączenia silnika spalinowego albo 6km na lekkich zjazdach , gdzie jadę prawie 65km/h a on wciąż jedzie na elektryku. SUPER
Komfort
4,0
Widoczność
Do przodu i na boli super, tył średni . Na środku tylnej szyby jest belka , która skutecznie blokuje widoczność. Oprócz tego wycieraczka tylnej szyby , ściera mały kawałek, za mały jak dla mnie.
5,0
Ergonomia
Praktycznie wszystkie potrzebne przyciski sterowania są na kierownicy , czyli w najbardziej pod ręką. Reszta obsługiwana jest przy pomocy doskonałego monitora dotykowego. Ten sam monitor mam w Lexusie RX i jest to najlepsze rozwiązanie jakie do tej pory widziałem w samochodach
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Zima 0 stopni, po przejechaniu 300m włącza się ogrzewanie, naprawdę imponujące. Elektryczna klimatyzacja , działa zupełnie bezgłośnie i bez kłopotu .
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Patrząc an ten samochód z zewnątrz człowiek nie spodziewa się jak dużo miejsca zastanie wewnątrz. Przestronne wnętrze to bardzo wielki plus tego samochodu, również bagażnik ze swoim schowkiem pod podłogą daje dużo możliwości przewożenia dobytku.
2,0
Wyciszenie
Jak dla mnie to duża wada tego samochodu, wyciszenie zwykłe, przeciętne , mało budżetowe. Przy małych prędkościach do 130km/h jest dobrze pod warunkiem że silnik nie jest obciążony , jak tylko wciskamy gaz do dechy , hałas jest wszechobecny w całej kabinie.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Muszę tu rozwiać pewne mity. Pomimo że to samochód hybrydowy jest on bardziej ekologiczny niż ekonomiczny.Jeżeli ktoś szuka za wszelką cenę oszczędności to niech kupi turkota diesla o małej pojemności, będzie taniej. Jeżeli ktoś kocha spokój ,ciszę i naszą zieloną planetę, to Prius jest super. Spalanie miasto: 4,3l( czasami się udaje) do 6,1l(żona) a ja 5,1l , poprostu trzeba umieć jeździć hybrydą żeby było oszczędnie.Poza miastem na drogach średniego ruchu do 110km/h spalanie ok4l jest jak najbardziej realne , ale jedziemy spokojnie. Na autostradzie 150km/h spalanie nie mniejsze niż 6,5l.Mimo wszystko poczucie znikomego zanieczyszczenia środowiska i wyłączony silnik na skrzyżowaniach lub zjazdach daje satysfakcję.
3,0
Stosunek jakość/cena
Trzeba być niespełna rozumu żeby kupić ten samochód za 120tyś zł, po prostu to plastikowa zabawka wewnątrz której widać niesamowite oszczędności na wykończeniu wnętrza. Coś tam trzeszczy , coś stuka. Powinno być dużo lepiej.Kupno używanego jest jak najbardziej uzasadnione i naprawdę ma to sens.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
No tu to muszę pochwalić Toyote. Żadna inna firma nie jest w stanie wyprodukować tak bardzo zaawansowanego elektronicznie pojazdu. toyota produkuje i jeszcze daje na to 8 lat gwarancji. Brawo , Szacunek
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
NO 4 lata i nic się nie psuje.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.5 VVT-i 78KM 57kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,4
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,1
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Toyota Prius II

Liczba wpisów: 3

Toyota Prius II – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Toyota Prius II